هزینه اسباب کشی در تهران چقدر است؟

به گزارش وبلاگ دیدگاه، فصل تمدید قرارداد ها که می رسد، فارغ از دغدغه های افزایش رهن و اجاره بهای خانه و هزینه کمیسیون بنگاه و توانایی پرداخت آن، در صورت عدم تمدید قرارداد، هزینه جابه جایی و اسباب کشی نیز دغدغه دیگری است که مستاجران در گرم ترین فصل سال مجبور به تامین آن هستند.

هزینه اسباب کشی در تهران چقدر است؟

در اسباب کشی، هزینه ها شامل سه دسته است: یکی هزینه باربری، دوم دستمزد کارگر اسباب کشی و سوم هزینه حمل وسایل اضافه. در این گزارش برآورد کردیم که یک اسباب کشی معمولی (بدون بسته بندی) از سمت مرکز به شرق تهران چقدر آب می خورد؟

یک کارشناس فروش در یکی از شرکت های باربری به اکوایران می گوید: به صورت پایه برای هزینه ماشین باربری 800 هزار تومان، برای کارگر 350 هزار تومان و برای جابه جایی وسایل در هر طبقه، 42 هزار و 500 تومان دریافت می نمایند.

اما بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف باربری، تا انتها سال 1402، هزینه هر سرویس حمل بار با کامیونت بزرگ برای سه ساعت، 950 هزار تومان است؛ که به ازای هر ساعت اضافه، 300 هزار تومان دریافت می گردد. بعلاوه به ازای هر کارگر برای حمل تا سقف سه ساعت، 200 هزار تومان معین شده که به ازای هر ساعت اضافه تر، 70 هزار تومان افزایش می یابد. هزینه ای که بابت جابه جایی وسایلی همانند یخچال و بوفه و غیره، در هر طبقه دریافت می گردد برابر با 50 هزار تومان است.

در مجموع آنالیز های ما از پلتفرم های مخصوص ثبت سفارش باربری نشان می دهد، صرفا هزینه حمل اسباب منزل با ماشین کامیون باربری برای سه ساعت، حدود 650 هزار تا 800 هزار تومان در داخل هر منطقه تهران و در هر اسباب کشی به حداقل 4 کارگر احتیاج است که هزینه دستمزد کارگر رقمی حدود 200 تا 350 هزار تومان است.

اگر برای جابه جایی، مسافتی 13 کیلومتری از محله امیرآباد به سمت محله نارمک در نظر بگیرم، تنها هزینه باربری با کامیون برای 3 ساعت اسباب کشی، حدود 700 تا 800 هزار تومان است، اما تجربه نشان می دهد که در بعضی موارد نیز، این زمان به 4 الی 5 ساعت نیز افزایش می یابد و در نتیجه باید بابت این زمان اضافه مبلغی جداگانه پرداخت؛ بنا بر محاسبات ما مبلغ باربری برای مسافت مذکور و 3 ساعت زمان، به 750 الی 800 هزار تومان می رسد.

اگر از طبقه 2 یک ساختمان قصد اسباب کشی به طبقه 4 ساختمان دیگر داشته باشیم با پیش فرض اینکه هردو ساختمان فاقد آسانسور حمل بار هستند، ضروری است 40 تا 50 هزار تومان در هر طبقه برای حمل هر کدام از وسایلی مانند یخچال، میز ناهارخوری، کمد و بوفه، کاناپه، تخت دونفره با توجه به رقم اعلامی بعضی باربری ها پرداخت.

بنا به برآورد اکوایران، در مجموع برای این باربری که در گزارش مثال زده شد یعنی حمل و نقل سه ساعته از طبقه دوم ساختمان اول در محله امیرآباد به طبقه چهارم ساختمان دوم در محله نارمک، به همراه چهار کارگر و هر دو ساختمان فاقد آسانسور مخصوص حمل و بدون احتیاج به بسته بندی، رقمی بین 3 تا 4 میلیون تومان احتیاج است که با توجه به تعداد وسایل سنگین و فاصله کامیون از در منزل متغیر خواهد بود.

منبع: فرارو

به "هزینه اسباب کشی در تهران چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه اسباب کشی در تهران چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید