سینه مرغ با سس بالزامیک و گوجه فرنگی، یک غذای رژیمی

به گزارش وبلاگ دیدگاه، رژیم غذایی حاوی گوشت مرغ یک روش غذایی ساده است که شامل خوردن مرغ برای هر وعده در طول روز است. با توجه به اینکه مرغ غذایی کم کالری است و بیشتر از پروتئین تشکیل شده است، این رژیم می تواند باعث کاهش وزن گردد. رعایت رژیم غذایی مرغ کاملا ساده است، زیرا فقط از یک ماده غذایی تشکیل شده است. سینه مرغ منبع خوبی از پروتئین بدون چربی محسوب می گردد. افرادی که پروتئین کافی مصرف می نمایند بیشتر به حفظ توده عضلانی و سوخت و ساز بدن خود یاری می نمایند. سینه مرغ غذای مفیدی است که می توان آن را در یک برنامه غذایی سالم و متعادل قرار داد. با توجه به فواید سینه مرغ، در ادمه این مقاله از مجله خبرنگاران ، طرز تهیه سینه مرغ با سس بالزامیک و گوجه فرنگی را برایتان در نظر گرفتیم.

سینه مرغ با سس بالزامیک و گوجه فرنگی، یک غذای رژیمی

سینه مرغ با سس بالزامیک و گوجه فرنگی

سینه مرغ به علت چربی کمی که دارد، برای یک شام سبک، خوشمزه و رژیمی ایده آل خواهد بود. ترکیب سرکه بالزامیک و گوجه فرنگی تازه، طعم بی نظیری به مرغ می دهد و در صورت تمایل با مقداری برنج می تواند یک شام رژیمی و لذت بخش برای تمام اعضای خانواده باشد.

مواد لازم:

  • سینه مرغ: 250 گرم
  • نمک: ½ قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه: ½ قاشق چای خوری
  • آرد گندم کامل: ¼ پیمانه
  • روغن زیتون فرابکر: 3 قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی گیلاسی: ½ پیمانه (از وسط برش داده گردد)
  • موسیر: 2 قاشق غذاخوری (برش داده شده)
  • سرکه بالزامیک: ¼ پیمانه
  • عصاره مرغ: 1 پیمانه (کم نمک)
  • سیر: 1 قاشق غذاخوری (خرد شده)
  • دانه رازیانه: 1 قاشق غذاخوری (بو داده و خرد شده)
  • کره: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

  1. سینه مرغ را به صورت افقی از وسط برش دهید. سپس، مرغ را روی تخته برش قرار دهید و روی آن را با یک تکه بزرگ پلاستیک بپوشانید.

    با استفاده از یک بیفتک کوب یا یک ماهیتابه سنگین به آرامی روی مرغ ها ضربه وارد کنید تا ضخامت سینه ها به 2/5 سانت برسد. 1/4 از نمک و فلفل را روی آن ها بپاشید.

  2. آرد را در یک ظرف کم عمق بریزید و سینه ها را در آن بغلتانید تا هر دو طرف آن ها را بپوشاند. مرغ ها را تکان دهید تا آرد اضافی آن ها بریزد.
  3. دو قاشق غذاخوری روغن را در یک ماهیتابه بزرگ ریخته و با حرارت میانه گرم کنید. بعد از این که روغن داغ شد سینه مرغ را داخل آن قرار دهید. مرغ ها را زیر و رو کنید تا طرف دیگر هم سرخ گردد (2 تا 3 دقیقه برای هر طرف). برای گرم نگه داشتن مرغ ها، آن ها را به یک بشقاب منتقل نموده و روی آن را با فویل بپوشانید. این کار را با مرغ به جای مانده تکرار کنید.
  4. برای تهیه سس، داخل یک ماهیتابه، یک قاشق غذاخوری روغن به جامانده، گوجه فرنگی و موسیر را اضافه کنید. ترکیب را چند ثانیه یک بار هم بزنید تا نرم گردد. اجازه دهید 1 تا 2 دقیقه حرارت ببیند. سرکه را اضافه کنید و صبر کنید تا ترکیب جوش بیاید.
  5. ترکیب باید تا حدی حرارت ببیند که مقدار سرکه تقریبا نصف گردد. عصاره مرغ، سیر، دانه رازیانه و 1/4 از نمک و فلفل به جامانده را اضافه کنید. سس را حدود 4 تا 7 دقیقه حرارت دهید تا حجم سس تقریبا نصف گردد. سس را از روی حرارت بردارید. کره را به آن اضافه کنید. سس را روی مرغ ها ریخته و سرو کنید.

ارزش غذایی سینه مرغ

اطلاعات تغذیه ای زیر به وسیله USDA برای هر وعده 85 گرمی سینه مرغ کبابی بدون استخوان و بدون پوست ارائه شده است. توجه داشته باشید که وزن بسیاری از سینه های مرغ بسته بندی شده تجاری بیشتر از 85 گرم هستند.

  • کالری: 128
  • چربی: 2.7 گرم
  • سدیم: 44 میلی گرم
  • کربوهیدرات: 0 گرم
  • فیبر: 0 گرم
  • شکر: 0 گرم
  • پروتئین: 26 گرم

کربوهیدرات

سینه مرغ فاقد شکر و نشاسته است (مگر اینکه با آرد سوخاری یا چاشنی تهیه گردد) بنابراین کربوهیدراتی ندارد. مقدار قند موجود در سینه مرغ نیز صفر تخمین زده شده است.

چربی

سینه مرغ بدون پوست حاوی مقدار کمی چربی و کمتر از 3 گرم است. این چربی بیشتر شامل چربی اشباع نشده است. اگر پوست سینه مرغ جدا نگردد، مقدار چربی، کالری و پروتئین مرغ بالاتر خواهد بود. یک وعده 85 گرمی سینه مرغ کبابی یا آب پز شده همراه با پوست، 166 کالری، 6.6 گرم چربی و 25 گرم پروتئین دارد.

پروتئین

سینه مرغ منبع خوبی از پروتئین بدون چربی است. برای افرادی که گوشت می خورند، مصرف گوشت مرغ یک روش ساده برای تأمین بعضی از پروتئین های بدن بدون مصرف چربی زیاد محسوب می گردد. بسته به روش پخت سینه مرغ، این ماده غذایی به طور طبیعی کم سدیم است.

ویتامین ها و مواد معدنی

سینه مرغ منبع بسیار خوبی از سلنیوم، فسفر، ویتامین B6 و نیاسین است.

فواید گوشت مرغ

پروتئین کم چربی موجود در سینه مرغ می تواند مزایای مهم بسیاری را به همراه داشته باشد، و این ماده غذایی را به عنوان یک افزودنی مفید در بسیاری از رژیم ها قرار داده است. در ادامه به آنالیز فواید مصرف سینه مرغ می پردازیم.

ایجاد و حفظ توده عضلانی

پروتئین به بدن شما در حفظ توده عضلانی یاری نموده و بعلاوه به عضله سازی همراه با یک برنامه ورزشی قدرتی یاری می نماید. تحقیقات حاکی از آن است که از دست دادن توان و توده های عضلانی ارتباط مستقیمی با مقدار مرگ و میر در افراد مسن دارد.

تقویت استخوان ها

دانشمندان و پزشکان زمانی معتقد بودند که رژیم غذایی حاوی پروتئین حیوانی می تواند تراکم استخوان را کاهش داده و خطر شکستگی استخوان را افزایش دهد. با این حال، تحقیقات اخیر نشان می دهد که پروتئین همراه با کلسیم برای محافظت از استخوان ها عمل می نمایند. بنابراین، مصرف پروتئین کافی برای استحکام و سلامت استخوان ها بسیار مهم است.

کاهش اشتها

مصرف پروتئین به شما یاری می نماید احساس سیری کنید. این امر می تواند به کاهش ولع غذا و جلوگیری از پرخوری یاری کند. به عنوان مثال، یک مطالعه کوچک در خصوص مردان دارای اضافه وزن در رژیم های کم کالری نشان داد کسانی که پروتئین بیشتری مصرف می نمایند به کنترل اشتها و افزایش مدت زمان سیری خود یاری می نمایند.

تقویت سیستم ایمنی

اضافه کردن سینه مرغ پروتئین مورد احتیاج روزانه فرد را تامین می نماید. بعلاوه، سینه مرغ حاوی روی است که یک ماده مغذی و فوق العاده مفید محسوب می گردد. روی به بسیاری از مکمل ها و محصولات غذایی به عنوان راهی برای تقویت سیستم ایمنی اضافه می گردد. سلول های ایمنی برای رشد و عملکرد سالم به روی احتیاج دارند. به این ترتیب، روی نه تنها می تواند فرد را از ابتلا به بیماری ها محافظت نمایند، بلکه می تواند مدت بیماری را برای کسانی که قبلا بیمار بوده اند، کاهش دهد.

تقویت خلق و خو

به طور کلی، خوردن غذاهای خوشمزه ای مانند مرغ، احساس خوبی در شما ایجاد می نماید. این حالت به علت افزایش سطح دوپامین در مغز در فرد ایجاد می گردد. طبق تحقیقات، خوردن سینه مرغ برای تقویت روحیه ایده آل است، زیرا این ماده غذایی حاوی مواد مغذی مانند ویتامین B12 است که تعیین شده افسردگی را کاهش می دهد. علاوه بر این، سینه مرغ حاوی اسید آمینه تریپتوفان است که در فراوری سروتونین نقش دارد. آنالیز ها نشان داده که سروتونین باعث تنظیم خلق و خو و کاهش استرس می گردد. بنابراین اگر در پی راهی برای بهبود روحیه و درمان افسردگی تان هستید، مصرف روزانه سینه مرغ می تواند در این زمینه به شما یاری کند.

منبع: اسنپ مارکت

به "سینه مرغ با سس بالزامیک و گوجه فرنگی، یک غذای رژیمی" امتیاز دهید

1 کاربر به "سینه مرغ با سس بالزامیک و گوجه فرنگی، یک غذای رژیمی" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینه مرغ با سس بالزامیک و گوجه فرنگی، یک غذای رژیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید