26 راز زیبایی و جوانی به گفته متخصصان پوست و زیبایی

به گزارش وبلاگ دیدگاه، همه ما دوست داریم همواره ظاهری زیبا و باطراوت داشته باشیم ولی گذر عمر باعث می گردد که به مرور زمان، تغییراتی را در چهره و ظاهرمان مشاهده کنیم. فرایند پیری پوست، یک فرایند طبیعی است و با بیشتر شدن سن، موها به مرور زمان کم پشت و سفید می شوند و پوست صورت کم کم چروک و کدر می گردد. هیچ راهی برای مانع شدن در برابر پیری وجود ندارد ولی با توصیه های متخصصان، می توانید جوانی و زیبایی خود را برای مدت بیشتری حفظ کنید.

26 راز زیبایی و جوانی به گفته متخصصان پوست و زیبایی

رازهای زیبایی به گفته متخصصان

بسیاری از این رازهای زیبایی به سبک زندگی و عادت های روزمره شما بستگی دارد. با کمی تغییر در سبک زندگی خود می توانید چهره ای جوان تر و شاداب تر داشته باشید.

1. ماساژ صورت

یکی از کارهایی که باید به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید، ماساژ صورت است. ماساژ روزانه صورت برای محکم کردن خط فک، بالا کشیدن و لیفت گونه و پیشگیری از پیری نواحی اطراف چشم، مفید است. این ماساژ باعث افزایش گردش خون می گردد و اکسیژن بیشتری را به بافت های پوست می رساند. خط فک یکی از اولین قسمت های پوست است که نشانه های پیری را نشان می دهد. در اینترنت می توانید فیلم های آموزشی ماساژ صورت را ببینید و هر روز آن را انجام دهید.

  • جید رولر چیست، چه فوایدی دارد و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

2. فراموش نکردن گردن

یکی از قسمت های پوست که خیلی زود نشانه های پیری در آن مشاهده می گردد، گردن و بالای قفسه سینه است. بیشتر اوقات این قسمت ها را فراموش می کنیم اما با این قسمت های بدن هم درست مثل صورت رفتار کنید. ماساژ پوست و استفاده از مرطوب نماینده را از قلم نیاندازید.

3. استفاده روزانه از ویتامین C

این ویتامین برای فراوری کلاژن و الاستین در پوست، بسیار لازم است. ویتامین C را می توانید خوراکی مصرف کنید و از فواید بی نظیر آن بهره مند شوید. محصولات مختلفی برای استفاده موضعی از این ویتامین هم فراوری شده است. انواع سرم ها و کرم های ویتامین C در بازار وجود دارد که می توانید تهیه کنید و صبح و شب بهره ببرید. از این سرم ها بعد از شستن صورت و قبل از استفاده از مرطوب نماینده، روی پوست بزنید.

4. صرفه جویی در مصرف کرم پودر

اگر بیشتر قسمت های پوست شما سالم و بدون مشکل است، از اندازه بسیار کمی کرم پودر برای پوشاندن پوست بهره ببرید. از کرم پودر فقط برای قسمت هایی بهره ببرید که پوست شما تغییر رنگ داده یا دچار قرمزی شده است. یک لایه نازک از کرم پودر هم کافی است و لازم نیست پوست صورت خود را با چند لایه کرم پودر سنگین بپوشانید.

5. استفاده از رژلب آبرسان

با افزایش سن، خطوط روی لب واضح تر می شوند. برای اینکه رطوبت پوست لب را تامین کنید، یکی از روش های موثر، استفاده از رژلب هایی است که آبرسان هستند. از رژلب هایی بهره ببرید که به جای خشک کردن پوست، آن را آبرسانی و چرب می نمایند. از رنگ های طبیعی تر بهره ببرید تا سن شما کمتر به نظر برسد.

6. استفاده هوشمندانه از هایلایتر

وقتی سنتان بیشتر می گردد، استفاده از هایلایتر براق می تواند گزینه بهتری برای افزایش درخشش پوست باشد. هایلایتر را فقط روی قسمت های محدودی از پوست صورت، یعنی روی برجستگی گونه بهره ببرید و در استفاده از آن زیاده روی نکنید.

7. عدم استفاده از کرم پودر مات

در سنین بالاتر، هدف از آرایش کردن این است که چره را شاداب تر و جوان تر و براق تر نشان دهید. پس، از کرم پودر و کانسیلری بهره ببرید که چنین نتیجه ای داشته باشد. البته اگر کرم پودر مات دارید، با استفاده از مرطوب نماینده خوب می توانید مات بودن آن را جبران کنید. فقط دقت کنید که اگر کرم پودر شما بر پایه چربی است، از مرطوب نماینده بر پایه چربی بهره ببرید و اگر کرم پودر شما بر پایه آب است از مرطوب نماینده بر پایه آب بهره ببرید.

8. دقت در محل استفاده از رژ گونه

محل استفاده از رژگونه در صورت به شکل کلی صورت شما بستگی دارد. اما در مجموع وقتی رژگونه را روی برجستگی گونه و به سمت بیرون و بالاتر بزنید، ظاهر شما جوان تر و شاداب تر به نظر می رسد. هدف از زدن رژگونه این است که گونه های خود را متمایزتر و برجسته تر نشان دهید.

9. انتخاب رنگ گرم برای رژ گونه

موقع انتخاب رنگ برای رژگونه، رنگ های گرم تر مثلا مرجانی و نود مایل به صورتی را انتخاب کنید. از رنگ های خیلی تیره استفاده نکنید.

10. مدل موی دم اسبی

یکی از مدل موهایی که باعث می گردد جوان تر به نظر برسید، مدل موی دم اسبی است. همراه با بستن این مدل، از شامپوی خشک و اسپری های مخصوص بهره ببرید تا مو بافت و ظاهر زیباتری داشته باشد. اگر دم اسبی را بالاتر ببندید ظاهر شما جوان تر به نظر می رسد.

  • 11 علت اصلی ریزش مو در زنان و راهکارهایی برای جلوگیری از آن

11. انتخاب رنگ موی گرم

موقع انتخاب رنگ مو، هر چقدر سنتان بالاتر می رود، رنگ های گرم تر را انتخاب کنید. از رنگ هایی که تناژ دودی دارد اجتناب کنید چون این رنگ ها درست شبیه موهای خاکستری شده در دوران پیری است و اگر سنتان بالا باشد، ظاهرتان را بسیار مسن تر نشان می دهد.

12. افزایش حجم لب ها

موقع آرایش کردن از ترفندهایی برای افزایش حجم لب بهره ببرید. یک خط لب با رنگ شبیه رنگ طبیعی لب های خود پیدا کنید و ابتدا دور تا دور لب را با خط لب، معین کنید. اضافه کردن برق لب هم می تواند باعث برجسته تر به نظر رسیدن لب ها گردد.

13. استفاده از ضدآفتاب برای صورت و گردن

بیشتر افراد موقع استفاده از کرم ها خصوصا ضدآفتاب، گردن را فراموش می نمایند. اما گردن و نواحی زیر چشم اولین جاهایی هستند که نشانه های پیری پوست در آن ها دیده می گردد پس به مراقبتی بیشتر احتیاج دارند.

14. چتری های بلند

چتری بلند باعث می گردد که چهره شما جوان تر به نظر برسد. علاوه بر این، بسیاری از چین وچروک ها زیر چتری ها پنهان می گردد. داشتن موی چتری روی صورت، توجه مخاطب را به سمت چشم های شما جلب می نماید و تغییرات پوست، کمتر دیده می گردد.

15. لایه برداری هفتگی

یک یا دو بار در هفته پوست صورت را با لایه بردارهای شمیایی، لایه برداری کنید. اسید گلیکولیک و سالیسیلیک اسید از جمله لایه بردارهای اسیدی هستند که می توانید از آن ها بهره ببرید. اگر پوست خشک دارید یک بار در هفته آن را لایه برداری کنید و اگر پوست شما ترکیبی، نرمال و چرب است، حداکثر دو بار در هفته آن را لایه برداری کنید. گنجاندن این لایه برداری در روتین مراقبت از پوست، باعث تحریک فراوری کلاژن، صاف کردن خطوط و چین وچروک صورت و کاهش تغییر رنگ پوست می گردد.

16. ابروهای پرپشت و پهن

ابروهای پرپشت تر و پهنJر، ظاهر را جوان تر نشان می دهند. تا جایی که می توانید برای خرید محصولاتی که باعث پرشدن ابروهای شما می شوند، هزینه کنید. اگر ابروهای شما به طور طبیعی باریک است، باید از محصولات آرایشی خوب برای پر کردن ابرو بهره ببرید. بهتر است که از ترکیبی از مداد و پودر بهره ببرید تا ظاهر طبیعی تری در ابرو داشته باشید. روش های دیگری مثلا میکروبلیدینگ برای پر کردن ابروها وجود دارد که اگر مایل باشید می توانید آن را هم امتحان کنید.

روغن کرچک یکی از مواد طبیعی است که باعث تحریک رشد مو و ابرو می گردد.

17. استفاده از ویتامین A

مشتقات ویتامین A مانند رتینول ها و رتینوئیدها یکی از مهم ترین مواد و ترکیبات ضدپیری هستند که در چند دهه اخیر معرفی و آنالیز شده اند. بهتر است که این محصولات را شب ها روی پوست بهره ببرید. این ترکیبات، باعث فراوری سلول های پوستی سالم می شوند و به خالی کردن منافذ، سرعت بخشیدن به چرخش سلولی، یکنواخت شدن رنگ و صاف کردن پوست یاری می نمایند.

18. استفاده از محصولات تصحیح رنگ

اگر با تغییر سن، رنگ پوست شما هم در بعضی نواحی تغییر نموده، از محصولات تصحیح رنگ بهره ببرید. پالت های تصحیح رنگ دارای پودرهایی با رنگ های مختلف هستند. مثلا رنگ سبز این پالت ها می تواند قرمزی پوست را تعدیل کند. رنگ زرد باعث تعدیل قسمت های کبود و آبی رنگ پوست می گردد.

19. رسیدگی به ناخن ها

ناخن های زیبا و مرتب، ظاهر شما را جوان تر نشان می دهد. همواره اطراف ناخن را با روغن های مناسب چرب کنید. خشکی پوست اطراف ناخن باعث چروک شدن و پوسته پوسته شدن آن می گردد. برای رنگ لاک همواره رنگ های خنثی و طبیعی را انتخاب کنید. رنگ های نود و طبیعی، ظاهر دست را جوان تر نشان می دهند و برای همه سنین و سلیقه ها مناسب اند.

20. آب کشیدن مو با آب سرد

این کار باعث می گردد که رطوبت داخل موها حفظ گردد و موهای شما همواره باطراوت و براق بماند. موهای شاداب و براق، ظاهر کلی شما را جوان تر نشان می دهد. آب داغ، مو را خشک و شنماینده می نماید و باعث مات شدن آن می گردد.

21. مصرف مکمل های فراوری کلاژن

بعد از 20 سالگی، فراوری کلاژن در بدن سالی یک درصد کاهش پیدا می نماید. در نتیجه پوست بدن نازک تر و حساس تر می گردد. مصرف مکمل های خوراکی می تواند فراوری کلاژن در پوست را افزایش دهد.

22. مراقبت از پوست زیر چشم

پوست زیر چشم بسیار نازک و حساس است و خیلی زود نشانه های پیری در آن دیده می گردد. قبل از استفاده از هر محصول آرایشی، ابتدا پوست زیر چشم را آماده کنید. از سرم های مخصوص دور چشم بهره ببرید و آن را همواره مرطوب کنید. در مرحله بعد می توانید تیرگی آن را با کانسیلر جبران کنید.

23. ورزش کردن

ورزش کردن منظم یکی از برترین روش ها برای مبارزه با ظهور علائم پیری است. بعد از هر تمرین ورزشی، پوست شما درخشان تر و مجذوب کننده تر به نظر می رسد. ورزش کردن باعث تقویت فرآیند جوان سازی سلولی می گردد، متابولیسم را افزایش می دهد و پیری را به تاخیر می اندازد.

24. اجتناب از سایه های تیره

موقع آرایش کردن همواره از رنگ های طبیعی و ملایم بهره ببرید. رنگ های تیره ظاهر شما را مسن تر نشان می دهند. سعی کنید از سایه های خیلی تیره پشت چشم استفاده نکنید.

25. استفاده از هیالورونیک اسید

این ماده هزار برابر وزن خود رطوبت جذب می نماید. اگر پوست شما خشک است، حتما از محصولات حاوی هیالورونیک اسید بهره ببرید. استفاده منظم از این محصولات باعث کاهش چین وچروک و خطوط ریز روی پوست می گردد.

26. استفاده از گوا شا

ماساژ صورت Gua Sha با یاری ابزار سنگی خنک نماینده، راهی آسان برای یاری به داشتن ظاهری جوان تر است؛ زیرا تخلیه لنفاوی و گردش خون را تحریک می نماید، به خلاص شدن از پف صورت، سفت شدن پوست و افزایش درخشندگی کلی آن یاری می نماید.

منبع: Redbookmag

منبع: دیجی استایل

به "26 راز زیبایی و جوانی به گفته متخصصان پوست و زیبایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "26 راز زیبایی و جوانی به گفته متخصصان پوست و زیبایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید