واتساپ روی قابلیت های امنیتی جدیدی کار می نماید

به گزارش وبلاگ دیدگاه، طبق نوترین نسخه های بتای واتساپ، این پیغام رسان پرکاربر در حال کار روی چندین قابلیت نو امنیتی است تا بیش از پیش، اهمیت و ضروری بودن این موضوع را به کاربرانش یادآوری کند. دو قابلیت تایید ورود و به اشتراک گذاری شماره تلفن در گروه های واتساپ از جمله ویژگی های نو حریم خصوصی است که به وسیله افشاگر معروف اطلاعات و قابلیت های واتساپ یعنی WABetaInfo فاش شده است.

واتساپ روی قابلیت های امنیتی جدیدی کار می نماید

قابلیت تأیید ورود واتساپ

از نسخه 2.22.17.22 بتای واتساپ خبر رسیده که این شرکت در حال توسعه یک سیستم تأیید ورود نو برای افزایش امنیت حساب های کاربران است. با استفاده از این قابلیت نو، شما برای دسترسی به حساب کاربری واتساپ خود احتیاج به تأیید سیستم شخص ثالث این پلتفرم متعلق به متا دارید. در نتیجه، اگر شخصی به علت وارد کردن نادرست کد 6 رقمی سعی در دسترسی به حساب کاربری دیگران داشته باشد، در نهایت کاربران می توانند درخواست ورود آن را رد نمایند.

قابلیت به اشتراک گذاری شماره تلفن واتساپ

قابلیت اشتراک گذاری شماره تلفن یکی دیگر از ویژگی های امنیتی مجذوب کننده و بسیار کاربردی واتساپ است که از نسخه 2.22.17.22 بتای این اپلیکیشن فاش شده است. این قابلیت نو به شما امکان می دهد در صورت تمایل شماره تلفن خود را از گروه های خاص واتساپ مخفی کنید. باید اشاره کنیم که این گزینه به طور پیش فرض غیرفعال است. این به این معنی است که وقتی به یک گروه واتساپی ملحق می شوید، شماره تلفن شما به طور اتوماتیک از همه اعضای آن گروه پنهان می گردد، اما در صورت تمایل می توانید آن را با اعضای گروه مد نظر خود به اشتراک بگذارید.

هر دوی این ویژگی ها در حال توسعه هستند و معین نیست چه زمانی به طور کلی در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. زمانی برای اضافه شدن قابلیت های نو و کاربردی به واتساپ باید مدت زیادی منتظر می ماندیم، اما اکنون تقریباً هر هفته خبرهای متعددی در خصوص قابلیت هایی نوی که این پیغام رسان متعلق به متا روی آن کار می نماید در فضای مجازی منتشر می گردد. گزارش ها در خصوص به روزرسانی هایی که واتساپ روی آن ها کار می نماید، این روزها به پای ثابت خبرهای دنیای تکنولوژی تبدیل شده اند. به نظر می رسد مدیران این شرکت اهمیت مدرن و کاربردی بودن پیغام رسان خود را درک نموده اند و سعی می نمایند تا با ارائه قابلیت های نو کاربران بیشتری به سمت خود بکشانند.

ظاهراً واتساپ قرار است تغییراتی روی بخش پیغام های ناپدید شونده ایجاد کند. طبق نوترین خبرهای منتشر شده، واتساپ به زودی به کاربران خود اجازه می دهد پیغام های ناپدید شونده را حتی پس از ناپدید شدن ذخیره نمایند. باید اشاره کنیم که پیغام های ناپدید شونده را نمی توان علامت گذاری و سیو کرد، اما در آینده نزدیک این امکان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. افراد بعلاوه می توانند این پیغام های ذخیره شده را در بخشی به نام Kept Messages، حتی پس از ناپدید شدن آن ها مشاهده نمایند.

بعلاوه این پیغام رسان متعلق به متا میخواهد قابلیت نوی را برای مدیران گروه های واتساپی ارائه دهد. در واقع، این پیغام رسان در حال کار روی انتشار قابلیتی است که به مدیران گروه ها اجازه می دهد هر پیغامی را حذف نمایند. مدیران گروه با افزوده شدن این قابلیت کاربردی می توانند گروه های واتساپی خود را بهتر از قبل مدیریت نمایند. البته سایر کاربران متوجه این موضوع می شوند که شما آن پیغام را پاک نموده اید.

در نهایت باید به تغییرات و به روزرسانی های بخش استاتوس واتساپ اشاره کنیم که اخیراً مورد توجه بیشتر مدیران این شرکت قرار گرفته است. ظاهراً واتساپ در حال آزمایش قابلیتی است که به کاربران امکان پشتیبانی از یادداشت های صوتی را در بخش استاتوس خواهد داد. این قابلیت بعلاوه ممکن است با نام استاتوس صوتی نیز در اختیار کاربران این پیغام رسان قرار بگیرد. باید دید در روزهای آینده چه قابلیت های دیگری به این پلتفرم متعلق به متا اضافه خواهد شد.

منبع: Fonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "واتساپ روی قابلیت های امنیتی جدیدی کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتساپ روی قابلیت های امنیتی جدیدی کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید