برای ماهی درمانی رایگان پیش به سوی آبگرم سیاهکش !

به گزارش وبلاگ دیدگاه، خبرنگاران : زمستان فصلی مناسب برای سفر به آبگرم های ایران است. حالا اگر آبگرم در شهرهای جنوبی باشد هم فال است و هم دیدن .هوای بهاری بندر خمیر جان می دهد برای سفر زمستانی به،آبگرم سیاهکش که امکان ماهی درمانی رایگان هم در آنجا هست.

برای ماهی درمانی رایگان پیش به سوی آبگرم سیاهکش !

به گزارش وبلاگ دیدگاه ،آبگرم سیاهکش که با نام آبگرم روستای نیمه کار نیز شناخته می گردد، از بکرترین جاذبه های گردشگری بندر خمیر به شمار می رود و در روستای نیمه کار واقع شده است. مردم محلی معتقد هستند که این آبگرم خواص درمانی برای بیماری هایی مانند آرتروز، روماتیسم و گرفتگی عضلات دارد. بعلاوه ماهی های ریز درون چشمه امکانی برای ماهی درمانی رایگان را در آن فراهم آورده اند.

روستای نیمه کار در 65 کیلومتری غرب بندر خمیر در استان هرمزگان واقع شده و چشمه آبگرم سیاه کش یکی از بکر ترین منطقه ها این روستا می باشدکه کمتر کسی از وجود آن با خبر است

پس از گذر از روستا در امتداد رودخانه به سمت شمال که پیش بروید به آبگرمی می رسید که زیبایی آن در دل این منطقه خشک حیرت انگیز است به همین خاطر این آبگرم با خواص درمانی زیادی که دارد از گزند آلودگی در امان مانده است.این آبگرم که محلی ها معتقدند خواص درمانی و شفابخشی فوق العاده ای در درمان ارتروز، روماتیسم و گرفتگی عضلات دارد به سیاهکش معروف است.

دلیل نامگذاری این آبگرم به سیاهکش بدین دلیل است که گفته می گردد در قدیم فردی سیاه چهره در این آبگرم در حال شنا غرق می گردد و از آن پس محلی ها آن را سیاه کش می نامند

نبود هیچگونه امکانات خدماتی این چشمه را به چشمه ای بکر و دست نخورده در استان تبدیل کرده است.

بادرنظر گرفتن ترکیب آب گوگردی سیاهکش ازآب این چشمه میتوان برای درمان بیماریها وعفونت های مجاری تنفسی مجاری جلدی گوش درونی و روماتیسم استفاده کرد.

ماهی درمانی چیست؟

فیش تراپی یا همان ماهی درمانی یکی از روش های درمانی است که در سالیان اخیر توجه ویژه ای به ان شده است ، این روش برای درمان بعضی بیماری های پوستی و کاهش استرس مورد استفاده قرار می گیرد.

ماهی هایی که برای این نوع درمان مورد استفاده قرار می گیرند از انواع خاصی از ماهی هستند و غذای اصلی آنها در پوست افراد مبتلا به بعضی بیمار های پوستی از جمله پسوریازیس است.

این نوع ماهی از قسمت های بیمار و یا قسمت های مرده پوست این بیماران تغذیه می نماید و به قسمت های سالم پوست آنها کاری ندارد، و از این طریق می تواند به بهبود بعضی بیماری های پوستی یاری کند.

در فیش تراپی ماهی خورده نمی گردد، بلکه افراد قسمتی از بدن خود (اغلب پای خود را) در آب حاوی این ماهی ها قرار می دهند و ماهی ها با جمع شدن در اطراف پا و تغذیه از قسمت های مرده پوست به بهبودی بیماری در فرد یاری می نمایند.

زمانی که بیماران مبتلا به پسوریازیس وارد این آب ها می شوند، ماهی ها به آنها نزدیک شده و آغاز به مکیدن قسمت های بیمار پوست این افراد می نمایند. برای سایر بیماری های پوستی نیز مکانیزم درمانی همین گونه است.

پس از مکیدن، بعضی از نقاط پوست این افراد خونریزی کمی می نماید و فرد، قسمت زخم شده را در معرض نور خورشید و آب قرار می دهد ، سلنیوم موجود در این آب ها، نقش مهمی در درمان این بیماری ها دارد. سلنیوم مهم ترین عنصر برای ترمیم زخم پوستی این بیماران می باشد. سلنیوم موجود در این آب ها، بعلاوه اثر محافظتی برای سلول ها در مقابل رادیکال های آزاد دارد.

مکیدن پوست به وسیله ماهی ها سبب ایجاد احساس خوبی مانند ماساژ ملایم می گردد که می تواند سبب بهبود وضهیت روحی در بیمار نیز گردد.

فیش تراپی در مدت زمانی کمتر از 3 ماه می تواند به پاکسازی پوست و از بین بردن خشونت های پوستی بخصوص در ناحیه آرنج و پاشنه پا به افراد یاری نمایند. درمانگران شیوه های طبیعی توصیه می نمایند که اثرگذاری این ماهیها در شرایطی است که فرد در هفته 3 جلسه 20 دقیقه ای از این ماه ها برای درمان استفاده کند.

منبع: توریسم آنلاین

به "برای ماهی درمانی رایگان پیش به سوی آبگرم سیاهکش !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای ماهی درمانی رایگان پیش به سوی آبگرم سیاهکش !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید