کره شمالی: موشک ضد هواپیمای تقویت شده با موفقیت آزمایش شد

به گزارش وبلاگ دیدگاه، خبرگزاری رسمی کره شمالی بیان کرد موشک آزمایش شده اخیر، نوع ارتقا یافته یک موشک ضد هواپیما است که دقت، برد و سرعت پاسخ آن تقویت شده است.

کره شمالی: موشک ضد هواپیمای تقویت شده با موفقیت آزمایش شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دیدگاه، کره شمالی روز آدینه خاطرنشان کرد موشکی که روز پنجشنبه مورد آزمایش قرار گرفته، نوع ارتقا یافته از موشکی ضد هواپیما است.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) خاطرنشان کرد، آموزشگاه علوم دفاعی این کشور این آزمایش را با هدف تأیید عملکرد سکوی پرتاب، رادار، خودروی فرماندهی جامع رزمی و عملکرد جامع رزمی موشک انجام داد.

این آموزشگاه تأیید نموده است که این موشک تازه عملکردی قابل توجه از جمله در پاسخ سریع و دقت بالا داشته و از فناوری های تازه سیستم راهنمایی موشک از جمله فناوری راهنمایی دوگانه و موتور پروازی دو زمانه برخوردار است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی بعلاوه خاطرنشان کرد، برد این موشک تازه هم نسبت به نوع قبلی آن تقویت شده است. نسل قبلی این موشک، سال گذشته رونمایی شده بود.

یونهاپ به نقل از کارشناسان نوشت، به نظر می رسد به روز رسانی موشک ها به وسیله کره شمالی با هدف مقابله با هواپیماهای تازه از جمله جنگنده های اف-35 صورت گرفته است.

پرتاب این موشک که خبر آن بامداد آدینه در رسانه ها منتشر شد، تازهترین اقدام تسلیحاتی کره شمالی در بحبوحه معطل ماندن گفت وگوهای خلع سلاح هسته ای میان آمریکا و کره شمالی است.

خبرگزاری رویترز نوشته به نظر می رسد کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی در محل آزمایش این موشک حضور نداشته و به جای او، پاک جونگ چون، یکی از اعضای حزب حاکم کره شمالی بر آن نظارت نموده است. (جزئیات بیشتر)

کره شمالی در سال های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد تازه استفاده نموده اما این کشور اخیراً از موشک تازهی که از واگن قطار شلیک شده است هم رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال 2006 میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع نموده اند.

کره شمالی علی رغم این تحریم ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید نموده است.

کره شمالی می گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ یانگ انتها ندهد از برنامه موشکی و هسته ای خود عقب نشینی نخواهد کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "کره شمالی: موشک ضد هواپیمای تقویت شده با موفقیت آزمایش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی: موشک ضد هواپیمای تقویت شده با موفقیت آزمایش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید