روسیاهی کرونا برای غربزدگان ماند

به گزارش وبلاگ دیدگاه، نوع واکنش کشور ها و شهروندان در قبال ویروس کرونا، نشان می دهد که برخلاف تبلیغات بعضی سلبریتی های غربزده، این کشور ها به مراتب عقب تر از ایران هستند.

روسیاهی کرونا برای غربزدگان ماند

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ دیدگاه، سایت الف در یادداشتی نوشت: آمریکا، آلمان، ژاپن، سوئد، سوئیس، انگلستان، فرانسه، چین، کره جنوبی، ایتالیا، نروژ، هلند، دانمارک و اسپانیا. نام این کشور ها چه چیز هایی را به خاطر شما می آورد؟ تصور غالب از این کشور ها چیست؟ برخی ها چقدر در برابر نام این کشور ها احساس تحقیر و عقب ماندگی داشتند؟ فضای مجازی و رسانه ها و سلبریتی ها و منورالفکر ها و غربزده ها چقدر از کشور های یاد شده تصویری از یک بهشت ساخته اند؟!

این 14 کشور، جزو 15 کشور اول دنیا در تعداد مبتلایان به ویروس کرونا هستند. ایران هم کشوری است مثل بیشتر کشور های دنیا. دارای نقاط ضعف و قوت فراوان. فقط یک نکته آن را از دیگر کشورها، متمایز یا استثناء می نماید؛ جنگ دنیای تبلیغاتی و رسانه ای علیه کشور ما. جنگی که هدف آن تصویرسازی از ایران، به عنوان عقب مانده ترین کشور دنیا است.

قاب ویروس کرونا، شاید بهترین دریچه ای است که در آن بتوان تمامیت این جریان را به خوبی دید.

داستان برای مخالفان و دشمنان جمهوری اسلامی تازه آغاز شده بود. بی بی سی و ایران اینترنشنال و من و تو و بقیه، سر از پا نمی شناختند. چه فرصتی بهتر از کرونا برای تحقیر و تخریب ایران؟! در طول یکماه، همه آنچه از ایران روایت کردند، خلاصه می شد در: پنهانکاری، دروغ، تبعیض، فساد، بی تدبیری و ناکارآمدی. تا اینکه اتفاق سوم افتاد: در ایتالیا.

لطفا دوباره اسامی 14 کشور صدر این مطلب را مرور کنید. تصاویر فروشگاه های مملو از جمعیت و غارت زده شان را بخاطر آورید، زد و خورد ها و صف بستن هایشان را و بحران دستمال توالتشان که حتی آفتابه را سر زبان ها انداخت!

در چند روز اخیر، شرایط رسانه های ضدایرانی دیگر مثل چند هفته گذشته نیست. هفته هایی که صدر تا ذیل صفحاتشان پر شده بود از فاجعه کرونا در ایران. اکنون باید به جای شور و شعف پرداختن به ایران، نگران خود و خانواده هایشان باشند. اکنون باید پاسخ به همه شبهات و القائاتی که درخصوص ایران مطرح می کردند را در کشور های مبدأ خود جست وجو نمایند.

باید ببینند چرا در سوئد و سوییس کرونا شایع شد؟ چرا در فرانسه و آلمان بحران کمبود و گرانی مواد بهداشتی به وجود آمد؟ چرا آمریکا و انگلیس، آمار واقعی مبتلایان را از مردم خود مخفی کردند؟ چرا در ایتالیا و اسپانیا تجمعات مذهبی و مسابقات فوتبال زودتر تعطیل نشدند؟ چرا کشور های یاد شده در بستن مرز های خود مراقبت نکردند؟ چرا شهرهایشان را زودتر قرنطینه نکردند؟ چرا اینقدر تعلل کردند که چند بیمار در کشورهایشان به چند هزار تبدیل گردد؟ چرا از ترس سقوط مالی، حقیقت را از مردم خود پنهان کردند؟

14 کشور صدر این مطلب هیچکدام تاریخ معاصری از پادشاهان فاسد و ناکارآمد نداشته اند. نه تنها تحت استثمار قدرت های عظیم نبوده اند بلکه بعضا از عظیم ترین استعمارگران و چپاولگران تاریخ هستند. هیچکدام در چند دهه اخیر یک جنگ 8 ساله بین المللی را تجربه ننموده اند. هیچکدام چهل سال تحت شدیدترین تحریم های بین المللی نبوده اند. با اینهمه، اکنون حال ما و آن ها چگونه است؟

هرچه علیه ایران تبلیغ کردند، اکنون بر سر خودشان آمده و هرچه را خواستند به عنوان سند رسوایی ما جار بزنند اکنون سند رسوایی خودشان شده است. چگونه می توان پذیرفت وقتی که مبتلایان آمریکا از 500 نفر تجاوز ننموده بود، ترامپ و سناتور های جمهوری خواه آنقدر بدشانس بوده باشند که از بین 330 میلیون نفر، درست به یکی از آن 500 نفر برخورد نمایند؟ یا وقتی برزیل فقط 77 مبتلا را گزارش نموده، رئیس جمهور و وزیر ارتباطاتش جزو آن 77 نفر باشند؟ همین شرایط درخصوص نخست وزیر کانادا و وزیر کشور استرالیا (اساساً هر مقامی که با ترامپ ملاقات نموده!) و نمایندگان مجلس های آلمان و فرانسه صدق می نماید.

کجایند بوق های تبلیغاتی غرب که عدم رعایت نکات بهداشتی و دست دادن های دونالد ترامپ و بوریس جانسون را پیراهن رسوایی ناکارآمدی و جهل در آمریکا و انگلستان نمایند؟ تا اینهمه تعلل در قرنطینه کردن و تعطیلی اجتماعات را فریاد نمایند؟ اگر ایران با چند ده نفر مبتلا، دانشگاه ها و مدارسش را تعطیل کرد، این ها با چند صد نفر هم اقدام نکردند. کجاست وجدان منصف و بیداری که این حقایق را بازگو کند؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "روسیاهی کرونا برای غربزدگان ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیاهی کرونا برای غربزدگان ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید