مقدار بارندگی تهران در پاییز و زمستان سال جاری ، سال جاری تابستانی گرمی خواهیم داشت

به گزارش وبلاگ دیدگاه، مدیرکل هواشناسی استان تهران با ارائه گزارشی از مقدار بارندگی ها و شرایط دمایی در بهمن ماه درباره شرایط دما و بارش در سه ماه آینده شرح داد.

مقدار بارندگی تهران در پاییز و زمستان سال جاری ، سال جاری تابستانی گرمی خواهیم داشت

به گزارش وبلاگ دیدگاه، مازیار غلامی درباره پیش بینی مقدار دما و بارش طی سه ماه آینده شرح داد: تحلیل جدیدترین نقشه های پیش بینی فصلی بیانگر آن است که طی سه ماه آینده میانه دمای هوا در سطح استان 0.5 تا 1 درجه سانتیگراد بالاتر از نرمال و میانه بارش استان در برترین شرایط در حد نرمال پیش بینی می گردد بنابراین کماکان مدیریت منابع و مصارف آب در بخش های مختلف بعلاوه صرفه جویی در مصرف آب توصیه می گردد.

او درباره شرایط بارش ها طی بهمن ماه گفت: تجزیه و تحلیل آمارهای دریافتی از ایستگاه های هواشناسی استان بیانگر آن است که طی بهمن ماه، تقریبا 44 میلیمتر باران به صورت پهنه ای در استان تهران رخ داده است که نشان دهنده افزایش 16 درصدی بارش نسبت به دوره آماری بلند مدت است.

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران تاکید نمود: این موضوع در حالی است که از ابتدای سال زراعی تا سرانجام بهمن ماه ، تنها 80 میلی متر باران به صورت پهنه ای در استان تهران رخ داده بود که 42 درصد کاهش بارش در استان تهران را نشان می داد.

او ادامه داد: بیشتر استان های کشور تحت تاثیر کم بارشی قرار دارند، به گونه ای که از ابتدای سال زراعی تا سرانجام بهمن، کشور با کاهش 12 درصدی بارش روبرو بود. آنالیز بارش از ابتدای سال زراعی تا سرانجام بهمن نشان دهنده آن است که استان تهران چهارمین استان کشور بوده که بیشترین کاهش درصد تامین بارش سال آبی را نسبت به بلند مدت دارد.

غلامی اضافه نمود: از نظر توزیع مکانی نیز در بیشتر شهرستان ها به جز دماوند، شمیرانات و فیروزکوه طی بهمن ماه افزایش بارش رخ داده است. آنالیز و تحلیل مقادیر ثبت شده دمای هوا شامل میانه دمای حداقل و دمای حدبیشتر در ایستگاه های هواشناسی استان بیانگر کاهش دما در بهمن ماه است.

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران درباره شرایط دمایی طی بهمن ماه گفت: میانه دمای هوای استان تهران در این ماه 0.7 درجه سلسیوس بود که در مقایسه با بلندمدت 18 درجه کاهش داشت این در حالی است که میانه کمینه دما 1.6 درجه سلسیوس و میانه بیشینه دما 2 درجه سلسیوس کاهش یافت.

غلامی در سرانجام توضیح داد: به عبارت دیگر بهمن ماه در مقایسه با بلند مدت به طور نسبی سردتر بود. از نظر توزیع دما در شهرستان های استان نیز تمامی شهرستان های استان با کاهش دما روبرو بودند که بیشترین کاهش دما مربوط به شهرستان های پردیس، تهران و دماوند بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "مقدار بارندگی تهران در پاییز و زمستان سال جاری ، سال جاری تابستانی گرمی خواهیم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدار بارندگی تهران در پاییز و زمستان سال جاری ، سال جاری تابستانی گرمی خواهیم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید