301 پرونده اختفا و احتکار برای آنالیز به تعزیرات ارسال شد

به گزارش وبلاگ دیدگاه، تهران (پانا) - براساس پیگیری های بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور طی آبان ماه سال جاری، 301 انباردار متخلف به اتهام اختفا، احتکار و اعلام نکردن موجودی کالا به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

301 پرونده اختفا و احتکار برای آنالیز به تعزیرات ارسال شد

به گزارش روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، با توجه به جمع بندی آمارها و گزارش های دریافتی از سوی سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور در آبان ماه سال جاری، 13 هزار و 76 نوبت بازرسی حضوری از انبارها و سردخانه ها صورت گرفته که حاصل این آن کشف، 301 تخلف به ارزش یک هزار و چهار میلیارد و 629 میلیون تومان بود.

بعداز ابلاغ شیوه نامه بازرسی از انبارها تا به امروز در مجموع بالغ بر 126 هزار و 890 نوبت بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا در سطح کشور انجام گرفته و بیش از دو هزار و 906 پرونده تخلف در همین ارتباط تشکیل و پرونده متخلفان برای رسیدگی به اداره های کل سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

براساس این گزارش ارزش ریالی این پرونده ها بالغ بر 791 میلیارد و 885 میلیون تومان برآورد می گردد و کالاهای اساسی شامل برنج، چای، روغن نباتی، شکر، تخم مرغ، تجهیزات پزشکی و انواع شوینده و بهداشتی بیشترین ارزش ریالی کالای مکشوفه در استان ها را تشکیل می دهد و لوازم خانگی، کالاهای سلامت محور و آرایشی و بهداشتی، لوازم یدکی، لاستیک و قطعات خودرو در ردیف های بعدی قرار گرفته است.

سازمان مزبور در مبارزه و برخورد با عوامل احتکار، اختفا و گرانفروشی، طبق وظیفه ذاتی که قانون گذار برای آن مشخص نموده و به منظور یاری به حفظ آرامش بازار و برطرف نیازهای عمومی به کالاهای اساسی در شرایط کنونی، با بهره گیری از تمام توان بازرسی خود رصد و پایش مستمر واحدهای تولیدی و آنالیز موجودی کالا در تمام انبارها را در اولویت برنامه های حوزه نظارت و بازرسی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها قرار داده است و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش هرگونه تخلف در این زمینه با متخلفان به شیوه قانونی برخورد می گردد.

در نیمه نخست سال جاری 858 هزار و 957 فقره بازرسی از کالاها و خدمات اولویت دار توسط بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور انجام شد که منجر به تشکیل 38 هزار و 593 فقره پرونده شده است.

همچنین در این مدت بیش از 730 هزار انبار و محل نگهداری کالا شناسایی و در سامانه جامع انبارها ثبت شده است و بر همین اساس، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نسبت به تهیه و تدوین شیوه نامه بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا ذیل الزام های سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری و نگهداری کالا اقدام نموده است.

در هفته های پیشین، پنج کالا از جمله روغن خوراکی، نهاده های دامی، مرغ زنده و گرم، سیمان و تایر سبک و سنگین به عنوان کالاهای دارای اولویت بازرسی این سازمان و سازمان های صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از احتکار، آنالیز موجودی و قیمت، مشخص شده بود.

در نیمه نخست سال جاری نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا، ماسک و لوازم بهداشتی مربوط به این بیماری در صدر بازرسی ها قرار داشتند و طی هفته های متوالی نظارت شدیدی اعمال شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "301 پرونده اختفا و احتکار برای آنالیز به تعزیرات ارسال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "301 پرونده اختفا و احتکار برای آنالیز به تعزیرات ارسال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید