دریاچه لاک پشت تفلیس در گرجستان

به گزارش وبلاگ دیدگاه، در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی تفلیس درباره دریاچه لاک پشت تفلیس که عنوان یک منطقه تفریحی و مناسب برای برگزاری جشنواره ها و کنسرت ها طراحی شده و مکانی است که اهالی تفلیس علاقه زیادی به گذراندن تعطیلات آخر هفته خود در این دریاچه دارند

دریاچه لاک پشت تفلیس در گرجستان

مختصری درباره تفلیس گرجستان بدانید :

تفلیس، مرکز و بزرگترین شهر گرجستان و شرق اروپاست.

این شهر در دو طرف رود کورش (به گرجی متکواری) واقع شده است. جمعیتی حدود 1.5 میلیون نفر در آن زندگی می کنند. تفلیس در قرن پنجم میلادی و به وسیله واختانگ یکم پادشاه گرجستان باستان یا همان ایبریا بنیان گذاری شده و به سبب چشمه های آب گرم آن، تبریز نام گرفت که سپس دگرگون گشت و به ریخت تفلیس عایدی.

تفلیس در جنوب شرق اروپا واقع شده است، موقعیت مکانی تفلیس یعنی قرارگرفتن آن در جهت شرق و غرب، این شهر را نقطهٔ اتصال امپراتوری های رقیب گوناگون قرار می داده است و امروزه موقعیت آن را به عنوان یک جهت مهم برای انرژی دنیا و پروژه های بازرگانی و جهت اتصال دو قاره اروپا با آسیا را تضمین می نماید.

تفلیس در قرن پنجم میلادی و به وسیله واختانگ یکم پادشاه گرجستان باستان یا همان ایبریا بنیان گذاری شده و به سبب آچشمه های آب گرم آن، تْبیلیسی (مشتق از واژهٔ تْبیلی به معنای گرم؛ منسوب به چشمه های آب گرم تفلیس) نام گرفته است.

تفلیس در جنوب شرق اروپا قرار گرفته است، موقعیت مکانی تفلیس یعنی قرار گیری در جهت شرق و غرب، این شهر را نقطهٔ اتصال امپراتوری های رقیب گوناگون قرار می داده است و امروزه موقعیت آن را به عنوان یک جهت مهم برای انرژی دنیا و پروژه های بازرگانی و جهت اتصال دو قاره اروپا با آسیا را تضمین می نماید.

از جمله شهرهای قدیمی با تمدنی کهن که در گرجستان واقع شده است تفلیس است که دارای مردمانی خون گرم و مهمانواز است که پذیرای مسافران و گردشگرانی است که با شهر سفر می کنند. این شهر دارای مکانهای قدیمی زیبای از قبیل کلیساها و آثار تاریخی متنوعی می باشد که به سبک معماران دوران قرون وسطی می باشد که بسیار دیدنی هستند. این شهر دارای بناهای تاریخی زیبایی هستند که در سفر 4 روز خود برایتان توضیح می دهیم

تفلیس منزلگاه یکی از مهمان نواز ترین و خون گرم ترین مردمان روی زمین است. این شهر دارای قدمت بسیاری است و طبیعتا مکان های تاریخی بی شماری در آن وجود دارد که معماری بیشتر آن ها به قرون وسطی بازمی گردد. گرجستان به علت وجود کلیساهای فراوان به شهر کلیساها معروف است و بزرگ ترین کلیسای ارتدکس در دنیا در تفلیس واقع شده است. علاوه بر آثار و مکان های تاریخی و باستانی، این شهر طبیعتی اروپایی دارد و هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می نماید. یکی از نکات قابل توجه این است که برای ورود به تفلیس نیازی به ویزا نیست.

آشنایی با دریاچه لاک پشت تفلیس

دریاچه لاک پشت تفلیس (Turtle Lake Tbilisi) یکی از جاهای دیدنی شهر تفلیس و برترین دیدنیهای گرجستان می باشد.این دریاچه زیبا، یک تفرجگاه تابستانی در محله واکه و نزدیک سفارت ایران در تفلیس است که در دامنه شمالی کوه مقدس واقع شده است و ارتفاع آن سطح دریا 686.7 متر بوده و به وسیله آب نهر وارازی تغذیه می گردد. حدبیشتر عمق آن به 2.6 متر میرسد و در آنجا تله کابین هم دایر است و هر سال در فصول بهار و تابستان پذیرای گردشگران خارجی و مردم بومی می باشد.

دریاچه لاک پشت به وسیله جهتی جاده ای یا تراموای هوایی قابل دسترسی است، این تراموا به وسیله شهرداری وِیک تفلیس اداره می گردد و مجدداً در اکتبر سال 2016 راه اندازی شد. میهمانان می توانند روزانه از ساعت 8 تا 22 تنها با پرداخت 1 لاری در هر جهت از امکانات این تراموا استفاده کنند. در سمت غرب دریاچه یک موزه قوم نگاری روباز همچنین نمایشگاهی بزرگ از معماری محلی گرجستان به چشم می خورد.

دریاچه لاک پشت به وسیله جهتی جاده ای یا تراموای هوایی قابل دسترسی است، این تراموا به وسیله شهرداری وِیک تفلیس اداره می گردد و مجدداً در اکتبر سال 2016 راه اندازی شد. میهمانان می توانند روزانه از ساعت 8 تا 22 تنها با پرداخت 1 لاری در هر جهت از امکانات این تراموا استفاده کنند. در سمت غرب دریاچه یک موزه قوم نگاری روباز همچنین نمایشگاهی بزرگ از معماری محلی گرجستان به چشم می خورد.

دریاچه لاک پشت ها واقع در نزدیکی تفلیس مکانی مناسب برای پیاده روی، دو و استراحت کردن است چشم انداز سرسبز دریاچه با آب تمیز و لاجوردی خود به انسان آرامش می دهد و برترین مکان برای آغاز یک تور است در اطراف دریاچه رستوران ها و کافه های معروف و با کیفیتی موجود است. در طول تابستان انواع امکانات تفریحی و رفاهی شامل انواع ورزش های آبی برگزار می گردد و جهانگرد های فراوانی را در تور گرجستان به خود جذب می نماید.

منبع: تاپ تراول

به "دریاچه لاک پشت تفلیس در گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه لاک پشت تفلیس در گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید