کدام لباس ها برای ورزش روزانه مناسب است؟

به گزارش وبلاگ دیدگاه، خیلی از ما روتین ورزشی روزانه داریم. صبح یا عصر بیرون می رویم و پیاده روی می کنیم یا بسته به سطح آمادگی و توانایی مان روزهایی را به دویدن اختصاص می دهیم و در کنار آن برنامه ورزشی هفتگی داریم تا مطابق با نیازهای بدنمان تمرین های مناسب انجام بدهیم.

کدام لباس ها برای ورزش روزانه مناسب است؟

اگر شما هم یکی از کسانی هستید که هر روز ورزش می کنند یا قصد شروع کردن ورزش به طور روزانه را دارید. تهیه لباس ورزشی مناسب یکی از نکاتی است که به شما کمک می کند تمرین های روزانه خود را با موفقیت بیشتری پیش ببرید.

شاید از خودتان ب پرسید مگر لباس های ورزشی تفاوتی ایجاد می کنند؟ پاسخ مثبت است. فرقی نمی کند در خانه یا باشگاه ورزش می کنید یا در فضای باز، لباس های ورزشی می توانند عملکرد شما را به طرز چشمگیری تغییر دهند.

در ادامه می خواهیم بررسی کنیم لباس های ورزشی مناسب و کاربردی برای استفاده روزانه باید چه مشخصاتی داشته باشند تا به ما کمک کنند عملکرد ورزشی مان را بهبود ببخشیم. با ما همراه باشید:

لباس های ورزشی روزانه باید چه ویژگی های داشته باشند؟

در انتخاب تیشرت ورزشی مردانه و زنانه، لگ و شلوار ورزشی و...توجه کنید که دارای ویژگی های زیر باشند:

بادوام باشند: لباس هایی که انتخاب می کنید باید بادوام باشند تا بتوانید استفاده حداکثری از آن ها بکنید.

قابلیت جذب رطوبت داشته باشند: لباس هایی بهترند که به سرعت عرق را به سطح بیرونی پارچه منتقل کرده و زود خشک می شوند.

سبک باشند: هر چه لباس های انتخابی تان وزن کمتری داشته باشد به خصوص در مورد ورزش های استقامتی، عملکردتان را بهبود می بخشد.

استرچ باشند: لباس های استرچ مقدار تحرک پذیری، حالت و فرم کلی بدن را بهتر می کنند.

رنگ ندهند: پس از ویژگی های فوق این نکته مهم است که اگر لباس در اثر تعریق یا باران مرطوب شود رنگ پس ندهد.

شستشوی آن ها راحت باشد: لباستان باید به راحتی قابل شست وشو بوده و تمیز شود تا کثیفی، تعریق و هرگونه بوی نامطبوع به سرعت با یک بار شستشو از بین برود.

عایق حرارتی باشند: در فصول سرد یکی از ویژگی های لازم لباس ورزشی عایق بودن است تا شما را گرم تر نگه دارد.

ضدآب باشند: در فصول پاییز و زمستان این ویژگی از نفوذ باد و باران به لباس جلوگیری می کند و درعین حال اجازه می دهد رطوبت ناشی از تعریق از لباس خارج شود.

برای ورزش روزانه بهتر است چه جنس لباس هایی تهیه کنیم؟

پنبه، پلی استر، نایلون، اسپندکس و پلی آمید از جنس های رایج و مناسب برای تاپ، تیشرت ورزشی مردانه و زنانه، شلوار ورزشی و... هستند. در جدول زیر ویژگی های این جنس ها را جمع بندی کرده ایم تا با رجوع به آن جنس مناسب را با سهولت انتخاب کنید:

نوع جنس

پنبه

پلی استر

نایلون

اسپندکس

پلی آمید

قابل تنفس

خوب

خوب

خوب

میانه

خوب

جذب رطوبت

خوب

خوب

خوب

میانه

خوب

راحتی

خوب

میانه

میانه

خوب

میانه

سبکی

خوب

خوب

خوب

خوب

خوب

عرق نما

بله

نیست

نیست

نیست

نیست

زود خشک شدن

خیر

بله

بله

بله

بله

استرچ بودن

میانه

میانه

خوب

خوب

خوب

مقاوم در برابر بو

خوب

خیر

خیر

خوب

خیر

دوام

خوب

خوب

خوب

خوب

خوب

آب رفتن

بله

خیر

بله

خیر

بله

ضد آب

خیر

بله

بله

بله

بله

محافظت در برابر اشعهUV

خیر

خوب

میانه

میانه

میانه

لازم به یادآوری است که جنس های دیگری هم برای لباس ورزشی در بازار هستند مانند: بامبو، پلی پروپیلن، پشم مرینوس، گورتکس و...که ما در این مطلب تنها به معرفی معروف ترین و رایج ترین جنس های کاربردی برای استفاده روزمره پرداختیم.

چه کفش ورزشی برای ورزش روزانه مناسب است؟

کفش ورزشی مردانه و زنانه برای استفاده در ورزش روزمره را بهتر است بر اساس نوع ورزش روزانه خود انتخاب کنید. اگر روزانه به طور حرفه ای پیاده روی می کنید یا می دوید حتماً کفش مخصوص پیاده روی و دویدن تهیه کنید و برای انجام ورزش در خانه و باشگاه یک کفش تمرینی خوب لازم دارید. اهمیت کفش ورزشی مردانه و زنانه در تمرینات به حدی زیاد است که بهتر است حتماً بر روی تهیه کفش باکیفیت و بادوام تمرکز و هزینه کنید تا خطر آسیب دیدن در حین ورزش را کاهش بدهید و از پاهایتان به خوبی مراقبت کنید.

اگر هر روز ورزش می کنیم چند دست لباس لازم داریم؟

اگر هر روز ورزش می کنید بهتر است بین سه تا پنج عدد تاپ و تیشرت ورزشی مردانه یا زنانه و شلوار ورزشی به علاوه پنج تا هفت جفت جوراب و دو تا سه جفت کفش ورزشی مردانه یا زنانه خوب و مناسب داشته باشید. البته این تعداد ثابت نیست و ممکن است بسته به برنامه تمرینی و برنامه شست وشوی لباس هایتان، به مقدار بیشتر یا کمتری نیاز پیدا کنید؛ اما به طورمعمول این تعداد لباس برای هفت روز هفته کافی است.

نتیجه گیری

هنگام خرید لباس ورزشی برای استفاده روزانه، بهتر است بر روی راحتی و کارایی لباس تمرکز کنید تا آنچه مد روز است. همچنین باید نوع فعالیتی که انجام می دهید و مقدار عرق کردنتان را در نظر بگیرید و سعی کنید، لباسی انتخاب کنید که به شما کمک کند تا عملکرد مطلوبی داشته باشید. در این مطلب برخی از مهم ترین ویژگی های لباس های مناسب برای ورزش روزمره را معرفی کردیم که امیدواریم با در نظر گرفتن آن ها هر روز بهتر از روز پیش ورزش کنید و از تناسب اندام بیشتر خود لذت ببرید.

منبع: همشهری آنلاین

به "کدام لباس ها برای ورزش روزانه مناسب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام لباس ها برای ورزش روزانه مناسب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید