قانونگذاری برای هوش مصنوعی ، مجلس اروپا گام اول را برداشت

به گزارش وبلاگ دیدگاه، مجلس اروپا یک قدم به تصویب قانونی برای نظام مندسازی ابزارهای هوش مصنوعی همانند چت جی پی تی نزدیک شد.

قانونگذاری برای هوش مصنوعی ، مجلس اروپا گام اول را برداشت

به گزارش وبلاگ دیدگاه و به نقل از یورونیوز، یکی از کمیته های این مجلس به لایحه پیش نویس قانون نظام مند سازی هوش مصنوعی رای داد. این طرح قرار است در اواسط ماه ژوئن در صحن مجلس به رای گذاشته گردد.

پیش تر در روز 31 مارس یک نهاد نظارتی در ایتالیا ممنوعیت فوری دسترسی به روبات چتِ محبوبِ چت جی پی تی را که مبتنی بر هوش مصنوعی و ساخته شرکت آمریکایی اُپن اِی.آی. / OpenAI است، به علت ادعای نقض حریم خصوصی صادر کرد. ایتالیا نخستین کشور غربی بود که استفاده از یک ابزار هوش مصنوعی را ممنوع بیان کرد.

اما به نظر می رسد استفاده همه گیر از چنین ابزارهای هوش مصنوعی باعث شده تا قانون گذاران در سرتاسر جهان و به ویژه اروپا به فکر تصویب چارچوب و قوانین برای جلوگیری از سوء استفاده از آن ها بیفتند.

این قانون چگونه عمل می نماید؟

پیش نویس این قانون ابتدا در سال 2021 با هدف نظارت بر هر محصول یا خدماتی که به نحوی از هوش مصنوعی استفاده می نمایند، ارائه شد. بر اساس این قانون، سیستم های هوش مصنوعی از نظر اندازه خطر در چهار سطح از کمینه تا غیرقابل پذیرش دسته بندی می شوند. برنامه های خطرناک تر برای فعالیت های قانونی با پیش نیازهای سخت گیرانه تری از قبیل لزوم شفافیت بیشتر و استفاده از داده های دقیق روبرو می شوند.

جان لاکس، کارشناس موسسه اینترن آکسفورد می گوید: به این قوانین به عنوان یک سیستم مدیریت ریسک برای هوش مصنوعی نگاه کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "قانونگذاری برای هوش مصنوعی ، مجلس اروپا گام اول را برداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانونگذاری برای هوش مصنوعی ، مجلس اروپا گام اول را برداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید