ایران کوچک را در کرج ببینید

به گزارش وبلاگ دیدگاه، هدف پارک ملی ایران کوچک این است که در یک گشت خانوادگی، از بین اقوام و جاذبه های مختلف ایران عبور کنید و سفری کوتاه و مختصر به نقاط مختلف کشور داشته باشید.

ایران کوچک را در کرج ببینید

جاذبه ها و فرهنگ های متنوع ایران باعث شده طی سال های اخیر، ایده به نمایش گذاشتن این تنوع در فضاهای مختلف، رایج گردد. همه این کارها برای این است که یادمان باشد در چه فرهنگ رنگارنگی زندگی می کنیم و هر جا که سر می کشیم، یک شگفتی نمایان می گردد. پارک ایران کوچک کرج هم ساخته شده تا تنوع فرهنگی ایران را نمایش دهد؛ هم زیستگاه های اقوام ایرانی را بازسازی نموده و هم تماشای های مهم سراسر ایران را. با وبلاگ دیدگاه همراه باشید.

هدف تاسیس پارک ایران کوچک کرج چیست؟

این سبک جاذبه ها با هدف معرفی ایران و جاذبه هایش ساخته می شوند. ضمن اینکه به نظر جالب می رسد که ساعتی را در ارگ بم بگذرانید و با کمی قدم زدن به بازار سعد السلطنه قزوین برسید! از طرفی برای عده ای که امکان سفر به تمام نقاط ایران را ندارند، همین بازدیدهای مختصر و ظاهری از جاذبه ها، غنیمت محسوب می گردد.

سکونتگاه های اقوام ایرانی هم در این پارک می بینیم که شامل سکونتگاه های استان های یزد، اصفهان، شیراز، گیلان، مازندران، بندر ترکمن، خراسان، فارس، خوزستان، البرز و دیگر استان ها می گردد.

ساعت کاری و هزینه ورود به پارک ایران کوچک کرج

درب این مرکز گردشگری به طور معمول همه روزه از ساعت 7:30 تا 23:30 به روی گردشگران باز است و معمولا خلوت ترین ساعات این مجموعه، ساعات اولیه کاری آن است. قیمت بلیت ورودی برای هر نفر 10 هزار تومان است.

امکانات پارک ایران کوچک کرج

این پارک از انواع مختلف امکانات برخوردار است که از آن ها می توانیم به سرویس بهداشتی، آب خوری، نیمکت، کافه و رستوران اشاره کنیم. به هنگام بازدید از این پارک می توانید از غرفه های داخل محیط پارک هم تماشا کنید. گفتنی است که استعمال دخانیات در این پارک ممنوع است و بهتر است هنگام ورود به همراه خود مواد خوراکی و وسایلی همانند فلاسک به همراه نداشته باشید.

اگر به تماشای های اطراف تهران علاقه دارید، مطلب بهشتی گمشده در نزدیکی تهران را بخوانید.

سخن آخر

ساخت چنین پارک ها و مجتمع های گردشگری در دنیا متداول است؛ گاهی فقط جاذبه های یک کشور در آن به نمایش درمی آید و گاهی در سطح دنیا، جاذبه هایش بسط پیدا می نمایند و در ابعاد کوچک به نمایش درمی آیند. بنابراین ممکن است با چنین پارک هایی در کشورهای دیگر هم برخورد کنید. اگر به تماشا این جاذبه ها در مقیاس کوچک علاقه دارید، حتما در این آخر هفته سری به این پارک بزنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به مطالب گردشگری علاقه دارید، برترین زمان رفتن به مراسم گلاب گیری کاشان را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "ایران کوچک را در کرج ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران کوچک را در کرج ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید