العین؛ قلب خشتی تپنده در کالبد امارات متحده عرب

به گزارش وبلاگ دیدگاه، آشنایی با شهر تاریخی العین؛ یکی از مراکز فرهنگی در خارج از ابوظبی

العین؛ قلب خشتی تپنده در کالبد امارات متحده عرب

با یک ساعت و نیم رانندگی از ابوظبی به شهر العین می رسید. اینجا یکی از منطقه ها شهری، مسکونی و از قدیمی ترین مکان هایی است که در سازمان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

این شهر با خانه های خشتی و گلی اش، جدا از دیگر شهرهاست و با فرهنگ غنی و منظره ها و منظرههای تاریخی اشباع شده است. موزه ملی العین، کاخ شیخ زاید، رئیس جمهور قبلی امارات متحده عرب، و واحه العین از جمله جذابیت های گردشگری این شهر کوچک اما زیبا هستند.

شیخ زاید ابن سلطان آل نهیان، که بنیان گذار امارات متحده عربی است، در این شهر به دنیا آمد و بسیاری به احترام و بزرگداشت او از این شهر بازدید می نمایند، در اماکن مهم تاریخی اش دمی می آسایند و گردش می نمایند.

بالغ بر 4 هزار سال قدمت زندگی شهروندان عرب و غیر عرب در این شهر است.

یکی از چشمگیرترین توقفگاه های گردشگران کاخ موزه المویجی است. در این موزه چیزهای زیادی می توان در خصوص سر ویلفرد پاتریک تزیجر (Sir Wilfred Patrick Thesiger) که صحرانورد و نویسنده سفرنامه بریتانیایی بود یاد گرفت. معروفیت او به خاطر دو بار عبور پیاده از صحرای ربع الخالی و نیز دو کتابش به نام های شن های عربی و عرب های هور است. وی در امارات متحده عربی به نام مبارک بن لندن مشهور است.

سفرهای ویلفرد افسانه ای بود. او در طول سفرهایش هزاران هزار عکس گرفت که بسیاری از آنها در این کاخ موزه به نمایش گذاشته شده اند. بعد از دیدار با شیخ زاید و ایستادن کنار او در کاخ موزه المویجی، این دو نفر دوستان صمیمی تا سرانجام عمرشان ماندند.

بازدید از موزه ملی العین نیز پیش زمینه جالبی از تاریخ غنی این منطقه آشکار می نماید. بعضی از صنایع دستی و آثار باستانی بسیار زیبایی که در این موزه به نمایش گذاشته شده اند شامل سلاح های باستانی و ظروف مصرفی روزانه هستند.

قبل از این که سفر خود را در شهر باستانی العین به سرانجام برسانید برای بیشتر لذت بردن از گردش خود در العین به شما توصیه میک نیم به رستوران های اطراف سری بزنید و غذاهای باورنکردنی عربی این شهر را میل کنید و بعد از صرف غذا به دل جاده طوفانی بر فراز تپه بزنید و منظره زیبایی از این شهر را از بالا دیدن کنید.

منبع: فوت و فن / iol.co.za

به "العین؛ قلب خشتی تپنده در کالبد امارات متحده عرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "العین؛ قلب خشتی تپنده در کالبد امارات متحده عرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید