پردازنده های مالی: بهترین گزینه ها برای استفاده های روزمره و حرفه ای

به گزارش وبلاگ دیدگاه، اگر در فرایند اسمبل کردن سیستم تازه هستید، اما در میان مورد نیاز بودجه خیلی بالایی برای خرید پردازنده ندارید یا از همین زمان در جریان هستید که قرار نیست کارهای خیلی حرفه ای و سنگینی را با سیستم انجام دهید، می توانید به جای خرید پردازنده های گران قیمت، از مدل های ارزان تر و سبک تر استفاده کنید. در این مقاله با لیستی از پردازنده های مرکزی ارزان قیمت آشنا شوید. خرید پردازنده مالی کار سخت و غیرممکنی نیست، مگر آنکه با اطلاعات آن ها پیش از خرید آشنا نباشید.

پردازنده های مالی: بهترین گزینه ها برای استفاده های روزمره و حرفه ای

نکات مهم و قابل توجه هنگام خرید پردازنده مرکزی

برای تجربه خریدی حرفه ای و درست نیاز دارید تا با اجزای پردازنده به طور کامل آشنا باشید.

  1. سرعت کلاک (Clock Speed)
  2. تعداد هسته (Core)
  3. رشته (Thread)
  4. مولفه IPC در تست بنچمارک
  5. مقدار گرمای قابل تولیدی از طریق چیپست
  6. سرعت دسترسی به اطلاعات: (Cache)
  7. توان مصرفی

معرفی بهترین پردازنده مالی

هنگام اسمبل کردن باید توجه کنید تا اجزای انتخاب شونده با یکدیگر تناسب مشخصات داشته باشند. اگر پردازنده مرکزی با پردازنده گرافیکی با پاور و سایر اجزا تناسبی نداشته باشد، ممکن است در برخی موارد اصلا روشن نشود یا در آینده ای نزدیک هنگام اجرا انواع برنامه ها با مسائل مختلفی در بخش سخت افزاری و نرم افزاری روبرو شوید.

پردازنده اینتل مدل Pentium G7400 Tray

شاید بتوان گفت این پردازنده از اینتل، مقرون به صرفه قیمت ترین پردازنده ممکن در بازار است که شما هنگام خرید آن باید دقت داشته باشید که تا چه مقدار می تواند برای پاسخگویی به نیازهای شما مناسب باشد. این پردازنده با محدوده فرکانس 3.7 گیگاهرتز برای اجرای انواع برنامه ها و نرم افزارهای سبک و دانشجویی کاملا گزینه مناسبی برای خرید به شمار میرود و با توجه به قیمتی که دارد، خرید آن فشار مالی زیادی را به کاربر نمی آورد. پردازنده مالی Pentium G7400 Tray از خانواده پنتیوم به 2 هسته و 4 رشته مجهز شده و توان مصرفی 46 واتی دارد. خوشبختانه این پردازنده مرکزی می تواند از رزولوشن 4K هم پشتیبانی کند تا شما بتوانید با اتصال آن به یک مانیتور مناسب از کیفیت خوبی استفاده کنید.

پردازنده ای ام دی مدل Ryzen 5 PRO 4650G

یکی دیگر از پردازنده های مالی حال حاضر، پردازنده ای ام دی مدل Ryzen 5 PRO 4650G است که می تواند تا قسمتی در اجرای بازی ها هم کمک دست شما باشد. تعداد هسته های این پردازنده به 6 عدد می رسد که عدد قابل توجهی است و در کنار 12 رشته می تواند پردازنده قابل اعتمادی به حساب بیاید. کمپانی سازنده برای این پردازنده 64 گیگابایت رم قرار داده تا سرعت مناسبی از پردازش را هنگام کار با آن تجربه کنید. توان مصرفی پردازنده ای ام دی مدل Ryzen 5 PRO 4650G حدود 65 وات است، بنابراین خرید این پردازنده می تواند برای شما در طولانی مدت خریدی مقرون به صرفه به حساب بیاید.

پردازنده AMD Ryzen 5 5600

اگر برای نصب برنامه های مهندسی نیاز به پردازنده ای دارید که قیمت بالایی نداشته باشد، اما در عین حال کمی به پردازش گیمینگ هم نیاز دارید، پس خرید پردازنده AMD Ryzen 5 5600 می تواند شما را تا مدت ها راضی نگه دارد. این پردازنده به چیپ Zen 3 معروف است و در بخش های گیمینگ اثبات کرده که عملکردی بهتر از Core i7 10700 دارد. این پردازنده یک مدل 6 هسته 12 رشته ای با فرکانس پایه 3.70 گیگاهرتز و بوست 4.60 گیگاهرتز است که با توجه به قیمت پایینی که دارد، از ارزش خرید بالایی بهره می برد. در خاتمه هم می توان اشاره کرد که توان مصرفی 65 واتی آن در استفاده طولانی مدت نقطه قوت بالایی از لحاظ مالی برای شما خواهد بود.

پردازنده Intel Core i3-13100F

خرید جدیدترین پردازنده از سری Core i3 می تواند به شما این آلارم را به شما بدهد که برای بازی کردن همواره نیاز به خرج های سنگین نیست و کار گیم شما با یک پردازنده نسل 13 هم راه خواهد افتاد، به شرطی که هوشمندانه انتخاب کنید و مابقی اجزا را هم به درستی انتخاب کنید. این پردازنده با معماری Raptor Lake طراحی شده و مجموعا به 8 رشته و 4 هسته مجهز شده تا بتواند عملکرد مناسبی از خود در بخش پردازش نرم افزارهای مهندسی و گیمینگ نشان دهد، البته توجه داشته باشید که شما هم هنگام انتخاب این پردازنده از اینتل باید حواستان به نصب برنامه ها باشد. انتخاب برنامه های خیلی سنگین با گرافیک بالا به هیچ عنوان برای این پردازنده مناسب نیست، چرا که بخش گرافیکی آن نمی تواند از پس رندرگیری و تشکیل تصاویر سنگین بر بیاید. برای مثال اگر هنگام اسمبل کردن کیس از کارت گرافیک میان رده Nvidia RTX 3060 Ti استفاده کنید، ممکن است هنگام اجرای برخی بازی ها با کاهش سرعت روبرو شوید که دلیل آن عدم پشتیبانی همه جانبه cpu از کارت گرافیک است.

چه کسانی پردازنده مالی را می خرند؟

درست است که برای اسمبل کردن یک کیس همه فن حریف و حرفه ای نیاز به پردازنده گران قیمت و بالا رده دارید، اما اگر نیازی به سیستم حرفه ای نداشته باشید، در این مواقع خرید پردازنده مالی جهت جمع کردن یک سیستم کم قیمت می تواند دلیل محکمی برای پردازنده مقرون به صرفه قیمت باشد. اگر دانشجو هستید و نهایت به نصب یک سری برنامه سبک و مهندسی نیاز دارید یا گیمری هستید که قصد استریم کردن و شرکت در مسابقات حرفه ای را ندارید، شما بهترین کیس برای خرید پردازنده کم قیمت هستید؛ همچنین اساتید دانشگاه، معلم ها و نویسندگانی که در نهایت قصد استفاده از ابزار آفیس را دارند، می توانند خریداران بعدی این دسته از پردازنده های مرکزی باشند.

منبع: شبکه چی

به "پردازنده های مالی: بهترین گزینه ها برای استفاده های روزمره و حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پردازنده های مالی: بهترین گزینه ها برای استفاده های روزمره و حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید