برترین دارو برای میگرن چیست؟

به گزارش وبلاگ دیدگاه، میگرن بیش از یک سردرد صرف است. این بیماری اغلب با علائمی مانند حالت تهوع، استفراغ و افزایش حساسیت به نور و صدا همراه است. میگرن مزمن می تواند ناتوان کننده باشد و اغلب افراد، به ویژه زنان را از مشارکت کامل در زندگی حرفه ای خود باز دارد.

برترین دارو برای میگرن چیست؟

اصولاً زمان زیادی طول می کشد تا بیماران میگرنی راهی برای بهبود بیماری خود پیدا نمایند. از این رو، محققان مرکز نروژی تحقیقات سردرد (NorHead) بر اساس داده های بدست آمده، مطالعاتی را انجام دادند تا معین گردد کدام داروها از ابتلا به میگرن در میان مردم نروژ جلوگیری می نمایند.

سه دارو تاثیر بهتری نسبت به داروهای انتخابی اول داشتند

در این مطالعه، پژوهشگران اطلاعاتی را در مورد مصرف داروهای میگرن پیش و بعد از شروع درمان پیشگیرانه مقدار گیری و ثبت کردند و متوجه شدند که افراد مبتلا به میگرن چه مدت از درمان های پیشگیرانه مختلف استفاده می کردند. در مجموع، بیش از 100 هزار بیمار مبتلا به میگرن در این مطالعه حضور داشتند.

به عنوان یک قاعده، اغلب مسدودنماینده های بتا یا بتا بلاکرها (beta-blockers) به عنوان اولین انتخاب برای جلوگیری از حملات میگرنی استفاده می شوند، اما به تازگی محققان دریافتند که در مقایسه با بتا بلاکرها، سه دارو اثرات پیشگیرانه بهتری در درمان میگرن دارند، این سه دارو عبارتند از: مهارنماینده های CGRP، آمی تریپتیلین (amitriptyline) و سیمواستاتین (simvastatin).

پروفسور Marte-Helen Bjørk می گوید: دو داروی آخر، یعنی آمی تریپتیلین و سیمواستاتین داروهایی هستند که به ترتیب برای افسردگی، دردهای مزمن و کلسترول بالا استفاده می شوند، در حالی که مهارنماینده های CGRP به طور خاص برای میگرن مزمن فراوری و استفاده می شوند.

به طور کلی، تحقیقات نو با تجزیه و تحلیل بیش از 100 هزار نفر از افراد مبتلا به میگرن نشان می دهد که مهارنماینده های CGRP، آمی تریپتیلین و سیمواستاتین در پیشگیری از میگرن مؤثرتر از بتابلوکرهای سنتی هستند. این کشف می تواند منجر به درمان های ارزان تری گردد و علاوه بر این می تواند بر هزینه های مراقبت های بهداشتی تأثیر بگذارد.

مهارنماینده های CGRP نسبت به سایر داروها گران تر هستند، به طوری که در سال 2021 بازپرداخت آن ها بالغ بر 500 میلیون کرون نروژ (بدون احتساب تخفیف های ارائه شده به وسیله شرکت های داروسازی) بوده است.

پروفسور Marte-Helen Bjørk بعلاوه بیان می نماید: تحلیل ها نوین نشان می دهند که بعضی داروهای ثابت و ارزان تر می توانند اثر درمانی مشابهی با داروهای گران تر داشته باشند که این امر ممکن است برای گروه بیماران و نیز از نظر مراقبت های بهداشتی اهمیت زیادی داشته باشد.

در حال حاضر، پژوهشگران در NorHead کار بر روی یک مطالعه بالینی مهم را برای مقدار گیری اثر داروهای کاهش دهنده کلسترول به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر میگرن مزمن و اپیزودیک شروع نموده اند.

نتایج این پژوهش به تازگی در مجله European Journal of Neurology منتشر شده است.

منبع: گردشبان

به "برترین دارو برای میگرن چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دارو برای میگرن چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید