خبرنگاران ویروس کرونا در تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام اختلال ایجاد نکرد

به گزارش وبلاگ دیدگاه، اهواز - خبرنگاران - مدیرکل غله وخدمات بازرگانی خوزستان گفت: فرایند عملیات تخلیه و ترخیص کالاهای اساسی مورد احتیاج کشوردر بندر امام با وجود خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا، دچار اختلال نشده است.

خبرنگاران ویروس کرونا در تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام اختلال ایجاد نکرد

خدارحم امیری زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ دیدگاه اضافه کرد: در سه روز اخیر با وجود تعطیلات نوروزی ، واردات کالاهای اساسی به وسیله بندر امام ادامه داشته است و چندین فروند کشتی حامل کالا در اسکله اصلی بندر امام در انتظار تخلیه کالا هستند.

وی اظهارداشت:واردات روغن نباتی ، برنج ، گندم از بندر امام طبق برنامه تنظیمی سازمان بازرگانی دولتی ایران و اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ادامه دارد و عملیات انتقال کالاهای اساسی به نقاط مورد نظر به صورت یکسره(بدون ذخیره سازی در انبارها) انجام می گردد.

امیری زاده اضافه کرد: واردات و ذخیره سازی کالاهای اساسی با وجود فشارهای ناشی از تحریم های ظالمانه و غیرقانونی امریکا ادامه داشته و مردم اطمینان داشته باشند در سال 1399 با برنامه ریزی صورت گرفته هیچ کمبودی در زمینه تامین کالاهای اساسی و مورد احتیاج کشور وجود نخواهد داشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به واردات 300هزار تنی شکر خام در نیمه دوم سال 1398 به کشور به وسیله بندر امام گفت:هم اکنون موجودی شکر خام در بندر امام وجود ندارد و شکر مورد احتیاج کشور به واحدهای تصفیه صنایع نیشکر خوزستان و سایر کارخانه های قند و شکر انتقال یافته است.

وی همچنین از ضدعفونی کامل انبارهای کالاهای اساسی در بندر امام با نظارت اداره کل استاندارد با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و انجام اقدام های لازم برای جلوگیری از انتقال این ویروس مرگبار اطلاع داد.

آماده سازی سیلوهای خوزستان برای خرید تضمینی گندم و کلزا

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از آماده سازی سیلوهای استان برای شروع خرید تضمینی گندم و دانه روغنی کلزا اطلاع داد.

امیری زاده با اشاره به آمادگی این اداره کل برای خرید تضمینی 1.5میلیون تن گندم و 70هزار تن دانه روغنی کلزا درخوزستان با مشارکت شبکه یکپارچه تعاون روستایی اضافه کرد: هماهنگی های لازم برای ذخیره سازی استاندارد گندم و کلزای فراوریی خوزستان صورت گرفته است.

عملیات برداشت گندم در خوزستان از نیمه دوم فروردین ، از مناطق جنوبی استان شروع می گردد و به بعد به مدت 40روز ادامه دارد.

پیش بینی شده سال جاری 1.8میلیون تن گندم در استان فراوری گردد که از این میزان 1.6میلیون تن به نرخ تضمینی از کشاورزان گندمکار خوزستان خریداری گردد.

استان خوزستان با فراوری سالانه 16.2 میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش بیش از 200هزار میلیارد ریال ، از حیث کمیت و تنوع فراوریات رتبه نخست کشوری را دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ویروس کرونا در تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام اختلال ایجاد نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ویروس کرونا در تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام اختلال ایجاد نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید