حاجی میرزایی: در صدد هستیم در لایحه جدید رتبه بندی موقعیت مناسب تری برای معلمان فراهم کنیم
به گزارش وبلاگ دیدگاه، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش درباره تفاوت لایحه ارسالی به دولت برای رتبه بندی معلمان و تفاوت آن با احکام رتبه بندی سال گذشته گفت که بعد از اینکه همه کارمندان دولت از امتیازات فصل دهم استفاده کردند، اثر رتبه بندی هایی که بر این اساس اجرا شده بود خنثی شده و ما در صدد هستیم در لایحه جدید موقعیت مناسب تری برای معلمان فراهم کنیم.
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری یازدهمین گفت وگوی هفته در جمع وبلاگ دیدگاه اظهار کرد: هر هفته چنین روزی اجتماعی 700 نفری از معاونان و مدیران کل وزارتخانه و مدیران مناطق آموزش و پرورش در این برنامه شرکت می نمایند که حول محور یکی از اعضای محترم دولت برگزار می گردد و این هفته هم دکتر حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی میهمان ما بودند. هدف از این نشست ها گفت وگوها درباره مسائل مشترک است و اعتقاد ما بر این است که مسائل زمانی حل می شوند که درباره فهم دقیق از مسئله و راهکار های آن اجماعی حاصل گردد.
وی افزود: دولت مسئول اداره کشور است و مجلس قانونگذار و ناظر، هرچقدر این تعاملات موثرتر باشد منافع عمومی ما بهتر تامین می گردد.
وزیر آموزش و پرورش درباره شرایط دستگاه تعلیم و تربیت کشور در امسال گفت: امسال سال دشواری برای آموزش و پرورش بود و معلمان ما نشیب و فرازهای بسیاری را می پیمایند. من از همین جا از آنها تشکر می کنم و می گویم کوشش ما این است که موقعیت بهتری را برای آنها فراهم کنیم.
اعمال فصل ده، اثر رتبه بندی قبلی را خنثی کرد
وی درباره لایحه رتبه بندی معلمان گفت: پیش نویس لایحه تهیه شده و ما به وسیله معاون اول رئیس جمهور آن را با قید فوریت به کمیسیون اجتماعی دولت فرستادیم. انشالله مراحل تصویب را طی می نماید و به مجلس ارسال خواهد شد.
حاجی میرزایی دریاره محتوای لایحه گفت: هدف این است که معلمان بر اساس صلاحیت های عمومی و اختصاصی خود رتبه بندی شوند و دریافتی آنها متناسب با رتبه ای که دارند متفاوت باشد. کوشش ما این است که معلمان از حقوق مناسب تری برخوردار شوند. امروز همه خانواده ها شاهد هستند که کار معلمان در شرایط ناهمواری انجام می گردد و ما امیدواریم در دریافتی آنها بهبودی حاصل گردد.
وزیر در پاسخ به پرسشی درباره تفاوت احکام قبلی رتبه بندی با لایحه مورد بحث فعلی گفت: قبلا از محل فصل ده قانون مدیریت کشوری برای رتبه دادن به معلمان استفاده شده بود، اما بعد از اینکه همه کارمندان دولت از امتیازات این فصل استفاده کردند، اثر رتبه بندی هایی که بر این اساس اجرا شده بود خنثی شد و ما در صدد هستیم در لایحه جدید موقعیت مناسب تری برای معلمان فراهم کنیم.
مسائل شبکه شاد روزبه روز کمتر می گردد
حاجی میرزایی در پاسخ به سؤالی در مورد اینترنت شبکه شاد و مسائل آن برای کاربران گفت: ما با یک پدیده غیرمنتظره ای روبه رو شدیم باید سریعاً کاری انجام می دادیم شاد یک مولود شش ماهه است با توجه به کوشش هایی که در شش ماه اجرا شده، این شبکه به عظیم ترین بستر ارائه خدمات مبتنی بر اینترنت در کشور تبدیل شده است. این حجم از کاربران نیازمند زیرساخت های قوی تری است؛ بنابراین هم وزارت ارتباطات برای تقویت و توسعه زیرساخت ها پیگیر است و هم ما پیگیر این موضوع هستیم و کاربران نیز می دانند که مسائل این شبکه روزبه روز کمتر می گردد.
وزیر آموزش وپرورش افزود: هرکسی از شبکه شاد استفاده کند قطعاً اینترنتش رایگان است و اگر کسی بابت اینترنت شاد پولی پرداخت کند با توجه به شماره ای که وزارت ارتباطات اعلام نموده است بلافاصله رسیدگی می گردد و اگر هزینه ای پرداخت شده باشد، بازگشت داده می گردد.
از سال تحصیلی آینده صفحات کتاب های درسی به بارکد مجهز می شوند
حاجی میرزایی توضیح داد: وقتی وارد زیست بوم جدید شدیم ظرفیت های ویژه ای ایجاد شد یکی از این ظرفیت ها بارکد هست که روی هر یک از صفحات کتاب های درسی یک کد قرار می گیرد و با قرار دریافت گوشی روی آن کد کاربران می توانند از ارزش اضافه نموده بیشتری بهره مند شوند، فیلم های مناسب تکمیلی را برای آن محتوا دریافت نمایند این موضوع به صورت آزمایشی و برچسب در بعضی مناطق در حال اجرا است البته سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اطمینان داده است که همه کتاب ها را تا سرانجام سال به سیستم بارکد مجهز کند. هرچند این موضوع به وسیله برچسب انجام می گردد اما سال آینده در درون خود کتاب قرار می گیرد.
وزیر آموزش وپرورش در پاسخ به سؤالی در مورد تغییر کتب درسی گفت: تغییر کتاب های درسی کار پیچیده ای است و اگر دقت کافی در این خصوص صورت نگیرد ممکن است خطاهایی اتفاق بیفتد که دارای آثار گسترده ای باشد چنانکه بعضاً شاهد این موضوع بوده ایم.
وزیر آموزش وپرورش در سرانجام گفت: وقتی با این تغییرات روبرو شدیم آیین نامه ای را تدوین و ابلاغ کردیم که اولا فرایند تغییر کتاب های درسی را کاملاً نظام مند کردیم و دوم تغییراتی در دو سال اخیر اجرا شده بود که به تدریج در جریانش قرار گرفتیم بنابراین گروهی را تعیین کردیم که همه تغییرات دو سال اخیر را آنالیز نمایند تا اگر اشکالاتی در آن است اصلاح گردد.
منبع: خبرگزاری پانا