بیش از 452 هزار نفر مسافر و توریست نوروزی در چابهار حضور دارند

به گزارش وبلاگ دیدگاه، مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک بیش از 452 هزار نفر مسافر و توریست نوروزی تنها در شهرستان چابهار حضور دارند و همه تدابیر برای این توریستان اندیشیده شده است.

بیش از 452 هزار نفر مسافر و توریست نوروزی در چابهار حضور دارند

علیرضا جلالزایی گفت:شعار سال جاری گردشگری بعد از 2 سال درگیری با کرونا، سفر مسوولانه و گردشگری مدبرانه است.

او گفت: در تشریح این شعار باید که ما همه باید نسبت به سفری که انجام می دهیم مسوول باشیم تا خدای نکرده کرونا را به بقیه منتقل نکنیم اضافه نمود: گردشگری ما باید مدبرانه باشد تا به محیط زیست و محیط طبیعی گردشگری آسیبی وارد نگردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر به ریاست استاندارد تمهیدات لازم اندیشیده شده تا بتوانیم کارگشایی مسائل گردشگری استان باشیم.

او گفت: ما همیشه بدنبال این بوده و هستیم که بتوانیم تمهیدات لازم را برای مسافران و گردشگران نوروزی بیاندیشیم تا خدای نکرده این مسافران روزی زمین کارشان نماند از اینرو به تمام ادارات، دانشگاه ها و مدارس گفتیم که درب هایشان را برای اقامت مسافران به روی مردم در این ایام باز نمایند.

جلالزایی گفت: در کنار ورودی هر شهری سیاه چادرهایی به منظور نمایش آداب، فرهنگ، رسوم و سنن و غذاهای محلی این استان برپا کردی و در روز نخست تعطیلات نوروزی با شاخه های گل و شیرینی های محلی از همه مسافران در مبادی ورود شهر پذیرایی کردیم.

او گفت: آیین های موسیقی جزئی از آیین های سنتی در سیستان و بلوچستان است از این جهت هر روزه در تمام مبادی ورودی شهر این مهم اندیشیده شده و نسبت به شور و شادی و شعف گردشگران همکاران ما اقدامات لازم را انجام می دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: در تمام مبادی ورودی شهرها و در خروجی ها بازارچه های موقت صنایع دستی برپا شده است تا بتوانند به فروش محصولات صنایع دستی و آشنایی مردم با فرهنگ سیستان و بلوچستان یاری کند.

او گفت: در هر کدام از شهرهای استان که میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اداره یا نمایندگی دارد جشن ها و شبانگاه ها برگزار می گردد.

جلالزایی گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر 10 کمیته دارد و هر کمیته بر عهده یک دستگاه بوده و ابلاغ آن به وسیله استاندار امضا شده و وظایف مهمی هر کدام از این کمیته ها به عهده دارند.

او گفت: همه دستگاه های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر عزمشان جزم شده تا با موضوع اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی روزگاران خوشی را برای مسافران نوروزی در این استان فراهم نمایند.

وبلاگ دیدگاه سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بیش از 452 هزار نفر مسافر و توریست نوروزی در چابهار حضور دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 452 هزار نفر مسافر و توریست نوروزی در چابهار حضور دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید