تیم کوک: سیستم عامل اندروید، 47 برابر بیشتر از iOS بدافزار دارد

به گزارش وبلاگ دیدگاه، تیم کوک به تازگی در مصاحبه ای پیرامون تعهد اپل نسبت به حفظ حریم شخصی کاربران خود اظهار نظر جالبی را مطرح نموده و ضمن اشاره به تفاوت میان سیستم عامل های موبایل اپل و گوگل، اشاره نموده سیستم عامل اندروید 47 برابر بیشتر از iOS بدافزار دارد.

تیم کوک: سیستم عامل اندروید، 47 برابر بیشتر از iOS بدافزار دارد

مدیرعامل اپل معتقد است که اندروید از تعداد بدافزار بسیار بیشتری نسبت به iOS رنج می برد و بعضی از دلایل خود را هم پیرامون این مسئله توضیح داده است:

بدافزارها را به اسم مثالی (برای نقص حریم شخصی) در نظر بگیرید؛ اندروید 47 برابر بیشتر از iOS بدافزار دارد، اما چرا؟ چون که ما iOS را طوری طراحی نموده ایم که تنها یک اپ استور در آن وجود دارد و تمام اپلیکیشن ها قبل از انتشار مورد آنالیز قرار می گیرند. این فرایند باعث می گردد بسیاری از بدافزارها خارج از زیست بوم ما باقی بمانند. مشتریان ما بارها اعلام نموده اند که چقدر به این مسئله اهمیت می دهند. ما در چنین بحث هایی، برای دفاع از کاربران ایستادگی می کنیم و خواهیم دید که فرایند چگونه پیش می رود. من خوشبین هستم و معتقدم افراد با علم به آسیب پذیری های جدی به مسئله امنیت نگاه می نمایند.

البته اندروید تنها سیستم عاملی نیست که به کاربران خود اجازه نصب برنامه ها از منابع غیر رسمی را می دهد و اپل در سیستم عامل مک خود هم چنین قابلیتی را امکان پذیر ساخته شده است. کریگ فدریگی، مهندس ارشد بخش نرم افزار اپل، در گذشته اعتراف نموده بود که اجازه نصب برنامه ها از سایر منابع به کاربران علت ایجاد مسائل امنیتی در مک است، اگرچه تعداد بدافزارهای مک نسبت به ویندوز بسیار کمتر است. احتمال بروز آسیب پذیری می توانند تولیدنمایندگان را به سمت محدودسازی نصب برنامه ها از منابع غیر رسمی سوق دهد.

در سوی دیگر اگر کاربری با علم به امکان ایجاد آسیب پذیری، همچنان بخواهد از منابع غیر رسمی برنامه دانلود و نصب کند، اما امکان آن وجود نداشته باشد، آزادی او سلب شده است. همه ما می دانیم که محدود کردن آزادی کاربران برای ایجاد امنیت در پلتفرم ها هیچ وقت نتیجه مطلوبی در پی ندارد. بعلاوه افرادی که سال ها به دانلود برنامه از منابع غیر رسمی و کار با ویژگی های آن در اندروید و ویندوز عادت نموده اند، نمی توانند زیست بوم بسته ای مانند iOS را به راحتی تحمل نمایند.،دیجیاتو

منبع: ایران آنلاین

به "تیم کوک: سیستم عامل اندروید، 47 برابر بیشتر از iOS بدافزار دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم کوک: سیستم عامل اندروید، 47 برابر بیشتر از iOS بدافزار دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید