نحوه فعال سازی و لغو دایورت در گوشی های اندروید و آیفون

به گزارش وبلاگ دیدگاه، به روش انتقال تماس ها و پیغام های ورودی از یک خط تلفن ثابت یا موبایل به خط ثابت یا موبایل دیگر، دایورت (Divert) یا انتقال مکالمه می گویند. پیغام های دریافتی روی شبکه مخابراتی تلفن ثابت و موبایل (صوتی و متنی) در صورتی که گیرنده پیغام در مقصد اولیه پیغام قادر به دریافت آن نباشد، قابل انتقال به خط دیگری بعنوان مقصد دوم است. اگر شما هم می خواهید شماره تلفن خود را روی خط دیگر دایورت کنید و یا پس از مدتی آن را لغو کنید، همراه ما باشید.

نحوه فعال سازی و لغو دایورت در گوشی های اندروید و آیفون

کدهای دستوری دایورت برای تمامی اپراتورها

اگر شما از تنظیمات گوشی تان برای دایورت کردن خطوط بهره ببرید با تعویض گوشی دیگر این انتقال تماس برای شما انجام نمی گردد پس برای اینکه این مشکل را نداشته باشید می توانید از کدهای انتقال تماس برای خط ایرانسل، همراه اول و رایتل معرفی شده در قسمت زیر استفاده نمایید که برای گوشی های ساده و هوشمند و حتی خطوط ثابت منزل کاربرد دارند:

  • انتقال همه تماس ها:

    # شماره مورد نظر *21*

    (ستاره ، 21، ستاره ، شماره مورد نظر به همراه کد ، مربع) و زدن دکمه تماس.

  • انتقال تماس ها زمانی که تلفن مشغول می باشد:

    # شماره مورد نظر *61*

    (ستاره ، 61، ستاره ، شماره مورد نظر به همراه کد ، مربع) و زدن دکمه تماس.

  • انتقال تماس ها زمانی که به گوشی پاسخ ندهید:

    # شماره مورد نظر *62*

    (ستاره ، 62، ستاره ، شماره مورد نظر به همراه کد ، مربع) و زدن دکمه تماس.

  • انتقال تماس ها زمانی که تلفن خاموش یا در دسترس نباشد:

    # شماره مورد نظر *67*

    (ستاره ، 67، ستاره ، شماره مورد نظر به همراه کد ، مربع) و زدن دکمه تماس.

نکته: اگر از روشهای فوق استفاده نمایید، اعلان انتقال تماس در گوشی شما نشان داده می گردد؛ برای لغو آن نیز باید از کد زیر بهره ببرید.

#21#

(مربع ، 21 ، مربع) و زدن دکمه تماس.

نحوه فعال سازی و لغو دایورت در گوشی های اندروید

فعالسازی

در صورتی که گوشی شما اندرویدی است و می خواهید با استفاده از تنظیمات آن برای انتقال تماس یا دایورت بهره ببرید می توانید از روش زیر یاری بگیرید. در ادامه نحوه دایورت در گوشی های اندرویدی برای شما نوشته شده است:

  • کافی است به بخش تنظیمات گوشی خود بروید.
  • در بخش Call Forwarding باید Call Forwarding را انتخاب نمایید.
  • در اینجا برای شما صفحه باز می گردد که گزینه های برای انتقال تماس وجود دارد. اگر می خواهید تمامی تماس ها را انتقال بدهید Always Forward را انتخاب کنید.
  • پس از وارد کردن شماره باید گزینه Turn On را کلیک کنید.
  • پس از چند ثانیه پیغامی برای شما نشان داده می گردد که مبنی بر موفقیت شما در انتقال تماس می باشد.

دیگر گزینه های موجود:

  • Forward When Busy به معنای انتقال تماس زمانی که در حال مکالمه هستید و گوشی شما اشغال است.
  • Forward When Unanswered دایورت تماس هایی که قادر به پاسخ گویی آن ها نیستید. البته باید بدانید این قابلیت زمانی که مدت کوتاهی از زنگ خوردن گوشی شما گذشت و به آن پاسخ ندادید به صورت اتوماتیک به شماره ای که شما مشخص کردید انتقال پیدا می نماید.
  • Unreachable این قابلیت می تواند زمانی که گوشی شما آنتن دهی مناسبی ندارد تماس دریافتی را به شماره مورد نظر انتقال دهد.

لغو

در صورتی که تمایل داشتید تا چنین امکانی را برای خود لغو کنید باید روی آیکون موجود در نوار اعلان بروید و آن را لمس کنید تا به بخش تنظیمات Call Forwarding وارد شوید. هر کدام از بخش های گفته شده در قبل را که فعال نموده باشید باید انتخاب کنید تا گزینه Turn Off برای شما نمایش داده گردد. بر روی آن ضربه بزنید کمی که صبر کنید درخواست لغو شما انجام داده خواهد شد و پیغام آن را می توانید ملاحظه کنید.

نحوه فعال سازی و لغو دایورت در گوشی های آیفون

فعالسازی

در صورتی که قصد ندارید از کدها بهره ببرید و گوشی شما آیفون است می توانید از تنظیمات زیر استفاده نمایید.

  • به بخش تنظیمات یا setting گوشی آیفون خود بروید.
  • به قسمت قسمت Call Forwarding بروید.
  • حالا Call Forwarding را روشن نمایید.
  • در قسمت Forward To شماره مورد نظرتان که می خواهید تماس ها روی آن انتقال داده شوند را وارد نمایید.
  • از این پس تماس های شما انتقال داده خواهند شد.

لغو

در صورتی که خواستید تماس های انتقال یافته خود را غیر فعال کنید مراحل گفته شده را تا بخش Call Forwarding و کلیدی را که در آن وجود دارد خاموش کنید تا دایورت تماس های شما دوباره خاموش و به حالت اول بازگردد.

نکته: تمام تنظیماتی که در دو سیستم عامل مورد نظر گفته شد تا زمانی برقرار خواهند بود که سیم کارت مورد نظر شما در گوشی باشد که روی آن دایورت را فعال کردید. در صورت تعویض گوشی یا سیم کارت بخش دایورت شما دوباره غیر فعال خواهد شد.

آموزش دایورت پیغامک

اگر از گوشی آیفون استفاده می کنید، خبر خوب برای شما این است که سیستم عامل iOS امکان فوروارد (و نه دایورت) پیغامک های دریافتی را بصورت محدود برای شما فراهم نموده است. به این معنی که اگر شما بجز آیفون، دستگاه های آی پد، آی مک و یا مک بوک هم باشید، می توانید پیغامک های دریافتی خودتان را به این دستگاه ها فوروارد کنید. برای این منظور کافیست تا راستا Settings> Messages> Text Message Forwarding را در تنظیمات آیفون تان طی کنید. حالا دستگاه هایی را که مقصد پیغامکهای فوروارد شده هستند، به روش زیر فعال یا غیرفعال کنید.

متاسفانه هنوز در گوشی های دیگر و شبکه تلفن، قابلیت دایورت کردن پیغامک ها در دسترس نیست؛ اما اپلیکیشن های زیادی برای دایورت کردن پیغامک ها وجود دارد که می توانید با جست وجوی مختصری در فروشگاه های آنلاین (مانند گوگل پلی، بازار، …) به صورت رایگان یا پولی آن ها را دریافت کنید.

سخن آخر

دایورت کردن یا انتقال تماس در مواقع مختلفی مانند نداشتن آنتن، تماس های مزاحمی، درحال مکالمه بودن یا تماس های ورودی متعدد، بسیار به کار می آید. شما می توانید با انتقال تماس به یک خط دیگر چنانچه تماس مزاحمی دارید از شر آن راهایی یابید و یا اگر در حال مکالمه بودید تماس های مهم دیگر را از دست ندهید.

در آخر شما می توانید در صورت احتیاج، مطلب نحوه دریافت تنظیمات اینترنت همراه اول برای گوشی های مختلف را نیز در وبلاگ دیدگاه بخوانید. اگر هم سوال یا نظری دارید، در پایین همین صفحه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

منبع: مجله انگیزه

به "نحوه فعال سازی و لغو دایورت در گوشی های اندروید و آیفون" امتیاز دهید

1 کاربر به "نحوه فعال سازی و لغو دایورت در گوشی های اندروید و آیفون" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه فعال سازی و لغو دایورت در گوشی های اندروید و آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید