بیوگرافی کوتاه ویلیام شکسپیر

به گزارش وبلاگ دیدگاه، ویلیام شکسپیر شاعر، نمایشنامه نویس و بازیگر انگلیسی بود. وی در 26 آوریل 1564 در استراتفورد-ایوان به دنیا آمد. پدر وی تاجر پیروز محلی بود و مادرش دختر مالک زمین بود. شکسپیر به طور گسترده به عنوان بزرگترین نویسنده زبان انگلیسی و دراماتور برجسته دنیا شناخته می گردد. او اغلب به عنوان شاعر ملی انگلیس خوانده می گردد و با نام مستعار شاعر ایوان شناخته می گردد. وی حدود 38 نمایشنامه، 154 غزل، دو شعر داستانی بلند و اشعاری دیگر نوشت که از این رو تألیف بعضی ها نامشخص است. نمایشنامه های او به همه زبان های زنده اصلی ترجمه شده است و بیشتر از سایر نمایشنامه نویس ها آثارش اجرا می گردد.

بیوگرافی کوتاه ویلیام شکسپیر

ازدواج و شغل

شکسپیر در سن 18 سالگی با آن هاتاوی ازدواج کرد. او هشت سال از ویلیام بزرگتر بود. آنها سه فرزند داشتند: سوزانا، و دوقلوهایشان همنت و جودیت. پس از ازدواج او اطلاعات مربوط به زندگی وی بسیار کمیاب شد اما تصور می گردد او بیشتر وقت خود را در لندن صرف نوشتن و اجرای نمایشنامه هایش نموده است. در بین سالهای 1585 و 1592، وی به عنوان بازیگر، نویسنده و صاحب بخشی از یک شرکت بازیگری به نام آقای لرد چمبرلین که بعدها با نام مردان کینگ شناخته می گردد، فعالیت موفقی را در لندن شروع کرد.

بازنشستگی و مرگ

در حدود سال 1613 در سن 49 سالگی، به استراتفورد بازگشت و بازنشسته شد، جایی که سه سال بعد در آنجا درگذشت. اطلاعات کمی از سوابق زندگی خصوصی شکسپیر باقی مانده است. بعضی از منابع می گویند وی در 23 آوریل 1616، در سن 52 سالگی درگذشت. وی در طی یک ماه پس از امضای وصیت نامه اش، درگذشت سندی که وی با توصیف خود به عنوان سلامتی کامل در آن شروع می نماید. در وصیت نامه خود، شکسپیر بخش عمده املاک خود را به دختر بزرگترش سوزانا واگذار کرد.

آثار ویلیام شکسپیر

شکسپیر بیشتر کارهای شناخته شده خود را بین سال های 1589 تا 1613 فراوری کرد. نمایشنامه های اولیه او عمدتا کمدی و تاریخی بود و این آثار همچنان به عنوان بعضی از بهترین آثار فراوری شده در این ژانرها تلقی می شوند. وی سپس عمدتا تراژدی نوشت تا حدود سال 1608، از جمله هملت، اتللو ، شاه لیر و مکبث که تبدیل به بهترین آثار به زبان انگلیسی شدند. وی در آخرین مرحله شغلی خود، تراژیدی پزشکی نوشت که همچنین به عنوان عاشقانه شناخته می گردد و در آن با سایر نمایشنامه نویسان همکاری داشت.

نمایشنامه های شکسپیر امروزه بسیار پرطرفدار است و دائماً در زمینه های متنوع فرهنگی و سیاسی در سراسر دنیا مورد مطالعه، اجرا و تفسیر مجدد قرار می گیرد.

منبع:

myenglishpages

منبع: هفت گنج

به "بیوگرافی کوتاه ویلیام شکسپیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوگرافی کوتاه ویلیام شکسپیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید