نشست سوریه صحنه زورآزمایی چین و آمریکا شد

به گزارش وبلاگ دیدگاه به نقل از رویترز، تنش ها میان چین و آمریکا بر سر ویروس کرونا، جلسه شورای امنیت پیرامون بحران سوریه را به حاشیه راند و آن را به فرصتی برای رقابت در عرصه رهبری جهان تبدیل کرد.

نشست سوریه صحنه زورآزمایی چین و آمریکا شد

این مناقشه را کلی کرافت سفیر آمریکا در سازمان ملل آغاز کرد. او خطاب به چین گفت که باید ادعایش مبنی بر رهبری تلاش ها برای مبارزه با کرونا را از طریق موافقت با قطعنامه ای که دسترسی به مرزهای سوریه را برای کمک رسانی ممکن می کند، به اثبات برساند.

در مقابل، ژانگ جون سفیر چین در سازمان ملل نیز پیشنهاد داد آمریکا به جای درگیر شدن در بازی های سیاسی، وقت خود را صرف نجات جان انسان ها کند و بار مسئولیت هایش را به دوش دیگر کشورها نیندازد.

به گزارش وبلاگ دیدگاه، چین پیشتر نیز در همراهی با روسیه، خواهان پرهیز از سیاسی کاری در نحوه امدادرسانی به سوریه شده بود.

در قطعنامه های قبلی که از سوی طرفین اروپایی و آمریکایی ارائه شده است، آنها خواهان دسترسی به برخی از مناطق مرزی ترکیه و عراق برای انتقال کمک ها به داخل خاک سوریه، بدون اخذ مجوز از دولت دمشق بوده اند.

این در حالی است که شورای امنیت در ماه میلادی ژانویه، قانون 6 ساله امدادرسانی مرزی را از 2 ورودی مستقر در مرز ترکیه تمدید کرد اما ورودی های عراق و اردن را به دلیل مخالفت روسیه و چین بست.

در آن مقطع زمانی، واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که بهانه تراشی غربی ها درباره کاهش ورودی های مرزی موردی ندارد و به دلیل تغییر شرایط میدانی (ناشی از موفقیت های ارتش سوریه)، امدادرسانی از داخل خاک این کشور انجام می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نشست سوریه صحنه زورآزمایی چین و آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست سوریه صحنه زورآزمایی چین و آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید