چگونه گوشی سامسونگ را به تلویزیون وصل کنیم؟

به گزارش وبلاگ دیدگاه، صفحه نمایشگر گوشی های امروزی روز به روز دارند بزرگ تر می شوند اما هیچ کدام از آن ها جای صفحه نمایش یک تلویزیون 50 اینچی را نمی گیرند. انگار همه تصاویر و صحنه های فیلم در تلویزیون مجذوب کننده تر هستند. حالا که همه فیلم ها را با گوشی دانلود می کنیم راهکار چیست. چطور می توانیم فیلم های گوشی را روی تلویزیون ببینیم. در این مقاله قصد داریم تا روشی را به شما آموزش دهیم که آن می توانید گوشی سامسونگ خود را به تلویزیون متصل کنید. اگر می خواهید نحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون را بدانید، با ما همراه باشید.

چگونه گوشی سامسونگ را به تلویزیون وصل کنیم؟

چگونه گوشی سامسونگ را به تلویزیون وصل کنیم

تجربه تماشا فیلم های سینمایی روی پرده سینما قابل مقایسه با تماشا آن ها در تلویزیون نیست. حالا همین موضوع را با نمایش فیلم ها روی گوشی به جای تلویزیون مقایسه کنید. انگار هر چقدر صفحه نمایش کوچک تر می گردد رغبت ما برای تماشا فیلم هم کمتر خواهد شد. البته وصل کردن گوشی به تلویزیون فقط برای تماشا فیلم و سریال نیست، گاهی شما می خواهید یک پروژه را پرزنت کنید که دیتای آن روی گوشی است، بنابراین باید با این که چگونه گوشی سامسونگ را به تلویزیون وصل کنیم آشنا باشید.

در این بخش از مقاله از روش هایی می گوییم که برای نحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون از آن ها استفاده می گردد. با هر کدام از این روش ها می توانید گوشی سامسونگ خود را به تلویزیون وصل نموده و عکس و فیلم یا پروژه خود را به نمایش بگذارید.

  1. نحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون به وسیله کابل
  2. نحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون به وسیله نرم افزار
  3. اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون با نرم افزار Smart View
  4. اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون با نرم افزار Tap View
  5. اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون با نرم افزار Smart Thing
  6. نحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون به وسیله دانگل وایرلس
  7. نحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون به وسیله بلوتوث

نحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون به وسیله کابل

راحت ترین، برترین و باکیفیت ترین روش برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون به وسیله کابل است. در این روش می توانید خیلی سریع یک خروجی بدون پرش و لگ داشته باشید. البته بعضی از گوشی های سامسونگ از این قابلیت پشتیبانی نمی نمایند و برای اتصال گوشی به تلویزیون به وسیله کابل باید آنالیز کنید که آیا گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی می نماید یا خیر.

  • به طور معمول یک کابل HDMI دارای 3 سوکت است که شامل HDMI، USB و سوکت مریوط به گوشی است.
  • برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون با کابل HDMI ضروری است اول کابل را به گوشی متصل نموده و بعد از آن سری های USB و HDMI کابل را به تلویزیون وصل کنید.
  • در این روش احتیاجی به هیچ گونه تنظیماتی نیست. اگر تلویزیون شما فاقد پورت USB است می توانید از شارژر موبایل خود بهره ببرید.

چگونه گوشی سامسونگ را به وسیله نرم افزار به تلویزیون وصل کنیم؟

قبل از هر چیز باید گوشی خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید. برای اینکه بتوانید بدون تاخیر صدا و تصویر را داشته باشید و با سرعت بالا گوشی سامسونگ خود را به تلویزیون هوشمند متصل کنید باید مطمئن شوید که آخرین نسخه اندروید را دارید. برای دانلود آخرین نسخه اندورید به روش زیر عمل کنید.

  • از بخش تنظیمات گوشی خود، گزینه Software Update را انتخاب کنید.
  • اگر نسخه تازهی از آپدیت موجود باشد می توانید روی گزینه Download and Install کلیک کنید.
  • مراحل دانلود و نصب اندروید تازه را دنبال کنید تا گوشی شما به آخرین نسخه آپدیت گردد.

برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون هوشمند نرم افزارهای مختلفی وجود دارد که در این بخش به آنالیز آن ها می پردازیم.

نحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون با نرم افزار Smart View

قبل از استفاده از این روش اتصال، باید مطمئن شوید که گوشی و تلویزیون هوشمند شما به یک شبکه اینترنت یا یک WiFi متصل هستند. نرم افزار Smart View به وسیله اتصال به WiFi عمل می نماید و در واقع یکی از سریع ترین روش های اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون به وسیله نرم افزار است. برای اتصال گوشی به تلویزیون با نرم افزار اسمارت ویو روش زیر را دنبال کنید.

  • پنل نوتیفیکیشن را به سمت پایین بکشید (به عبارت ساده تر منوی بالای صفحه اصلی گوشی خود را بیاورید) و روی گزینه Smart View کلیلک کنید.
  • در این مرحله باید تلویزیون خود را از فهرست نمایش داده شده پیدا کنید. اگر تلویزیون شما از نوع تازه است که احتیاج به درج کد دارد، باید Pin از قبل تعریف شده را در قسمت مشخص شده وارد کنید.
  • بعد از انتخاب گزینه Smart View پیغامی برای شما نمایش داده می گردد که مفهوم آن اجازه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون است. گزینه Start Now را انتخاب کنید تا گوشی به تلویزیون متصل گردد.

برای تنظیم میزان صفحه، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • از تنظیمات وارد نمای هوشمند Smart View شوید.
  • گزینه Phone Aspect Ratio همان گزینه ای است که نسبت تصویر گوشی را تنظیم می نماید.
  • پس از انتخاب گزینه Phone Aspect Ratio، گزینه Full Screen on Connected Device را انتخاب کنید. به این ترتیب تصویر گوشی به صورت Full Screen روی تلویزیون شما نمایش داده می گردد.

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون با نرم افزار Tap View

سامسونگ در سال 2020 از یک قابلیت تازه برای به اشتراک گذاری سریع اطلاعات از روی گوشی بر روی تلویزیون رونمایی کرد. Tap View قابلیتی است که با استفاده از آن می توانید فیلم، تصویر و فایل های گوشی را روی تلویزیون ببینید. برای اتصال گوشی به تلویزیون با نرم افزار Tap View روش زیر را دنبال کنید.

  • برای فعال سازی Tap View در تلویزیون هوشمند خود ابتدا وارد منوی Setting تلویزیون شده و گزینه General را انتخاب کنید.
  • در این مرحله باید از قسمت External، روی گزینه Device Manager کلیک کنید.
  • از بخش Devise Connect Manager روی گزینه Access Notification کلیک کنید.

حالا باید نرم افزار Tap View را روی گوشی سامسونگ خود فعال کنید. قبل از اینکه این نرم افزار را فعال کنید باید بدانید که اپلیکیشن Smart Thing به صورت پیش فرض روی گوشی های سامسونگ نصب است و اگر آن را ندارید می توانید از Play Store دانلود کنید. برای فعال سازی نرم افزار Tap View روی گوشی سامسونگ خود به روش زیر عمل کنید.

  • اپلیکیشن Smart Thing را باز نموده و در قسمت بالا سمت چپ گوشی، روی آیکون سه نقطه عمودی کلیک کنید.
  • در بالای این صفحه، گزینه چرخ دنده را می بینید که همان تنظیمات است. تنظیمات را انتخاب کنید.
  • در این مرحله گزینه Tap Sound و سپس Tap View را انتخاب کنید.
  • حالا باید گوشی سامسونگ خود را به تلویزیون نزدیک کنید. اگر همه مراحل را به درستی انجام داده باشید، بعد از چند ثانیه، گزینه Allow برای شما نمایش داده می گردد. برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون هوشمند باید این گزینه را انتخاب کنید.

نحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون با نرم افزار Smart Thing

اپلیکیشن Smart Things تقریبا روی همه گوشی های سامسونگ به صورت پیش فرض نصب است. اگر آن را ندارید می توانید از Play Store نصب کنید. برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون هوشمند با Smart Things به روش زیر عمل کنید.

  • اپلیکیشن Smart Things را اجرا نموده و سپس مدل تلویزیون خود را انتخاب کنید.
  • از سمت بالای این اپلیکیشن، آیکون 3 نقطه عمودی را انتخاب کنید.
  • گزینه Mirror Screen را انتخاب کنید. در این مرحله اگر همه چیز را درست انجام داده باشید، پیغامی نمایش داده می گردد که از شما اجازه می خواهد، صفحه نمایش موبایل را روی تلویزیون به نمایش درآورد.
  • گزینه Start Now را انتخاب کنید تا بلافاصله بعد از آن گوشی شما به تلویزیون وصل گردد.

آگهی های این محصول را در وبلاگ دیدگاه ببینید

چگونه گوشی سامسونگ را به وسیله دانگل وایرلس به تلویزیون وصل کنیم؟

در روش اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون به وسیله وایرلس دیگر احتیاجی به خرید کابل نخواهد بود. در این روش به وسیله دانگل وایرلس می توانید تصویر گوشی را به نمایشگر تلویزیون منتقل کنید.

برای استفاده از این روش باید دانگل HDMI را به نمایشگر یا تلویزیون وصل نموده و بعد از آن نیز اپلیکیشن دانگل را روی گوشی نصب کنید. در ادامه به وسیله WiFi به دانگل وصل شوید تا تصویر یا فایل داخل گوشی روی تلویزیون به نمایش درآید.

چگونه گوشی سامسونگ را طریق بلوتوث به تلویزیون وصل کنیم؟

تلویزیون های هوشمند و امروزی به بلوتوث مجهز هستند، بنابراین می توانید با استفاده از این قابلیت و به صورت بی سیم یا وایرلس گوشی خود را به تلویزیون وصل کنید.

برای اینکه مطمئن شوید تلویزیون سامسونگ شما از بلوتوث پشتیبانی می نماید، وارد بخش Setting شده و در قسمت Sound، گزینه Sound Output را انتخاب کنید. اگر با انتخاب این گزینه، گزینه Bluetooth Speaker List نمایش داده شد، پس تلویزیون شما از این قابلیت پشتیبانی می نماید.

  • برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون به وسیله بلوتوث باید بلوتوث هر دو دستگاه را روشن کنید.
  • با فعال کردن بلوتوث، دستورالعمل اتصال باز می گردد.
  • از منوی نمایش داده شده، گزینه Connection GU را انتخاب و سپس گوشی را انتخاب کنید.
  • حالا حالت Paring Mode را روی گوشی خود فعال کنید و سپس گزینه OK را انتخاب کنید.

حرف آخر در نحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون

همان طور که در ابتدای مقاله شرح دادیم، بیشتر افراد برای دانلود فیلم و سریال از گوشی خود استفاده می نمایند و تماشای فیلم در صفحه نمایش گوشی آنچنان لطفی ندارد. همه ما در پی این هستیم که به روشی گوشی خود را به تلویزیون متصل کنیم.

در این مقاله هم اطلاعات کاملی از روش های مختلف اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون هوشمند در اختیارتان نهاده شد و حالا می دانید چطور گوشی سامسونگ را به تلویزیون وصل کنید. ما تمامی روش ها را به خوبی آنالیز کردیم، شما از کدامیک از این روش ها برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون استفاده می کنید؟

***

آگهی های تلویزیون را در وبلاگ دیدگاه ببینید
منبع: دیوار

به "چگونه گوشی سامسونگ را به تلویزیون وصل کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه گوشی سامسونگ را به تلویزیون وصل کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید