اخبار سیاسی

قانونگذاری برای هوش مصنوعی ، مجلس اروپا گام اول را برداشت

مجلس اروپا یک قدم به تصویب قانونی برای نظام مندسازی ابزارهای هوش مصنوعی همانند چت جی پی تی نزدیک شد.

23 اردیبهشت 1402

واکنش تازه وزیر ارشاد به فیلم برادران لیلا ، شاهد یک تجربه قانون گریزی بودیم

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید تجربه برادران لیلا، تجربه یک قانون گریزی بوده است و اگر بخواهیم این اتفاق نیفتد، همه باید به قانون پایبند باشیم.

27 فروردین 1402

اطلاعیه شورای رقابت درباره واقعی شدن قیمت خودرو ، 50 درصد خودروها به متقاضیان خاص اختصاص داده می گردد

مرکز ملی رقابت در راستای پای بندی به اطلاع رسانی شفاف در شورای رقابت، جهت تنویر افکار عمومی در خصوص اعلام قیمت خودروهای غیرمونتاژی فراوری داخل، بیانیه شماره چهارم شورای رقابت در خصوص بازار خودرو را منتشر کرد.

17 فروردین 1402

برخورد 2 هواپیمای نظامی در ایتالیا؛ خلبانان کشته شدند

ایرنا نوشت: نخست وزیر ایتالیا روز سه شنبه از کشته شدن 2 خلبان نیروی هوایی این کشور بر اثر برخورد هواپیماهای آنها در حین پرواز اطلاع داد.

17 اسفند 1401

خشم آمریکایی ها از فدراسیون جهانی؛ این یک خرابکاری است!

فدراسیون جهانی بوکس اظهار داشت سیستم کسب سهمیه المپیک این رشته ورزشی از سوی هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک تایید شده است.

2 اسفند 1401

گلکسی A33 در مقابل ردمی نوت 11 پرو؛ برترین مالی های بازار

در این مطلب به مقایسه ی دو میان رده مالی بسیار محبوب یعنی گلکسی A33 و شیائومی ردمی نوت 11 پرو می پردازیم تا ببینیم کدام یک از این دو محصول که در حال حاضر در بازه قیمتی کمتر از 10 میلیون تومان قرار دارند انتخاب بهتری در مقایسه با دیگری هستند.

14 بهمن 1401

ایجاد مسائل به علت فقدان مسئولیت پذیری برخی از پلتفرم های جهانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنرانی رسمی خود در نخستین کنفرانس وزرای ارتباطات و دیجیتال کشورهای عضو کمیسیون مالی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ)،...

21 آبان 1401

زمان فروش بلیت پروازهای جام جهانی معین شد ، وزیر راه : بلیت 90 میلیونی نخرید

وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم بلیت های حمل و نقل جام جهانی را با قیمت 90 و 100 میلیون نخرند و بلیت ها با قیمت بسیار مقرون به صرفه تر، دو هفته قبل از آغاز جام جهانی در سایت مربوطه به وسیله سازمان هواپیمایی قرار می گیرد.

1 آبان 1401

پامپئو: آمریکا هرگز از چین دستور نمی گیرد

وزیر خارجه دولت جمهوری خواه دونالد ترامپ ضمن از سفر رئیس دموکرات مجلس نمایندگان این کشور به تایوان استقبال کرد و گفت، آمریکا از چین دستور نمی گیرد.

14 مرداد 1401

قیمت گذاری خودرو به شورای رقابت باز خواهد گشت

از سال 97 شورای رقابت پس از تشکیل جلسه کمیته خودرو، پا به عرصه قیمت گذاری خودرو گذاشت و قرار شد هر 6 ماه یک بار طبق تورم بخشی، قیمت خودروهای داخلی را که انحصاری هستند، تعیین کند و درصورت افزایش نرخ تورم، قیمت خودرو را گران نمایند.

7 مرداد 1401

چرا هنوز فکر می کنیم با انداختن نانوا در تنور، قیمت پایین می آید؟

روزنامه شرق نوشت: آقای رئیسی در گفت وگوی تلویزیونی اخیر خود بار دیگر نهاد های تعزیراتی و نظارتی را به یاری طلبید. این درخواست و دستور ایشان در حدود 10 ماه سکانداری امور بار ها و بار ها تکرار شده است.

31 تیر 1401

انگلیس 3 فرد فوت شده ایرانی را از لیست تحریم ها خارج کرد

انگلیس 4 فرد ایرانی را که سه نفر از آن ها فوت شده اند، از لیست تحریم ها خارج نموده است.

21 تیر 1401

سیاست های کنکور 1402 تا نیمه دوم خرداد اعلام می گردد

رئیس سازمان سنجش گفت: از شورای سنجش و پذیرش دانشجو و همه مبادی ذیربط خواستیم تا نیمه دوم خردادماه سیاست ها را برای کنکور سراسری سال آینده به ما اعلام نمایند.

17 تیر 1401

تحلیل و پیشنهاد کتاب قلب سگی ، نوشته میخائیل بولگاکف

مرضیه یحیی پور: در میان آثار میخائیل بولگاکف، داستان قلب سگ، از اهمیت خاصی برخوردار است. داستان در سال 1925 نوشته شد، ولی به علت نظریات ضدانقلابی آن، تا سال 1987 در روسیه به چاپ نرسید.

7 تیر 1401

درباره از خونِ جوانان وطن بیشتر بدانیم

سعید پورعظیمی درباره معروفیت تصنیف از خونِ جوانان وطن می گوید: کلماتِ عارف از درون و دیدگانِ مردم جوشیده، صدق عاطفی دارد، از تجربۀ زیستیِ مردمان برآمده و در ساختاری هنری به دامان خودشان برگشته؛ به همین علت ورد زبانشان شده، شعر به آن ها باورانده که آن...

5 تیر 1401

خطر اشتغال زدایی با افزایش حداقل دستمزد

خبرنگاران- یک اقتصاددان معتقد است؛ تمامی جوانب سیاستگذاری در موضوع افزایش حداقل حقوق ها دیده نشده است و این سیاست ممکن است به تضعیف اشتغال و جایگزینی ماشین الات به جای کارگران گردد.

30 خرداد 1401

وزیر خارجه کویت: میدان گازی آرش، الدره موضوع سه جانبه است

وزیر خارجه کویت پس از واکنش وزارت امور خارجه ایران به توافق کویت و عربستان در خصوص میدان گازی آرش/الدره، امروز، گفت: این میدان گازی یک موضوع سه جانبه میان ایران، کویت و عربستان است.

15 خرداد 1401

عربستان منصور هادی را عزل کرد و او را تحت اقامت اجباری قرار داد

به گزارش خبرنگاران، پایگاه الخبر الیمنی در خبری فوری به نقل از منابعی در ریاض نوشت: این عربستان سعودی بود که منصور هادی را از قدرت عزل کرد. در حال حاضر، منصور هادی تحت اقامت اجباری واقع شده است.

12 خرداد 1401

گزارش بورل از شرایط مذاکرات وین

ایسنا نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به واشنگتن دیدگاهش را درباره وضع فعلی مذاکرات وین و احتمال به نتیجه رسیدن آن بیان کرد.

9 خرداد 1401

اطلس اشتغالزایی کشور در حال انجام است

تهران (پانا) - وزیر تعاون دولت سیزدهم از ایجاد 217 هزار فرصت شغلی طی 3 ماه اخیر خبر می دهد و می گوید 175 برنامه اشتغالزایی تحت عنوان اطلس اشتغالزایی کشور در حال اجرایی شدن است.

8 خرداد 1401
تعداد: (141)