امیر جدیدی چگونه جای یک نابازیگر را گرفت؟

به گزارش وبلاگ دیدگاه، اصغر فرهادی می گوید در ابتدا قصد داشته از یک بازیگر آماتور برای نقش اصلی فیلم قهرمان استفاده کند اما ظرافت های این نقش او را به سمت انتخاب یک بازیگر حرفه ای سوق داده است.

امیر جدیدی چگونه جای یک نابازیگر را گرفت؟

به گزارش وبلاگ دیدگاه، اصغر فرهادی در حاشیه میزگرد استودیو آمازون به عنوان بخشی از رویداد ویژه فیلم های بین الملل در فصل جوایز سینمایی که از سوی نشریه ددلاین برگزار می گردد، شرح داد که همواره نمی خواسته برای نقش اصلی فیلم قهرمان از یک بازیگر حرفه ای استفاده کند و در مرحله انتخاب بازیگر فکر می نموده همه کاراکترها باید به وسیله کسانی ایفا گردد که برای نخستین بار بازیگری می نمایند تا اثرش به یک مستند نزدیک تر گردد.

با این وجود زمانی که فرهادی الزامات نقش اصلی فیلمش را که یک شخصیت ساده در موقعیتی پیچده است را در نظر می گیرد، متوجه می گردد که برای این نقش به یک بازیگر حرفه ای احتیاج دارد و پس از تماشای فیلم عرق سرد با بازی تاثیرگذار امیر جدیدی در نهایت او را برای ایفای نقش رحیم در فیلمش انتخاب می نماید.

فرهادی در این باره شرح می دهد: ایجاد یک کاراکتر مجهول دشوارتر از شخصیتی است که نشان می دهد درون ذهنش چه می گذرد. ما ماه ها روی فیزیک و لبخند شخصیت رحیم کار کردیم و به علت همه گیری کرونا و قرنطینه زمان زیادی برای کار روی بازی ها داشتیم.

کارگردان قهرمان که با فیلمش نماینده سینمای ایران در شاخه برترین فیلم بین المللی اسکار 2022 است، در باره موضوع این فیلم نیز مطرح نمود: زمانی که آغاز به نوشتن فیلمنامه کردم، هرگز فکر نمی کردم رسانه های اجتماعی بخشی از داستان باشد و این موضوع به تدریج وارد فیلم شد. نمی خواهم منتقد رسانه های اجتماعی باشم و فقط می خواستم بخشی از فیلم باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "امیر جدیدی چگونه جای یک نابازیگر را گرفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر جدیدی چگونه جای یک نابازیگر را گرفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید