اطلس اشتغالزایی کشور در حال انجام است

به گزارش وبلاگ دیدگاه، تهران (پانا) - وزیر تعاون دولت سیزدهم از ایجاد 217 هزار فرصت شغلی طی 3 ماه اخیر خبر می دهد و می گوید 175 برنامه اشتغالزایی تحت عنوان اطلس اشتغالزایی کشور در حال اجرایی شدن است.

اطلس اشتغالزایی کشور در حال انجام است

به گزارش خانه ملت، حجت الله عبدالملکی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 7 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوال سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه نسبت به شرایط اشتغال جوانان و افراد تحصیلنموده و عدم رفع مسائل این حوزه گفت: مسئله نظارت مجلس در امور امری مهم، راهگشا و موثر بوده و طرح سوالات و تذکرات از سوی نمایندگان، مسئولیت وزرا را به آنها گوشزد می نماید تا اگر غفلتی انجام شده، رفع گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم اظهار کرد: بیکاری دومین معضل مالی بعد از تورم محسوب می گردد، دولت سیزدهم در شرایطی فعالیت خود را آغاز نموده که در این حوزه مسائل متعددی داشته و با حجم متراکم بیکاری روبرو است. در حدود 14 میلیون نفر شغل شایسته ندارند و این در حالی است که 2.5 میلیون نفر بیکار مطلق محسوب می شوند.

وی ادامه داد: مخاطب سوال مذکور صرفاً وزارت تعاون نیست، زیرا وزارتخانه های صمت، کشاورزی، گردشگری و مجموعه های محیط زیست، آی تی و ... نیز در این خصوص مسئولیت هایی برعهده دارند؛ وزارت کار مسئول ایجاد اشتغال نیست، بلکه مسئول ایجاد هماهنگی بین دستگاه های این حوزه تلقی می گردد.

عبدالملکی گفت: یک میلیون و 850 هزار فرصت شغلی براساس برنامه ریزی انجام شده طی 18 ماه آینده به عبارتی تا خاتمه سال 1401 براساس تقسیم بندی استانی ایجاد خواهد شد که این عدد حداقلی است و برنامه آن به استانداران ابلاغ شده است.

این عضو کابینه دولت رئیسی توضیح داد: طی 2 ماه گذشته شورای اشتغال 2 بار با حضور رئیس جمهور، اعضای کابینه و سایر نمایندگان دستگاه های مرتبط جلسه برگزار نموده و 34 مصوبه مهم را پشت سر گذاشته است؛ باید یادآور شد وزارت کار به عنوان هماهنگ کننده اشتغال کشور در بودجه 1400 یک ریال اعتبار نداشته، اما 71 دستگاه متولی اشتغال را هماهنگ نموده تا امور انجام گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان نمود: 175 برنامه اشتغالزایی به عنوان اطلس اشتغالزایی کشور اجرایی می گردد که براساس سامانه رصد طی فعالیت های 3 ماهه اخیر 217 هزار فرصت شغلی ثبت شده و در این میان 130 هزار فقره بیمه تامین اجتماعی نیز به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اطلس اشتغالزایی کشور در حال انجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلس اشتغالزایی کشور در حال انجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید