مصالح ساختمانی

کشف یک مجتمع تفریحی 1800 ساله با امکانات حیرت انگیز!

باستان شناسان موسسه ملی باستان شناسی پیشگیرانه فرانسه (INRAP) یک مجتمع باستانی رومی متعلق به قرن دوم و سوم پس از میلاد را در شهر رنس در شمال شرقی این کشور کشف کرده اند که تزئینات و امکانات آن حیرت انگیز و خارق العاده است.

27 اسفند 1401

5 مکان لذت بخش برای تعطیلات ساحلی در دنیا

تعطیلات ساحلی شاید ایده آل ترین شکل گذراندن تعطیلات برای خیلی از افراد باشد. شن های گرم، آفتاب انرژی بخش، تفریحات دریایی در سفر کافی به نظر می رسند تا خاطره ای فراموش نشدنی برای شما رقم بزنند. پیدا کردن سواحل تمیز و امن از چالش های این شکل از تفریحات است....

22 شهریور 1401

جمجمه سوراخ شده دختر 13 ساله در امیرآباد

با راه اندازی دانشگاه جندی شاپور نخستین مرکز آموزش طب ایران دوران طلایی پزشکی ایران حد فاصل سده چهارم تا نهم هجری با ظهور بزرگانی چون بوعلی سینا و زکریای رازی شکل گرفت. بعدها با تکامل و اکتشافات جدیدعلمی و تاسیس درالفنون در سال 1230 شمسی به همت امیرکبیر،...

4 شهریور 1401

دورت قاپیلی تیمچه زنجان

در محل تقاطع دالان ها میدان وسیعتری به شکل هشت ضلعی قرار گرفته است. که حجره های واقع در این قسمت به طول نیم متر از هر طرف برای استفاده از فضای بیشتر جلو آمده اند. طاق آن ضربی است که روی آن با گچ اندود شده است و نورگیری شش ظلعی در وسط طاق قرار گرفته است. چهار...

11 مرداد 1401

ترفندهای تمیز کردن شوره و رسوبات کولر

برای این که عمر طولانی به کولر آبی خانه خود بدهید، بهتر است هر چه سریع تر رسوبات بدنه را تمیز کنید تا از فرسوده شدن زود هنگام کولر آبی پیشگیری کنید.

10 تیر 1401

چگونه در سفر جشن عروسی برگزار کنیم؟

جشن عروسی خود را در محلی زیبا و توریستی برگزار کنید تا بتوانید هیجان سفر را با شکوه جشن عروسی ترکیب کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا 7 نکته مهم را در این باره بخوانید.

25 خرداد 1401

آپارتمان 50 متری در تهران چند؟

به طور میانه قیمت یک واحد 50 متری در تهران 1.5 میلیارد تومان است که البته در منطقه یک این عدد به بالای 3 میلیارد تومان و در منطقه 18 به کمتر از 700 میلیون تومان می رسد.

1 شهریور 1400

آرامش و لذت از زیبایی در روستای بهمنان سوادکوه، عکس

بهمنان همچنین نام طایفه ای است که در این روستا زندگی می نموده اند. مطابق نقل افضل الملک در سفرنامه مازندران این طایفه به همراه سه طایفه اولاد، شیروان، گاوان پیش از اسلام در سوادکوه می زیسته اند.

30 اسفند 1399

301 پرونده اختفا و احتکار برای آنالیز به تعزیرات ارسال شد

تهران (پانا) - براساس پیگیری های بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور طی آبان ماه سال جاری، 301 انباردار متخلف به اتهام اختفا، احتکار و اعلام نکردن موجودی کالا به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

10 بهمن 1399

تنگه حیرت انگیز چاهکوه در روستای چاهوی قشم، تصاویر

تنگه چاهکوه یکی از خلقت ها و آفرینش های خاص خداوند میباشد سکوت دل انگیز و ارامبخش هنگام راه رفتن در این تنگه خاطره ای بیاد ماندنی را در فکر و خیال هر توریست به جای میگذارد.

18 آذر 1399

سازه های کابلی : معرفی، انواع

شیوه های مختلفی برای برپایی سازه ها در صنعت ساخت وساز به کار گرفته می شوند. سازه های کششی از جمله روش های ساخت وساز به شمار می رود که به انواع مختلفی نیز تقسیم بندی می شوند. سازه های کابلی و سازه های چادری دو نوع اصلی سازه های کششی به شمار می فرایند. امروزه...

25 آبان 1399

سر بورس به سقف خورد، شاخص زیر فشار صف های فروش نزولی شد

خبرنگاران : در حالی که شاخص کل بورس روز گذشته در آستانه رقم یک میلیون و 600 هزار واحد قرار گرفته بود، در روز دوشنبه نتوانست به کانال بالاتر صعود کند و با ریزش 17 هزار و 500 واحدی روبرو شد.

22 آبان 1399