بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر ابتکاری برای خدمت مردم

به گزارش وبلاگ دیدگاه، هلال احمر شهرستان دلیجان با هدف برطرف احتیاج مردم، بانک امانات تجهیزات پزشکی را راه اندازی نموده است.

بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر ابتکاری برای خدمت مردم

به گزارش خبرنگار از ، یکی از مسائل مردم در دوران بیماری و بیمارداری به خصوص در دوران کرونا تهیه تجهیزات پزشکی مورد احتیاج است.

از طرفی این تجهیزات معمولا گران هستند و مردم برای تهیه آن ها با مشکل روبرو می شوند و طرف دیگر هم با افزایش شیوع کرونا و احتیاج مردم این تجهیزات در بازارکمیاب هستند و مردم در مذیقه قرار می گیرند.

برای برطرف این مشکل مردم جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دست به ابتکاری جالب زده و با راه اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی سعی نموده بخشی از مشکل مردم را برطرف کند.

مریم کارچی رئیس هلال احمر شهرستان دلیجان بهره برداری از بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر دلیجان و تجهیز این بانک را از اقدامات مهم این جمعیت اسم کرد.

کارچی با اشاره به احتیاج بیماران کرونایی به اکسیژن در مدت زمانی کوتاه اضافه نمود: خیران نوع دوست 15 عدد کپسول اکسیژن به این جمعیت اهدا کردند و بیماران مبتلا به کووید 19 که احتیاج به اکسیژن داشتند با مراجعه به بانک امانات جمعیت بصورت رایگان از این تجهیزات استفاده کردند.

او اضافه نمود: خیران دلیجانی بعلاوه سال جاری یک دستگاه لیزر به ارزش 2 میلیارد ریال و 2 دستگاه اکسیژن ساز به ارزش 60 میلیون ریال به هلال احمر این شهرستان اهدا کردند.

رئیس هلال احمر دلیجان اعلام کرد: جمعیت هلال احمر استان مرکزی هم عصا، واکر و یک دستگاه اکسیژن ساز به هلال احمر دلیجان اهدا کرد.

او ادامه داد: خیران دلیجانی بهار سال جاری 2 میلیارد و 100 میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به هلال احمر یاری کردند که 600 میلیون ریال از این یاری ها در قالب 200 سبد معیشتی بین احتیاجمندان و اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا در بین احتیاجمندان توزیع شده است.

کارچی گفت: با توجه آثار کرونا بر کسب و کار ها و شرایط مالی خانواده ها، جمعیت هلال احمر دلیجان سا ل گذشته 200 میلیون ریال یاری بلاعوض درمانی به مددجویان نهاد های حمایتی شهرستان دلیجان پرداخت و 400 بسته معیشتی بین خانواده های احتیاجمند توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دلیجان ادامه داد: این جمعیت از روز های نخست شیوع ویروس کرونا فعالیت خود در راستای جلوگیری از شیوع و کاهش آسیب های این ویروس با اجرای طرح غربالگری و تب سنجی در مبادی ورودی شهر اجرا نموده و تداوم داده است.

او گفت: در سه ماه نخست سال جاری حدود 50 نفر به جمعیت 600 نفری جمعیت هلال احمر دلیجان پیوستند و 80 نفر در بهار سال جاری از خدمات مرکز فیزیوتراپی بقیه الله هلال احمر این شهرستان بهره مند شدند.

کارچی با اشاره به فعالیت 11 خانه هلال در دلیجان گفت: این خانه ها در راستای ارایه آموزش های همگانی به ساکنان منطقه ها شهری و روستایی راه اندازی شدند و توزیع اقلام بهداشتی بسته معیشتی از دیگر اقدامات مهم جمعیت در خانه های هلال بوده است.

انتهای پیغام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر ابتکاری برای خدمت مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر ابتکاری برای خدمت مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید