ره آورد سفر یک روزه استاندارآذربایجان شرقی به شهرستان هریس

به گزارش وبلاگ دیدگاه، استاندار آذربایجان شرقی دربدوورود به شهرستان هریس با حضور در گلزار شهدا هریس و ادای احترام به شهدای شهرستان هریس، در جلسه شورای اداری شهرستان حضور یافت.

ره آورد سفر یک روزه استاندارآذربایجان شرقی به شهرستان هریس

خرم بعد ازحضور درشورای اداری هریس از واحد شرکت آذریاپ، تولیدکننده دستگاه های نان صنعتی در ناحیه صنعتی زرنق هریس بازدید و آسفالت معابر ناحیه صنعتی زرنق با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان را نیزافتتاح کرد.

جلیلوند فرماندار هریس در شورای اداری گزارش مبسوطی از شرایط شهرستان هریس از ابعادمختلف به ویژه ظرفیت های طبیعی و مالی از جمله منابع معدنی سرشار و اراضی وسیع قابل واگذاری جهت جانمایی سرریزصنایع مرکز استان و موقعیت ممتاز جغرافیایی در مجاورت کلانشهر تبریز و وجود بزرگراه و راه دسترسی آسان به منطقه ارائه نمود و خواهان توجه ویژه مقامات استانی و کشوری برای شتاب بخشیدن به توسعه صنعتی شهرستان هریس به عنوان تنها گزینه مناسب برای تبدیل شدن شهرستان به قطب صنعتی استان شدند.

او بعلاوه ضمن تاکید بر لزوم استمرار حمایت های دولت و مجلس محترم از روند توسعه شهرستان هریس و لزوم تسهیل روند سرمایه گذاری بخش خصوصی برای بهره برداری از معادن منطقه و ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی به ویژه صنایع پایین دست مس تاکید نمود.

او درادامه این جلسه از 164 طرح صنعتی در حال انجام و افزایش دو برابری ظرفیت اشتغال شهرستان و بعلاوه جذب 10 سرمایه گذار بخش خصوصی در شش ماه اخیر گزارش جامعی ارائه وعلاج بخشی سد آرباطان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و تخصیص 10 میلیون متر مکعب از مجموع 25 میلیون مترمکعب تخصیصی به این سد به بخش صنعت خبرداد.

استاندارآذربایجانشرقی ضمن اظهار رضایت از اقدامات اجرا شده به منظور استقرار تاسیسات زیربنایی در شهرستان وبویژه نیروگاه سیکل ترکیبی و بزرگراه، نگاه دولت و مسئولین استانی به منطقه ها محروم را بر اساس توسعه منطقه ای با یاری مردم و بخش خصوصی رابیان نمود و با اشاره به وجود منابع معدنی و توانمندی های بی بدیل طبیعی و انسانی در این منطقه، شهرستان هریس را در آستانه تحول و توسعه ارزیابی نمود.

عابدین خرم بعلاوه به سرمایه گذاری بیش از 200 میلیارد تومانی دولت محترم در امسال در امور زیربنایی شهرستان اشاره نمود و اعطای اعتبار ویژه ده میلیارد تومانی علاوه بر اعتبارات سفر استانی ریاست محترم جمهوری را نویدبخش تسریع در توسعه شهرستان دانست.

خرم اضافه نمود: این اتفاق در شرایطی روی داده که شرایط منابع اعتباری دولت برای همه معین است و دولت سیزدهم ماهانه 15 هزار میلیارد تومان سررسید بدهی های دولت قبلی را پرداخت می نماید.

او با بیان اینکه توسعه در همه جا مبتنی بر شناخت ظرفیت ها و کوشش برای رفع نیازمندی ها است، بر لزوم بهره گیری از توانمندی های نخبگان و صاحبان کسب و کار برای عمران و آبادی هر چه بیشتر شهرستان هریس تاکید نمود.

او گفت: باید مجمع توسعه هر شهرستان، متشکل از مسوولان حقوقی و فعالان بخش خصوصی با رویکرد توسعه زیرساخت ها به متولی گری دولت در سطح آذربایجان شرقی تشکیل گردد.

استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: اگر در شهرستانی همه این امکانات فراهم گردد، ولی همدلی و هم افزایی نباشد، توسعه ای اتفاق نخواهد افتاد.

خرم با اشاره به اینکه خودمحوری ها در جهت توسعه هر شهرستان یک مانع است، ادامه داد: برای رفع مشکل شهرستان هریس در زمینه آب شرب و صنایع نیز اقدامات ارزشمندی در یکسالگی دولت سیزدهم شروع شده که بخش عمده آن باید در سرانجام دومین سال فعالیت دولت مردمی حل و فصل گردد.

او با تاکید بر لزوم امیدآفرینی بیشتر در شهرستان هریس به وسیله یاری به تسریع توسعه آن اضافه نمود: اگر در منطقه ای امیدی برای آینده نباشد، جمعیت آنجا در شهر های بزرگ حاشیه نشین خواهند شد که عوارض و تبعات آن دامن همه را خواهد گرفت.

او با بیان اینکه معدن و گردشگری مزیت های نسبی هریس برای توسعه هستند، گفت: بعضی از صنایع دستی مانند فرش هریس نیز معروفیت جهانی دارند که باید خروجی این نشست، تصویب تخصیص تسهیلات به این 2 حوزه باشد.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه نمود: البته اراضی مسطح و دشت های لم یزرع شهرستان هریس به علت داشتن جاده دسترسی و وجود زیرساخت هایی مانند برق و گاز و راه، ظرفیت لازم برای توسعه صنعتی را نیز دارند، اما تحقق آن در مقایسه با حوزه معدن و صنایع دستی، زمان بر است.

خرم با تاکید بر ضرورت قانع کردن مردم برای تحقق برنامه های توسعه منطقه ها مختلف آذربایجان شرقی، خواهان استفاده از توانمندی های نیروی کار بومی و نیز تخصیص حقوق دولتی معادن برای تسریع در توسعه شهرستان هریس شد.

او بعلاوه قول داد اعتبارات شهرستان هریس از محل تبصره های 16 و 18 تا 50 درصد رقم مصوب فعلی افزایش یابد.

او با اشاره به بعضی گشایش های اخیر در حوزه بهداشت و درمان اضافه نمود: ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان هریس نیز از این محل محقق می گردد.

استاندار آذربایجان شرقی دستور داد مشکل انشعابات دامداری های شهرستان هریس نیز با جدیت نهاد های مسوول رفع گردد و پیشنهاد داد که اولویت بندی در این زمینه مدنظر قرار گیرد.

خرم بعلاوه گفت که به عنوان یکی از نتایج نشست امروز، از محل اعتبارات موجود حدود 15 میلیارد تومان اعتبار بیشتر نیز برای رفع مسائل اولویت دار شهرستان هریس اختصاص می یابد.

وبلاگ دیدگاه آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ره آورد سفر یک روزه استاندارآذربایجان شرقی به شهرستان هریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ره آورد سفر یک روزه استاندارآذربایجان شرقی به شهرستان هریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید