خشم آمریکایی ها از فدراسیون جهانی؛ این یک خرابکاری است!

به گزارش وبلاگ دیدگاه، فدراسیون جهانی بوکس اظهار داشت سیستم کسب سهمیه المپیک این رشته ورزشی از سوی هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک تایید شده است.

خشم آمریکایی ها از فدراسیون جهانی؛ این یک خرابکاری است!

به گزارش وبلاگ دیدگاه آنلاین، مسابقات دنیای بوکس مردان و زنان 2023 رقابت های اصلی برای کسب سهمیه بازی های المپیک 2024 پاریس خواهد بود. مسابقات قهرمانی دنیا زنان در مارس 2023 در دهلی نو و مسابقات مردان در ماه می در تاشکند ازبکستان برگزار می گردد.

در بیانیه این فدراسیون آمده است: سیستم کسب سهمیه بازیهای المپیک به وسیله هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک تصویب شد. بر این اساس مسابقات دنیای بوکس در دهلی نو و تاشکند اصلی ترین رقابت برای کسب سهمیه بازیهای المپیک پاریس خواهد بود. این در حالی است که هنوز حضور بوکس در رقابتهای المپیک قطعی نیست.

پیش از این فدراسیونهای بوکس بریتانیا و کانادا به علت حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در این رقابت ها از حضور در مسابقات دنیای بانوان خودداری نموده اند. فدراسیون های ایالات متحده آمریکا، ایرلند و جمهوری چک نیز از حضور در مسابقات زنان و مردان خودداری کردند.

برای اینکه همه ورزشکاران حق حضور در مسابقات دنیای بوکس را داشته باشند و قربانی بازی های سیاسی چند فدراسیون نشوند، فدراسیون دنیای بوکس از فرآیند ثبت نام آزاد برای ورزشکاران کشورهای تحریم نماینده برای شرکت در مسابقات دنیای استفاده می نماید.

بر این اساس بوکسورهای کشورهایی که این رقابت ها را تحریم کردند می توانند به صورت آزاد در رقابت ها شرکت نمایند تا شانس حضور در بازیهای المپیک را از دست ندهند. فدراسیون دنیای بوکس بعلاوه آمادگی حداکثری خود را برای انجام هر اقدامی برای حضور بوکسورها در مسابقات دنیای از جمله یاری مالی بیان کرد.

در سال 2019، کمیته بین المللی المپیک رشته ورزشی بوکس را به علت بحران مالی و مدیریتی تحریم کرد و رسما فعالیتهای این فدراسیون لغو شد. کمیته بین المللی المپیک خواهان اصلاحات در این فدراسیون بین المللی شد اما تعدادی از الزامات هنوز برآورده نشده است. به همین دلیل هنوز درباره حضور بوکس در المپیک پاریس تصمیم گیری نشده و بعلاوه مقرر شد بوکس در برنامه المپیک 2028 لس آنجلس قرار نگیرد که البته این تصمیم ممکن است تغییر کند.

واکنش شدید آمریکا؛ اشتباه و گمراه نماینده

فدراسیون بوکس ایالات متحده آمریکا بیان کرد که بیانیه فدراسیون دنیای بوکس که ریاست آن یک فرد روس است اشتباه و گمراه نماینده است. در این بیانیه آمده است مسابقات دنیای رقابت اصلی برای کسب سهمیه بازیهای المپیک پاریس است.

کمیته بین المللی المپیک، فدراسیون دنیای بوکس را به علت مسائل مدیریتی از المپیک پاریس را موقتا حذف نموده تا اصلاحات انجام گردد، اما این نهاد تعلیق شده اعلام نموده است که هر دو رقابت قهرمانی رویدادهای اصلی کسب سهمیه المپیک خواهند بود. مایک مک آینده، مدیر اجرایی فدراسیون بوکس ایالات متحده آمریکا در صحبت هایی این اعلامیه را کاملا غیرقابل قبول توصیف کرد و توضیح داد که مسابقات قهرمانی بوکس رقابت برای کسب سهمیه نیست.

مک آینده گفت: فدراسیون بوکس ایالات متحده به شدیدترین وجه ممکن این کوشش فدراسیون دنیای بوکس برای سردرگمی بوکسورهای سراسر دنیا را محکوم می نماید زیرا آنها به خوبی می دانند که کمیته بین المللی المپیک این صحبت ها را تایید ننموده است. فدراسیون دنیای بوکس ناتوان است و فدراسیون بوکس ایالات متحده آمریکا بر این باور است که این ممکن است کوششی برای خرابکاری از سوی فدراسیون دنیای باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "خشم آمریکایی ها از فدراسیون جهانی؛ این یک خرابکاری است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم آمریکایی ها از فدراسیون جهانی؛ این یک خرابکاری است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید