پیش برنده بودن پارک علم و فناوری در توسعه مالی استان

به گزارش وبلاگ دیدگاه، خبرگزاری خبرنگاران-استاندار آذربایجان شرقی گفت: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی باید در زمینه توسعه مالی استان پیش برنده باشد.

پیش برنده بودن پارک علم و فناوری در توسعه مالی استان

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛عابدین خرم در بازدید از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی توسعه و بالندگی زیست بوم نوآوری و فناوری را یکی از اصلی ترین اهداف در جهت توسعه استان برشمرد و اضافه نمود: پارک علم و فناوری و مراکز رشد باید نقش های اصلی را در این جهت عهده دار باشند.

وی گفت: اصلاح ساختار بودجه باهدف رشد اقتصادی، از دغدغه های دولت سیزدهم است که لازمه این امر، ارتقای سرمایه گذاری و اشتغال در حوزه فناوری است.

استاندار آذربایجان شرقی با تقدیر از عملکرد پارک علم وفناوری استان اضافه نمود: پارک علم و فناوری استان باید برای انجام این رسالت سنگین، نقشه راه و سند منظره تهیه نموده و در آن، مأموریت همه بخش ها اعم از دستگاه های اجرایی، دانشگاه، صنعت و بخش خصوصی را تعریف کند.

خرّم با تأکید بر اینکه فعالیت های پارک علم و فناوری باید نتیجه گرا باشد، اضافه نمود: اگر به صورت جدی و با نگاهی نو در این عرصه وارد شویم با یک تحول اساسی در زیست بوم نوآوری و فناوری استان روبه رو خواهیم شد.

وی بعلاوه ایجاد کارخانه نوآوری را یکی از اولویت های خود مطرح نمود و گفت: باید ارتباط معناداری بین پارک علم و فناوری و مراکز رشد از یک سو و نهادهای بخش خصوصی مانند اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن از سوی دیگر شکل بگیرد .

استاندار آذربایجان شرقی گفت: پارک علم و فناوری استان باید با تدوین برنامه ای زمینه های لازم برای استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود صنایع در استان برای تبدیل منابع به ثروت را برنامه ریزی نماید.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی هم در این نشست با ارائه گزارشی از تاریخچه تأسیس این پارک و فعالیت ها و اقدامات آن، گفت: در حال حاضر 20 مرکز رشد و نوآوری وابسته به پارک علم و فناوری در نقاط مختلف استان فعالیت می نمایند و به لحاظ گستردگی مراکز رشد در سطح استان رتبه اول کشور را داریم.

عبدالرضا واعظی اضافه نمود: هم اکنون بییش از 380 شرکت فناور و دانش بنیان با اشتغال 3900 نفر در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند.

وی، گردش اقتصادی شرکت های دانش بنیان استان در نیمه نخست امسال را 1740 میلیارد ریال و مقدار صادرات آن ها را 2.5 میلیون دلار اظهار داشت و گفت: در این مدت، 26 میلیارد ریال حمایت مستقیم از واحدهای فناور اجرا شده است.

واعظی گفت: در امسال بالغ بر 71 میلیارد ریال قرارداد انتقال فناوری با صنایع استان به وسیله پارک علم و فناوری منعقد شده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بعلاوه ایجاد سه ناحیه نوآوری در تبریز ،راه اندازی کارخانه نوآوری تبریز و توسعه ارتباط با بخش خصوصی و صنایع را از برنامه های اولویت دار این پارک برشمرد و خواهان احیا ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان از طرف استانداری آذربایجان شرقی شد.

دبیر منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی و روسای صندوق های پژوهش و فناوری استان نیز در این نشست گزارشی از عملکرد حوزه تحت مسئولیت خود و بعلاوه مسائل و مسائل حوزه فناوری و نوآوری استان ارائه کردند.

استاندار آذربایجان شرقی پس ازاین نشست از تعدادی از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری بازدید و با صاحبان ایده ها و محصولات فناورانه در مورد مسائل و مسائل آنان گفت وگو کرد. ایازی خبرگزاری وبلاگ دیدگاه در آذربایجانشرقی

منبع: خبرگزاری آریا

به "پیش برنده بودن پارک علم و فناوری در توسعه مالی استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش برنده بودن پارک علم و فناوری در توسعه مالی استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید