چطور پرواز امن و سالمی داشته باشیم؟

به گزارش وبلاگ دیدگاه، امنیت در سفرهای هوایی، تنها از طریق مهمانداران و هواپیمایی ها ایجاد نمی گردد، بلکه ما نیز به عنوان مسافر، وظایفی برای ایجاد امنیت بر عهده داریم.

چطور پرواز امن و سالمی داشته باشیم؟

شاید سفر هوایی ترسناک به نظر برسد، اما امن ترین شیوه سفر است. علاوه بر راهکارهای عملی برای خرید بلیط مقرون به صرفه هواپیما، نکته هایی در رابطه با پرواز وجود دارند که باید از آن ها آگاه باشید. درواقع ما نیز به عنوان مسافر باید برای ایجاد امنیت مواردی را رعایت کنیم. این مقاله به شما یاد می دهد که چطور هنگام پرواز ایمن باشید.

بخش اول: کمربند خود را ببندید

1. طرز بستن کمربند را یاد بگیرید

سر فلزی را در قلاب چفت کنید، به صورتی که صدای آن را بشنوید. سپس بند را بکشید تا از محکم بودنش مطمئن شوید. برای باز کردن کمربند، روی (یا کنار) قلاب را فشار دهید تا بخش فلزی جدا گردد.

2. هر زمان که نشان کمربند خود را ببندبد روشن شد، این کار را حتما انجام دهید

بلند شدن طی این مدت بسیار خطرناک است، زیرا به علت شرایط جوی نامناسب یا گرانش، ممکن است بیفتید. اگر در توالت هستید، سریع دستان خود را بشویید و سر جای خود بنشینید.

3. هر موقع نشستید کمربندتان را ببندید

در این صورت، هنگام تکان های ناگهانی، دیگر به جلو پرتاب نمی شوید.

4. در موقع ضروری کمربندتان را ببندید

این شرایط ضروری به این معنی است که به علت کم بودن فشار کابین، از کار افتادن موتور هواپیما، نبود سوخت کافی، اختلال در هواپیما و غیره، هواپیما باید فرود بیاید.

5. هر زمان که از شما خواستند کمربندتان را ببندید، این کار انجام دهید

این مقاله یک لیست خسته نماینده درباره اهمیت و ضرورت بستن کمربند نیست، اما اگر یک مهماندار یا کاپیتان از شما خواست که کمربندتان را ببندید، این کار را انجام دهید. آن ها از قبل بستن کمربند را به شما آموزش می دهند.

6. کمربند را روی پتوی خود ببندید

ممکن است بخواهید طی پروازهای طولانی یک چرت حسابی بزنید. اما برای اینکه مهمانداران شما را بیدار ننمایند، مطمئن شوید که کمربندتان (را که بسته اید) قابل مشاهده است.

بخش دوم: قوانین مربوط به وسایل الکترونیکی قابل حمل را رعایت کنید

1.هنگام بلند شدن، فرود آمدن و در حالت تاکسی، وسایل الکترونیکی خود را خاموش کنید یا روی حالت پرواز قرار دهید

طی این دوران، ارتباط با کنترل ترافیک هوایی، برای یک برخاست یا فرود ایمن لازم است. استفاده از این وسایل در کار هواپیما اختلال ایجاد می نماید و باعث به خطر افتادن خود شما و دیگر مسافران می گردد.

2. هنگام پرواز، وسایل الکترونیکی خود را روی حالت پرواز قرار دهید

استفاده از لوازم الکترونیکی هنگام برخاست بسیار خطرناک است. بیشتر حامل های هوایی از مسافران می خواهند، هنگامی که درها بسته شد، لوازم خود را روی حالت پرواز قرار دهند. این کار باعث می گردد تا هنگام پرواز هیچ وسیله ای کار نکند.

3. قبول کنید که بعضی لوازم الکترونیکی خاص را نباید طی پرواز استفاده کرد

بسته به نوع وسیله، باید آن را برای مدتی یا برای تمام طول پرواز خاموش کنید.

  • تلفن همراه و تبلت، تا جایی که امنیت را برهم نزنند و روی حالت پرواز باشند، می توانند روشن بمانند.
  • لپ تاپ ها و تبلت های بزرگ را باید هنگام تاکسی (حالت تاکسی زمانی است که هواپیما برای مدتی روی زمین حرکت می نماید)، برخاست یا فرود کنار بگذارید.
  • از امکانات رادیویی مانند اسباب بازی های کنترل از راه دور، رادیو ها، بیسیم ها و هر وسیله ای که حالت هواپیما نداشته باشند، باید در تمام طول پرواز غیرقابل استفاده بمانند.

4. بدانید که چه موقع می توانید از وسیله خود بهره ببرید

هر زمان که مهماندارها اجازه دهند می توانید از وسایل الکترونیکی خود بهره ببرید، اما هر وقت به شما گفتند که لطفا وسایل خود را خاموش کنید، باید حتما این کار را انجام دهید.

بخش سوم: روبه رو شدن با شرایط ضروری

1. به هنگام کمبود اکسیژن، آماده استفاده از ماسک اکسیژن باشید

ماسک های اکسیژن از محل خود (روی سر شما)، رها می شوند. کمربندتان را ببندید و ماسک را به سمت خود بکشید و آغاز به تنفس اکسیژن کنید. بند پلاستیکی را دور سرتان بکشید و بندهایش را محکم کنید. نگران نباشید، کیسه پلاستیکی پر از باد نمی گردد، پس به طور طبیعی نفس بکشید.

  • پیش از یاری به دیگران، اول ماسک خود را بزنید.

2. نزدیک ترین درب خروجی را پیدا کنید

این درها به طور معمول با لغت خروج تعیین شده اند. بعلاوه، چراغ ها و نوارهای داخل کابین، در شرایط وجود دود، مه، یا هر مشکل دیگری، شما را به سمت این درب هدایت می نمایند.

  • ممکن است این درب ها پشت سرتان باشند.

3. آگاه باشید که اگر در نزدیکی درب خروج نشسته اید، ممکن است مجبور شوید برای خروج به مسافران دیگر یاری کنید

اگر نمی خواهید یا نمی توانید در شرایط اضطراری به مسافران دیگر یاری کنید، از مهماندار بخواهید جایگاه شما را عوض کند.

4. نحوه خروج اضطراری را یاد بگیرید

این درهای خروج بسیار سنگین هستند و با فشار دادن یک دسته باز می گردد. بعضی درب های خروج مجهز به تیغه خروج هستند که ممکن است جدا یا متصل باشند. دیگر درهای خروج یا دارای پله هستند یا شما را مجبور می نماینداز بال ها بالا بروید.

5. بدانید که چه زمانی برای باز کردن درب های خرج امن تر است

اگر دود، آتش، آب یا هر چیزی که مسافران را به خطر بی اندازد، مشاهده کردید، زمانی است که باید از درب خروجی بهره ببرید.

6. نحوه پوشیدن جلیقه نجات را یاد بگیرید

این جلیقه ها به طور معمول زیر جایگاه یا در کنار شما واقع شده است. کیسه را پاره کنید (تا باز گردد)، سپس قلاب یا بند را دور خود بپیچانید و محکم کنید. سپس جلیقه را باد کنید. بعضی از جلیقه های نجات برای بچه ها تعبیه شده است و بقیه جلیقه ها مجهز به چراغ هستند.

7. نحوه خارج شدن از هواپیما را بیاموزید

هنگام فرود خود را در آغوش بگیرید؛ کمربندتان را باز کنید؛ به سمت نزدیک ترین درب خروجی بروید و داخل سرسره بادی بپرید یا از پله ها پایین بروید. اگر قرار است روی آب بمانید، جلیقه نجات را بپوشید یا از بالشتک ها برای شناور ماندن بهره ببرید.

بخش چهارم: از دیگر اطلاعات مهم مربوط به ایمنی آگاه شوید

1. هنگام پرواز سیگار نکشید (حتی سیگارهای الکتریکی)

احتمال آتش سوزی به وسیله سیگار زیاد است. پس، از آن جایی که فشار هوای داخل کابین تنظیم شده است و بعلاوه، این کار غیرقانونی است، هرگز جان خود و دیگر مسافران را به خطر نیندازید. دستکاری کردن آشکارساز دود در کابین غیرقانونی است و جریمه سنگینی در پی دارد.

2. از دستورالعمل های کارکنان و مهمانداران، پوسترها، و نشانه های که اطلاعات را به صورت چراغ های روشن نشان می دهند، پیروی کنید

این دستورالعمل ها برای امنیت شما و به عنوان یادآوری موارد قانونی و غیرقانونی در هواپیما هستند.

3. هیچ بحث یا توضیحی راجع به هواپیما دزدی، انفجار، بمب، اسلحه، چاقو یا هر وسیله خطرناک دیگر در هواپیما ارائه ندهید

اگر درحال تماشای فیلم یا انجام بازی هستید از هدفون بهره ببرید تا سروصدای شما باعث ایجاد سوتفاهم (هواپیما دزدی یا ترور) برای دیگران مسافران نگردد.

4. با دیگران مودب و فروتن باشید

ایرلاین ها به راحتی، افرادی را که باعث ایجاد مزاحمت برای دیگر مسافران شوند، از لیست مسافران حذف می نماید. اگر کسی به آجیل حساسیت داشت، از خوردن این خوراکی دست بردارید؛ یا اگر فردی از شما خواست تا کاری که در حال انجامش هستید را متوقف کنید، حتما متوقفش کنید.

5. بهداشت را رعایت کنید

از آنجایی که فضای هواپیماها بسته است، آلودگی سریع سرایت می نماید. پوشک نوزادان خود را در هرجایی از کابین که دوست داشتید، عوض نکنید. این کار را تنها روی میزهای مخصوص تعویض پوشک در توالت انجام دهید، سپس دست هایتان را بشویید.

  • اینطور فرض کنید که مسافران پیش از شما بهداشت را رعایت نکرده اند، بنابراین هنگام صرف غذا حتما هشدارهای بهداشتی را رعایت کنید.

6. خود را برای برخاست آماده کنید

تمام وسایل خود را در حالت هواپیما قرار دهید یا آن ها را خاموش کنید. به یاد داشته باشید که میز جلوی شما بالا ، پشتی جایگاه به حالت عمودی، کرکره پنجره باز، دسته جایگاه پایین، و زمانی که مهماندارها وارد می شوند، صدای مانیتور شما کم باشد.

برای خرید بلیط هواپیما همواره می توانید به وسیله موتور جستجوی پرواز وبلاگ دیدگاه، بلیط مقرون به صرفه هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده های معتبر بخرید.

منبع: کجارو / wikihow.com

به "چطور پرواز امن و سالمی داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور پرواز امن و سالمی داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید