بهترین جاذبه های گردشگری فیجی ، بخش اول

به گزارش وبلاگ دیدگاه، فیجی، بیشتر برای مردم مهمان نواز و جزایر گرمسیری آن شناخته می گردد. این مکان، بدون شک، بهشت اقیانوس آرام جنوبی به شمار می رود. در این مکان، بیش از سیصد جزیره قرار گرفته است و در درون آنها، تعداد زیادی جاذبه گرمسیری وجود دارد. سووا، بزرگترین جزیره ویتی لیوو، مرکز فیجی است.

بهترین جاذبه های گردشگری فیجی ، بخش اول

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین جاذبه های گردشگری فیجی را به شما معرفی کنیم.

1- سفر دریایی بلو لاگون

Blue Lagoon Cruise: Mamanuca and Yasawa Islands

اگر در پی آن هستید تا چند تا از برترین جزایر فیجی را در تعطیلات خود مشاهده کنید، پس، سفر دریایی بلو لاگون، انتخاب بسیار خوبی است. این سفر دریایی با کشتی های تفریحی با ظرفیت مسافر 68 نفره به مسافران خود انتخاب های مختلفی را ارائه می نماید و مطمئن، این مسافران از جزایر یاساوا و مامانوکا لذت خواهند برد. این سفرهای دریایی دارای گزینه های مختلفی شامل سه شب، چهار شب یا هفت شب است. شنا کردن، غواصی، گردش در جزایر غیر مسکونی، ماهیگری و بازدید از جاذبه هایی همانند غارهای ساوا لائو از جمله فعالیت هایی هستند که مسافران می توانند در این مکان از آن لذت ببرند.

2- کلاودبریک، جزایر مامانوکا

Cloudbreak, Mamanuca Islands

کلاودبریک به طور مداوم در فهرست مکان های با برترین و چالش برانگیزترین موج ها برای موج سواران واقع شده است. این مکان بر روی یک صخره زیر آبی در دو کیلومتری از استراحتگاه جزیره تاواروآ واقع شده است. بسته به شرایط مختلف، امواج در این مکان بین دو تا بیست پا ارتفاع دارند و برای دسترسی به آن باید از جت اسکی یا تخته موج سواری استفاده کرد. البته باید توجه داشت که تنها موج سواران حرفه ای باید در این امواج موج سواری نمایند.

3- پارک ملی بوما، جزیره تاویونی

Bouma National Heritage Park, Taveuni Island

عاشقانه طبیعت، کوهنوردان، دوچرخه سواران می توانند از زیبایی های طبیعت سرسبز فیجی در پارک ملی بوما بر روی جزیره تاویونی لذت ببرند. این پارک در سال 1990 میلادی تاسیس شده است و حدود صد و پنجاه کیلومتر مربع جنگل بارانی شامل گیاهان گرمسیری نادر و گونه های مختلف پرندگان را پوشش می دهد. در درون این پارک، چهار روستا قرار گرفته است که هر کدام از آنها، مسئول بخشی از این پارک هستند. از جمله مکان های برجسته این پارک، آبشارهای تاورو است که شامل سه مجموعه آبشار می گردد که در نزدیکی روستای کورووو قرار گرفته است. در این پارک بعلاوه یک دریاچه دهانه آتشفشانی به نام دریاچه تاگیمائوسیا وجود دارد.

4- جزیره دنارائو

Denarau Island

جزیره دنارائو، یکی از مراکز گردشگری بسیار مهم در فیجی به شمار می رود. این جزیره مکان بسیار خوبی برای خرید، غذا خوردن و تفریح های مختلف همانند بازی گلف است. این مکان در فاصله بیست دقیقه ای از فرودگاه بین المللی نادی قرار گرفته است. در این جزیره، بیش از چهل رستوران وجود دارد که از غذاهای آمریکایی و فست فود گرفته تا غذاهای هندی و فیجی سرو می نمایند. جزیره دنارائو، دارای نه هتل و استراحتگاه است که بعضی از آنها بسیار خوب و با کلاس هستند. بندر جزیره دنارائو بعلاوه مکان بسیار خوبی برای سفرهای دریایی به دیگر جزایر فیجی همانند جزایر یاساوا و مامانوکا است.

5- تالاب بکا، ویتی لیوو

Beqa Lagoon, Viti Levu

در فاصله صد و چهل و چهار کیلومتری در جنوب شرقی فرودگاه بین المللی نادی، تالاب بکا یا بنگا قرار گرفته است. این تالاب، غواصان و عاشقان ماجراجویی را از سرتاسر جهان به خود جذب می نماید. بسیاری از افراد برای تجربه غواصی با کوسه به تالاب بکا سفر می نمایند. با معیارهای ایمنی بسیار خوب در این مکان، اپراتورهای غواصی محلی، به گردشگران و مسافران، برخوردی چهره به چهره با این موجودات وحشتناک را در زیستگاه طبیعی شان ارائه می نمایند. از جمله گونه هایی که در این تجربه دیده خواهند شد می توان به گاو کوسه، کوسه سفید لکه ای و کوسه ببری اشاره نمود. در این تالاب، بیش از صد محل برای غواصی وجود دارد. در کنار ساحل، جزیره بکا واقع شده است که محل سکونت قبیله ساوائو است. این قبلیه، شروعگر رسم مشهور مردمان فیجی برای راه رفتن بر روی آتش است.

6- هتل پسیفیک هاربر، ویتی لیوو

Pacific Harbour, Viti Levu

در فاصله پنجاه کیلومتری از سووا، هتل و استراحتگاه پسیفیک هاربر قرار گرفته است. این هتل، به ادعای خودش، مرکز ماجراجویی در فیجی است. این هتل های زیبا و دلنشین، کار خود را در دهه هفتاد میلادی به عنوان سکونت گاهی برای توسعه دهندگان آبراه شروع نموده است. امروزه این مکان، به یک مکان بسیار محبوب در میان ورزشکاران و ورزش های پر از آدرنالین تبدیل شده است. از جمله فعالیت های محبوب در این مکان می توان به رفتینگ یا رودگردی در رودخانه ناووا علیا، زیپلینگ، جت اسکی سواری، موج سواری، آفرود و غواصی جسورانه با کوسه ها اشاره نمود.

7- رودخانه ناووا، ویتی لیوو

Navua River, Viti Levu

رودخانه ناووا در ویتی لیوو، برای حدود شصت و پنج کیلومتر جریان دارد. این رودخانه از ارتفاعات ویتی لیوو سرچشمه می گیرد و به ساحل جنوب می رود. این رودخانه از مکان های بی نظیری شامل جنگل های بارانی، آبشارها و دره های ناهموار عبور می نماید. در رودخانه ناووا علیا، شما می توانید کایاک سواری کنید و بعلاوه، می توانید بر روی یک قایق ساخته شده از بامبو سوار شوید. در اطراف این رودخانه، حیات وحش متنوعی وجود دارد. شما می توانید سفر رودخانه ای خود را با بازدید از روستاهای محلی و شرکت در مراسم های سنتی آنها، به یک سفر فرهنگی تبدیل کنید.

منبع: فوت و فن / planetware.com

به "بهترین جاذبه های گردشگری فیجی ، بخش اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های گردشگری فیجی ، بخش اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید