5 مکان لذت بخش برای تعطیلات ساحلی در دنیا

به گزارش وبلاگ دیدگاه، تعطیلات ساحلی شاید ایده آل ترین شکل گذراندن تعطیلات برای خیلی از افراد باشد. شن های گرم، آفتاب انرژی بخش، تفریحات دریایی در سفر کافی به نظر می رسند تا خاطره ای فراموش نشدنی برای شما رقم بزنند. پیدا کردن سواحل تمیز و امن از چالش های این شکل از تفریحات است. در این مطلب خبرنگاران سواحل مناسب برای سفرهای محبت آمیز و خانوادگی در اطراف ایران را به صورت کامل برایتان گردآوری نموده است، با ما همراه باشید.

5 مکان لذت بخش برای تعطیلات ساحلی در دنیا

بهترین تعطیلات ساحلی

زندگی های امروزی بسیار پراسترس و ناسالم اند. یکی از راه هایی که می توانیم روحیه خود را حفظ کنیم و آرامش خود را به دست آوریم، رفتن به مسافرت در تعطیلات است. گذراندن تعطیلات کنار ساحل از پرطرفدارترین گزینه های گردشگری در سراسر دنیا به شمار می رود. کنار ساحل امکانات بسیاری برای سرگرمی، تمدد اعصاب، سلامتی و … تدارک دیده می گردد. در ادامه قصد داریم شما را با بهترین مقاصد تعطیلات ساحلی و امکانات کامل آنها آشنا کنیم.

چرا ترکیه برای تعطیلات ساحلی مناسب است ؟

ترکیه یکی از زیباترین کشورهای گردشگری و سرگرمیی است که سالانه گردشگران بسیاری مسافت های زیادی را برای تماشا این کشور طی می نمایند. این کشور با داشتن شهرهای ساحلی بی همتا از بهترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات می باشد. ترکیه بعضی از زیباترین سواحل دنیا را دارد. سواحل شنی سفید در کناره خط ساحلی ترکیه امتداد دارد. در ادامه چند مورد از زیباترین و خوش آب وهواترین سواحل ترکیه را آنالیز می کنیم.

1. سواحل زیبای آنتالیا

سواحل آنتالیا، ترکیبی از رویایی ترین عناصر دریایی را در خود جای داده است. آب تمیز و شفاف، ماسه های نرم و طلایی، منظره کوهستان یا جنگل در نزدیکی ساحل، در کنار خدمات جانبی مانند کافه ها و رستوران های با کیفیت، تمامی سلیقه ها را از خود راضی نگه می دارد. در ادامه 3 ساحل تماشای آنتالیا را معرفی نموده ایم.

  • ساحل کنیالتی

یکی از مشهورترین سواحل آنتالیا، ساحل کنیالتی (Konyaaltı) است. آب این ساحل تمیز و برای شنا کردن ایمن است. ساحل کنیالتی به مرکز شهر نزدیک است و فاصله کمی با چندین هتل، آکواریم و مرکز فرهنگی آنتالیا دارد. این ساحل بسیار وسیع و صبح ها بسیار آرام است. شما در سمت چپ این ساحل، شهر و در سمت راست، کوهستان را می بینید. بعلاوه در کنار ساحل کنیالتی پارک آبی هیجان انگیزی وجود دارد که دارای انواع اسباب بازی های آبی و یک استخر دلفین است.

  • ساحل پاترا

ساحل پاترا(Patara) با 18 کیلومتر عرض، طولانی ترین ساحل ترکیه محسوب می گردد. ساحل پاترا در شهر کاش، یکی از زیباترین سواحل دنیا است و مناسب گذراندن تعطیلات ساحلی گردشگران می باشد. آب آن به رنگ آبی فیروزه ای است، ماسه های نرمی دارد و در زمینۀ دریا، منظر چشم نواز کوهستانی را می بینید. این ساحل بعلاوه محل زندگی یک لاک پشت کمیاب در خطر انقراض است. ساحـل پاترای آنتالیا در فاصله چند ساعتی از مرکز شهر آنتالیا قرار گرفته است و دارای شن و ماسه سفید رنگی است که در کنار آبی تیره دریا تصویری بی نظیر رقم می زند.

  • ساحل چیرالی

ساحل چیرالی Cirali Beach آنتالیا به خاطر جای دادن به جای مانده های تاریخی شهر لیسیان به ساحل الیپسن معروف است. ساحـل چیرالی به عنوان زیباترین و تاریخی ترین ساحل آنتالیا شناخته می گردد و در 70 کیلومتری شهر آنتالیا قرار گرفته است. از مجذوب کنندهیت های این ساحل زیبا می توان به ساحل ماسه ای سفید، آب زلال و اتاق های ساحلی اشاره نمود. به یاد داشته باشید در ساحل چیرالی به ورزش های آبی دسترسی ندارید.

2. سواحل تماشای کوش آداسی

کوش آداسی به دلیل داشتن سواحل متعدد و زیبا به یکی از مهم ترین قطب های گردشگری ترکیه بدل شده است و سالانه میلیون ها گردشگر برای استراحت در این سواحل به شهر ساحلی کوشی آداسی سفر می نمایند. در بندر کوش آداسی انواع قایق های سرگرمیی وجود دارد که می توانید با کرایه آن ها لحظات خوشی را سپری کنید و با موسیقی، نوشیدنی های خنک و غذاهای دریایی در وسط آب خوش بگذرانید. در این بخش به سه مورد از مشهورترین سواحل این شهر اشاره می کنیم.

  • ساحل بانوان

یکی از محبوب ترین سواحل کوش آداسی ساحل بانوان است که از مناسب ترین سواحل این شهر برای گذراندن تعطیلات ساحلی می باشد. نام ساحل Ladies Beach به این دلیل نام گذاری شده که این ساحل در قدیم ویژه استفاده زنان بوده اما اکنون یکی از مقاصد گردشگری ویژه خانواده هاست. ساحل بانوان کوش آداسی در کنار تعداد زیادی هتل، هاستل و اقامتگاه تابستانی و بعلاوه بلواری دوست داشتنی با تعداد زیادی رستوران و مغازه با منظره دریا همگان را به خود جذب می نماید.

  • ساحل غروب

اگر راستا دولماش را 2 کیلومتر ادامه دهید به ساحل غروب خورشید می رسید. ساحل (Sunset Beach) در واقع یک باشگاه ساحلی سرسبز است. یک رستوران کوچک و تخت های مخصوص آفتاب گرفتن در آن تدارک دیده شده اند. این ساحل در تابستان ها به دلیل ورودیه ارزان بسیار پرطرفدار است.

  • داون تاون بیچ

این ساحل میان مارینا و بندر قرار گرفته است و به دلیل موقعیت مکانی اش یکی از بهترین سواحل کوش آداسی شناخته می گردد. بعلاوه این ساحل بزرگترین ساحل در منطقه Altinkum هم است. نزدیکی ساحل به منطقه شهری باعث شده تا بهترین هتل ها در این منطقه شعبه داشته باشند. هوای مطبوع در کنار زیبایی و تمیزی ساحل، این مکان را به استراحتگاهی استثنائی تبدیل نموده است. یکی دیگر از مجذوب کنندهیت های این ساحل، امکان تماشای جزیره کبوتر و کشتی های لنگر انداخته، می باشد.

3. ساحل گردی در مارماریس

مارماریس منطقه ای ساحلی در ترکیه است و طبیعتی شگرف و خاصی دارد. این شهر به شهر ساحل ها معروف است. بسیاری از گردشگران به مارماریس می آیند تا ساحل ها و آفتاب لذت بخش و آب دریای فیروزه ای این شهر را تجربه نمایند. در این بخش به معرفی 3 ساحل مارماریس می پردازیم.

  • ساحل مارماریس

یکی از سواحل معروف این شهر، ساحل خود شهر مارماریس (Marmaris Beach) است. این ساحل در امتداد ساحل ازون یالی (Uzunyalı) قرار گرفته است و نزدیک به مرکز شهر می باشد. ساحل مارماریس با ورزش های آبی خود معروفیت یافته است. در این ساحل مکانی فقط برای ورزش های آبی ساخته شده است که در آن می توانید فعالیت هایی نظیر جت اسکی، پاراسیلینگ، بنانا و … را انتخاب کنید.

  • ساحل ایچملر

ساحل ایچملر (İçmeler Beach) محبوب ترین ساحل در میان سواحل مارماریس است؛ این ساحل نه تنها نزدیک ترین ساحل به شهر مارماریس است، بلکه هتل های زیادی در اطراف آن فعالیت می نمایند. به همین خاطر این ساحل یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران داخلی و خارجی به شمار می آید.

  • ساحل ترنج

ساحل ترنج در 21 کیلومتری شهر مارماریس قرار گرفته است، این ساحل (خلیج) دارای پرچم آبی بوده؛ یعنی پاکیزگی آب، شن و ماسه آن مورد تایید است. به دلیل دوری این ساحل از شهر، برای رسیدن به ساحل ترنج ضروری است که از اتوبوس و تورهای قایقی بهره ببرید. ساحل ترنج مکان مناسبی برای علاقه مندان به غواصی است. وجود منطقه ها سنگی، غار های درون آب و ماهی های رنگارنگ باعث شده تا این ساحل از محبوب ترین مکان های غواصی در ترکیه باشد.

4- چرا بلغارستان برای تعطیلات ساحلی مناسب است ؟

شرق بلغارستان دارای 387 کیلومتر از سواحل دریای سیاه است. در این سواحل انواع و اقسام فستیوال ها و امکانات رفاهی و سرگرمیات خانوادگی فراهم است که باعث شده گردشگران زیادی این سواحل را به عنوان مکانی دلچسب برای سپری کردن تعطیلات ساحلی بشناسند. در کنار بخش عمده سواحل این کشور، مراکز گوناگونی مانند رستوران و فروشگاه وجود دارد که کیفیت سرگرمیات در بلغارستان را چندین برابر می نماید. سرگرمیات ساحلی اغلب هزینه های کمتری دارند و تمام افراد خانواده از آن لذت می برند. اگرچه دمای آب سواحل بلغارستان از اواسط اردیبهشت افزایش پیدا می نماید، اما بهترین زمان برای شنا اوایل مرداد تا اواسط شهریور است. در این بخش، سفری به 3 ساحل معروف از سواحل سرگرمیی وارنا می کنیم.

  • ساحل سانی

اگر علاقه دارید از زیباترین و محبوب ترین ساحل سرگرمیی وارنا تماشا کنید، سری به ساحل تماشای سانی (Sunny Beach) بزنید. این ساحل حدود 8 کیلومتر از وارنا را در برگرفته است. جدا از داشتن مناظری شگفت انگیز و تماشایی، ساحل سانی منزلگاه بعضی از گونه های کمیاب گیاهی کره زمین است. ناگفته نماند که تفرجگاه بسیار مجذوب کننده و دل انگیز این ساحل، لذت گذراندن تعطیلات در آن را دو چندان نموده و امکان لذت بردن از سرگرمیات ساحلی را برای گردشگران فراهم نموده است.

  • ساحل گلدن سند سنترال

این ساحل در فاصله اندکی از شهر تاریخی وارنا قرار گرفته و همان طور که از نام آن معین است، پوشیده از شن های زرین می باشد. از آنجایی که ساحل گلدن سند سنترال (Golden Sands Central Beach) از لحاظ نوع پوشش قوانینی برای بازدیدنمایندگان وضع نموده، فضای خانواده پسندتری نسبت به سواحل دیگر دارد.

  • ساحل سنت کنستانتین و هلن

اگر قصد دارید پوست بدن خود را برنزه کنید، این ساحل همان جایی است که باید بروید. آفتاب گرم و درخشان ساحل سنت کنستانتین و هلن (Saints Constantine and Helena) پوست شما را نوازش می نماید و خستگی را هنگام آبتنی در آب های لاجوردی دریای سیاه از تن شما پاک می نماید. البته محبوبیت این ساحل فقط بدلیل آب وهوای معتدل و آفتاب گرم آن نیست، بلکه به دلیل وجود گونه های جانوری ویژه و سرگرم نماینده نظیر مرغان دریایی و لاک پشت هایی است که در این مکان زندگی می نمایند و موجب شادی گردشگران می شوند.

5- چرا گرجستان برای تعطیلات ساحلی مناسب است ؟

در گرجستان می توانید سرگرمیات هیجان انگیز زیادی تجربه کنید و از تعطیلات ساحلی خود به بهترین نحو بهره ببرید. پارک آبی به عنوان مهیج ترین سرگرمی در کشور گرجستان شناخته می گردد. بخش ساحلی، استخر های متفاوت، محوطه بازی و استخر مربوط به بچه ها، بازی های هیجان انگیز و… از محبوب ترین بخش سرگرمیات ساحلی گرجستان به شمار می روند. در کنار سرگرمیات ذکرشده افرادی که به مجموعه سرگرمیی آبی می روند می توانند از رستوران، کافی شاپ، سالن بدنسازی و اسپا آن نیز بهره ببرند. با حضور در این قسمت، لذت سفر خود را از سرگرمیات ساحلی گرجستان دوبرابر کنید. در این قسمت 3 ساحل زیبای گرجستان را آنالیز می کنیم.

  • ساحل کواریتی

یکی از سواحل مشهور و محبوب گرجستان، ساحل کواریتی است. این ساحل مکانی برای کسب آرامش به شمار می رود و بیشتر گردشگران به خاطر وجود خانه چوبی ییلاقی، این ساحل استثنائی را انتخاب می نمایند. خانه های ییلاقی ساحلی حدود 15 سال پیش به وسیله هنرمندی به نام Natia AKA Frida ساخته شده اند. منوهای خوراکی های خوشمزه با قیمت ارزان، لیمونادهای خانگی و کلی سرگرمیات بی نظیر از جمله دلایلی است که این گردشگر ها به این ساحل جذب می شوند. آب دریا در کواریتی گرم و تمیز است و اوقات آرامش بخشی را به شما هدیه می دهد.

  • ساحل جکیل آیلند

از دیگر سواحل کشور گرجستان، می توان به ساحل جزیره جکیل(Jekyll Island) اشاره نمود. در این جزیره می توانید قدم زدن در سواحل و بازدید از حیات وحش تماشای را تجربه کنید، بعلاوه این جزیره به دلیل داشتن لانه های لاک پشت های دریایی و همینطور انواع ورزش های آبی مانند غواصی و ماهیگیری بسیار مشهور و در بین گردشگران و گرجستانی ها بسیار محبوب است.

  • ساحل شکوتیلی

شکوتیلی (Shekvetili) ساحلی شنی در گرجستان است. شن های این ساحل سیاه رنگ اند. اعتقاد بر این است که ماسه های سیاه در این ساحل برای درمان بیماری های قلبی و عروقی، مسائل عصبی، ضعف عضلانی و آماس یا ورم مهره بسیار مفید می باشد. جنگل کاجی که درست در پشت ساحل قرار گرفته، آب وهوای شکوتیلی را بسیار مطبوع ساخته است.

نتیجه گیری

رفتن به تعطیلات ساحلی می تواند خستگی یک سال را از بدن شما پاک کند. در ساحل امکان تجربه فعالیت های تازه مانند غواصی و قایق سواری نیز برای شما فراهم می گردد. اگر به صورت زوج، خانوادگی و یا تنها به سواحل ترکیه، بلغارستان و گرجستان سفر می کنید، این سواحل امکانات ویژه ای به شما ارائه می دهند تا در انتهای سفر با خاطراتی خوش کشور را ترک کنید. وبلاگ دیدگاه کنار شماست تا بهترین سفرها را تجربه کنید.

1. کدام یک از کشورهای همسایه مناسب تعطیلات ساحلی هستند؟

ترکیه، بلغارستان و گرجستان کشورهای مناسبی هستند تا تعطیلات ساحلی خود را در آن ها رقم بزنید.

2. در کدام شهرهای ترکیه می توان تعطیلات ساحلی باکیفیتی تجربه کرد؟

آنتالیا، کوشی آداسی و مارماریس از جمله شهرهای کشور ترکیه هستند که سواحلی تماشای بسیاری دارند.

3. چه زمانی برای تعطیلات ساحلی مناسب تر است؟

اوایل مرداد تا اواسط شهریور ماه های طلایی برای استفاده از سرگرمیات ساحلی است.

منبع: الی گشت

به "5 مکان لذت بخش برای تعطیلات ساحلی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مکان لذت بخش برای تعطیلات ساحلی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید