مهم ترین سوغات تونس

به گزارش وبلاگ دیدگاه، سوغاتی ها، دریچه ای به گذشته اند. اشیایی که به دست ملت های دیگر ساخته شده اند و می توانند تا همواره برای خودتان یا دیگران، یادآور خاطراتی خوش باشند. به همین علت خرید سوغاتی و یادگاری از سفرها، لذت بخش است و بیشتر گردشگران آن را از دست نمی دهند. به خصوص اگر قرار باشد به تونس، شمالی ترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، بی شک نمی توانید دست خالی بازگردید. چرا که این کشور، با فرهنگ ها، تاریخ و اقلیم متفاوتش، حرف های زیادی برای گفتن دارد. در این مقاله، بیشتر درباره سوغاتی های تونس، برایتان گفته ایم.

مهم ترین سوغات تونس

از تونس چی بخریم؟

تونس کوچکترین و شمالی ترین کشور در قاره آفریقاست. این کشور، در جوار دریای مدیترانه و کنار صحرایی پهناور قرار گرفته است. در گذر سال ها، مردم و حکومت های بسیاری، به آن قدم گذاشته اند و از هر کدام، آثاری بر تونس به جا مانده است. به همین خاطر سوغاتی های تونس تنوع و مجذوب نمایندهیت زیادی دارند و یکی از جاذبه های تونس هم تلقی می شوند.

1- ظرف های سرامیکی تونس

یکی از آثاری که می توانید در تور تونس به عنوان سوغاتی تهیه کنید، ظروف دست سازی است که از گذشته تا امروز، در تونس تهیه می شوند. تمام مراحل فراوری این ظرف ها، با دست انجام می گردد و ارزش آنها نیز به همین خاطر است. از سوی دیگر، به دلیل تنوع فرهنگی که در بر کشور تونس غالب است، نقش و نگار ظروف نیز بسیار متنوع هستند. نقش های اسلامی، رومی، اروپایی و... بر روی ظروف سفالی تونس به زیبایی قرار می گیرند و می درخشند. قیمت این ظروف بر اساس مقدار و ظرافت کار معمولا بین 13 تا 35 دلار است. با دریافت ویزای تونس و شرکت در تور تونس می توانید این ظروف مجذوب نماینده را ببینید و تهیه کنید.

2- مهره های شطرنج دست ساز

شطرنج های دست ساز تونس در نوع خود بی نظیرند. برای ساخت آنها از روغن چوب استفاده شده است. از آنجا که مهره ها و صفحه شطرنج های تونس دست ساز هستند، هیچ دو شطرنجی کاملا شبیه هم نیستند. در نتیجه اگر از تونس صفحه شطرنج خریداری کنید، مهره ها و صفحه شما، با دیگران تفاوت های جزیی خواهد داشت. میزهای شطرنج، گاهی با پایه درست می شوند. در نتیجه علاوه بر بازی، از این میزها برای پذیرایی به خصوص مراسم نوشیدن قهوه و یا دیگر جشن های تونس، استفاده می گردد. برخی از بازی های شطرنج در تونس ممکن است روزها به طول انجامند. به همین خاطر سازندگان تدبیری اندیشیده اند که به سبب آن، مهره ها جز در زمانی که بازیکنان بخواهند، جابه جا نشوند. قیمت صفحه های شطرنج تونس معمولا از 100 دلار آغاز می گردد.

3- پاف چرمی

پاف ها از دیگر سوغاتی های تونس هستند که احتمالا در زمان حضور فرانسوی ها به فرهنگ و تاریخ تونس راه پیدا نموده اند. از پاف در انواع دکوراسیون های مدرن و کلاسیک می توان استفاده کرد. آنها برای اتاق بچه ها و فضاهای تماشا تلوزیون هم عالی هستند. در تونس معمولا پاف را با چرم درست می نمایند. در نتیجه پاف ها ماندگارند و گاهی از نسلی به نسل بعد منتقل شده اند. اگر به تونس سفر کردید، حتما پاف های دست ساز هنرمندان تونس را ببینید.

4- هنر نقره کاری

در تونس ساخت و فروش اشیای نقره نیز رواج دارد. هنری که در آن می توان ردپای هنرهای آفریقایی، تونسی و حتی رومی را دید. اشیای نقره ای تونس خاص و آنتیک هستند و معمولا، اشیایی کاربردی مانند قاب عکس های تونس، قاب آیینه و جواهرات را با نقره می سازند. نقره آنقدر در تونس فراگیر است که می توانید در هر فروشگاهی، حداقل چند وسیله یا زیورآلات نقره ای را پیدا کنید. قیمت این کالاها معمولا از 45 دلار آغاز می گردد و احتمالا اگر به جای فروشگاه های هتل به مراکز خرید در شهر سر بزنید، قیمت ها و محصولات بهتری را هم پیدا خواهید کرد .

5- ظروف تاجین

تاجین از ظروف سنتی است که بیشتر مردم شمال آفریقا و در کشورهای مراکش و تونس از آن استفاده می نمایند. این ظروف شامل یک تابه و یک درپوش هستند که از جنس سرامیک یا سفال ساخته شده اند. تاجین ها می توانند مستقیما روی آتش قرار بگیرند و از آنها برای پخت غذا در مراسم و فستیوال های تونس هم استفاده می گردد. تاجین تونسی، بیشتر برای پخت سبزیجات استفاده می گردد و معمولا حکم قابلمه را دارد. پس از تکمیل پخت، محتویات داخل تاجین، به ظرف دیگری منتقل می گردد. از آنجا که در ساخت تاجین از هیچ فلزی استفاده نشده، پخت غذا با تاجین بسیار بهداشتی است. پیشنهاد می کنیم، اگر دوست نداشتید با تاجین غذا بپزید هم، یکی از ظروف آن را به عنوان شی دکوری با خود از تونس به خانه ببرید.

6- سوغات های خوراکی تونس

خوراکی ها هم می توانند سوغاتی های مجذوب نمایندهی باشند. چرا که کشف طعم های نو شگفت انگیز است و گاهی با طعم ها، می توان فرهنگ و نگاه یک جامعه را توصیف کرد. در تور تونس می توانید چه خوراکی هایی بگیرید؟

یکی از مهم ترین و خوشمزه ترین خوراکی ها، شیره خرما تونسی است. این شیره قیمت بسیار مناسبی دارد و به دلیل داشتن مواد مورد احتیاج بدن، می تواند یک انتخاب عالی باشد.

در کنار شیره انگور، ترشی تونسی نیز بسیار پرطرفدار است. این ترشی با سیر و فلفل فراوان درست می گردد و بسیار تند است. از این ترشی برای سس ها و یا طعم دار کردن روغن زیتون استفاده می گردد.

7- زیتون و محصولات مجذوب نمایندهش

تونس به داشتن مزارع زیتون پربار معروفیت دارد. به همین خاطر محصولاتی که با زیتون و مشتقات آن درست می شوند، در تونس بسیارند. علاوه بر روغن زیتون که محصولی فراوان در تونس است، می توانید صابون های زیتون را هم در تور تونس پیدا کنید. در کنار این ها، ظروفی در تونس خرید و فروش می شوند که با چوب درختان زیتون ساخته شده اند. غذاها، دسرها، سس ها و افزودنی های دیگری هم در تونس هستند که به نوعی به زیتون مرتبطند و می توانید آنها به عنوان سوغاتی تونس با خود بیاورید.

8- کلاه چه چیا

بسیاری از گردشگران دوست دارند یک نشانه معین از سرزمینی که به آن سفر می نمایند را همراه خود داشته باشند. معمولا این نشانه ها در لباس ها دیده می گردد و اگر در مقصد آنها را تهیه کنید، حس شباهت به مردم بومی، برایتان خوش آیند خواهد بود. به همین خاطر خرید کلاه چه چیا که معمولا قرمز رنگ بوده و از حدود 500 سال پیش به همراه اسپانیایی ها به تونس آمده، پیشنهادی مجذوب نماینده است. این کلاه ها در گذشته فقط برای آقایان تهیه می شدند اما حالا چند سالی است که این کلاه ها، برای خانم ها هم به عنوان یک اکسسوری، مجذوب نماینده شده اند.

در تور تونس قطعا می توانید لباس ها، خوراکی ها، ظروف و صنایع دیگری هم پیدا کنید که شاید ما در این مطلب به آنها نپرداخته باشیم. چرا که تونس هنرمندان صنایع دستی بسیاری دارد و در کوشش است، آثار هنری کشورش را به جهان نشان دهد. وبلاگ دیدگاه به عنوان مجری مستقیم تور تونس و ارائه نماینده برترین قیمت تور تونس برای شناختن این کشور افسانه ای در کنار شماست. امیدواریم در تور تونس سوغات و وسایلی که دوست دارید را به راحتی و با برترین قیمت پیدا کنید و تا سال های سال و حتی نسل ها، از تماشا آنها لذت ببرید.

منبع: دالاهو

به "مهم ترین سوغات تونس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین سوغات تونس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید