وزیر خارجه کویت: میدان گازی آرش، الدره موضوع سه جانبه است

به گزارش وبلاگ دیدگاه، وزیر خارجه کویت پس از واکنش وزارت امور خارجه ایران به توافق کویت و عربستان در خصوص میدان گازی آرش/الدره، امروز، گفت: این میدان گازی یک موضوع سه جانبه میان ایران، کویت و عربستان است.

وزیر خارجه کویت: میدان گازی آرش، الدره موضوع سه جانبه است

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل وبلاگ دیدگاه به نقل از رویترز، احمد ناصر المحمد الصباح، وزیر خارجه کویت امروز گفت: میدان گازی الدره (آرش)، یک موضوع سه جانبه میان ایران، کویت و عربستان است.

کویت و عربستان 21 مارس، سندی برای توسعه این میدان گازی امضا کردند که بر اساس بیانیه شرکت نفت کویت، پیش بینی می گردد، روزانه 1 میلیارد فوت مکعب گاز و 84 هزار بشکه در روز میعانات گازی فراوری کند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز شنبه به این توافق واکنش نشان داد و گفت: میدان گازی آرش/الدره یک میدان مشترک بین کشورهای ایران و کویت و عربستان سعودی است و بخش هایی از آن در محدوده آب های تحدید حدود نشده بین ایران و کویت واقع شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه نمود: بر اساس مقررات و رویه های بین المللی هرگونه اقدام در بهره برداری و توسعه این میدان باید با هماهنگی و همکاری هر سه کشور انجام گردد و لذا اقدام اخیر کویت و عربستان سعودی در قالب یک سند همکاری، مغایر با رویه های جاری و مذاکرات صورت گرفته قبلی بوده و غیرقانونی است و تاثیری بر شرایط حقوقی میدان نداشته و مورد تایید جمهوری اسلامی ایران نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه در سرانجام تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران بعلاوه حق خود را برای بهره برداری از میدان مشترک گازی آرش/الدره محفوظ می دارد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "وزیر خارجه کویت: میدان گازی آرش، الدره موضوع سه جانبه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه کویت: میدان گازی آرش، الدره موضوع سه جانبه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید