جزئیات دوربین سری گوگل پیکسل 7 فاش شد

به گزارش وبلاگ دیدگاه، با این که هنوز چند ماه تا رونمایی کامل از نسل تازه گوشی های پرچم دار گوگل یعنی گوگل پیکسل 7 زمان به جای مانده، اما این روزها شایعاتی در خصوص مشخصات این گوشی های تازه گوگل در رسانه های خبری مطرح می گردد. در رویداد توسعه دهندگان گوگل که اواسط اردیبهشت ماه برگزار گردید، گوگل تصاویر رسمی سری پیکسل 7 را در معرض نمایش گذاشت. اما هیچ اطلاعاتی در خصوص سیستم دوربین این گوشی ها به کاربران نداد. در همین زمینه، یک توسعه دهنده ضمن آنالیز کد منبع گوگل، جزئیات مربوط به سیستم دوربین سری پیکسل 7 و چند دیوایس دیگر را فاش نموده است.

جزئیات دوربین سری گوگل پیکسل 7 فاش شد

توسعه دهنده ای به نام Kuba Wojciechowski، پستی را در توییتر به اشتراک گذاشته که در آن جزئیات سخت افزاری دوربین گوشی های سری پیکسل 7 گوگل را مطرح نموده است. Wojciechowski اعلام نموده که این دو گوشی مجهز به سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی Isocell GN1 و سنسور 12 مگاپیکسلی IMX381 فوق عریض هستند که در سری پیکسل 6 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این ها دوربین سلفی این گوشی ها، سنسور 11 مگاپیکسلی 3J1 سامسونگ خواهد بود.

باید اشاره کنیم که در سری پیکسل 6، تنها مدل پرو مجهز به این سنسور 11 مگاپیکسلی سلفی است و نسخه استاندارد این سری از سنسور 8 مگاپیکسلی بهره می برد. اما طبق اطلاعاتی که این توسعه دهنده در اختیار ما قرار داده، گوگل میخواهد هر دو گوشی سری پیکسل 7 را با دوربین سلفی یکسان در اختیار کاربران قرار دهد.

Wojciechowski بعلاوه می گوید که گوگل در پیکسل 7 پرو، سنسور تله فوتوی 48 مگاپیکسلی GM1 سامسونگ را جایگزین سنسور تله فوتوی 48 مگاپیکسلی سونی IMX586 پیکسل 6 پرو خواهد نمود که این موضوع به شایعات احتمالی افت سیستم دوربین پیکسل 7 پرو دامن می زند. اما این توسعه دهنده پیش بینی می نماید که بهره گیری از سنسورهای دوربین مربوط به یک سازنده، احتمالاً نتایج بهتری از پردازش تصویر را به کاربران ارائه می دهد.

جدا از این موضوع گفته می گردد که نمایشگر گوگل پیکسل 7 پرو قرار است با همان رزولوشن 1440 در 3120 گوگل پیکسل 6 پرو و با همان نرخ رفرش ریت متغیر 10 تا 120 هرتزی گوشی های 2021 گوگل روانه بازار گوشی های هوشمند گردد. پیش تر از اطلاعات فاش شده کد منبع نسخه بتای اندروید 13، تعیین شد که گوشی گوگل پیکسل 7 پرو در حالت دستی 600 نیت روشنایی دارد و 100 نیت از حداکثر روشنایی در حالت دستی گوشی پیکسل 6 پرو بیشتر است. در حالت اتوماتیک نیز، حداکثر روشنایی پیکسل 7 پرو 1000 نیت در مقایسه با 800 نیست پیکسل 6 پرو تخمین زده می گردد.

در چند ماه گذشته گفته می شد که نسل تازه گوشی های پرچم دار گوگل از همان نمایشگر گوگل پیکسل 6 بهره خواهند برد، اما طبق خبرهای تازه، پیکسل 7 پرو ظاهراً از پنل سامسونگ S6E3HC4 استفاده می نماید که به نظر می رسد بسیار پیشرفته تر از مدل S6E3HC3 مورد استفاده در پیکسل 6 پرو باشد. با این تفاسیر، این صفحه نمایش به احتمال زیاد از رزولوشن 3120 در 1440، همچون پیشرفته ترین گوشی های اندرویدی موجود در بازار، پشتیبانی می نماید.

طبق ادعای رسانه ها، پیکسل 7 پرو بدنه ای شیشه ای مات خواهند داشت که جلوه ای زیبا به طراحی آن می دهد. در سری تازه گوشی های پیکسل، طراحی دو رنگه ای که گوگل در پیکسل 6 قصد داشت بیشتر در چشم باشد، زیاد به چشم نمی خورد و دلیلش هم نزدیکی رنگ بدنه به ماژول دوربین است. این طور که گفته می گردد گوگل پیکسل 7 پرو از یک نمایشگر 6.7 یا 6.8 اینچی OLED منحنی با رزولوشن QHD پلاس همراه با پشتیبانی از نرخ بازخوانی 120 هرتزی بهره می برد. بعلاوه انتظار داریم که این گوشی هوشمند از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، علی رغم مسائل متعددی که در مدل فعلی آن دیده شده، استفاده کند.

Wojciechowski بعلاوه یک گوشی تازه با نام رمزی Lynx در کد پیدا نموده و گفته که این می تواند سومین گوشی پیشرفته گوگل (و معرفی نشده) در سال 2022 باشد. طبق اطلاعات به دست آمده، این گوشی ناشناخته مجهز به دوربین 50 مگاپیکسلی Isocell GN1 و سنسور IMX787 برای دوربین ثانویه پشتی است. IMX787 یک سنسور 64 مگاپیکسلی است که اخیراً در گوشی ZTE Axon 40 Ultra دیده شده است. بعلاوه سنسور 13 مگاپیکسلی IMX712 به عنوان دوربین سلفی این گوشی به انجام وظیفه می پردازد.

به هر حال خیلی نمی توان به این شایعات اطمینان کرد و باید ببینیم طی ماه های آینده چه گزارش هایی در خصوص سری پیکسل 7 منتشر می گردد.

منبع: AndroidAuthority

منبع: دیجیکالا مگ

به "جزئیات دوربین سری گوگل پیکسل 7 فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات دوربین سری گوگل پیکسل 7 فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید