اعلام شرایط اضطراری در مرکز کانادا

به گزارش وبلاگ دیدگاه به نقل از اسپوتنیک، جیم واتسون، شهردار اتاوا، مرکز کانادا، همزمان با ادامه اعتراضات علیه محدودیت های کووید -19 و دستورات واکسن اجباری، شرایط اضطراری در این شهر اعلام نموده است.

اعلام شرایط اضطراری در مرکز کانادا

مقامات شهرداری اتاوا روز یکشنبه با انتشار پیامی گفتند: اعلام شرایط اضطراری نشان دهنده خطر و تهدید جدی برای ایمنی و امنیت ساکنان ناشی از تظاهرات های مداوم است و احتیاج به حمایت سایر حوزه ها و سطوح دولتی برای کنترل اوضاع وجود دارد.

بر اساس این گزارش، جیم واتسون، روز یکشنبه شرایط اضطراری را گفت تا انعطاف پذیری و زمینه قانونی کنترل بیشتر اداره شهر اتاوا برای حفظ کار خدمات ضروری و یاری به خرید تجهیزات لازم برای نیروهای خط مقدم مقابله با معترضان و کارگران فعال در سطح مرکز کانادا فراهم گردد.

موج کنونی اعتراضات علیه اقدامات محدودکننده کرونا در کانادا از اواخر ژانویه شروع شد، زمانی که هزاران کامیون دار و دیگر تظاهرکنندگان در اتاوا تجمع کردند و مخالفت شدید خود را با دستورات واکسن اجباری برای کامیون دارانی که از مرز ایالات متحده و کانادا عبور می کردند، گفتند. تظاهرات موسوم به کاروان آزادی عموماً مسالمت آمیز بوده است، اما ده ها تحقیقات جنایی در خصوص یک سری حوادث شروع شده و حداقل هفت نفر در اتاوا و مرتبط با این اعتراضات دستگیر شده اند.

روز آدینه نیز داگ فورد، نخست وزیر استان انتاریو کانادا، تظاهرات در اتاوا را اشغالگری توصیف کرد و از معترضان خواست به آن خاتمه دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اعلام شرایط اضطراری در مرکز کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط اضطراری در مرکز کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید