خامه سویا، سرشار از پروتئین و جایگزینی مناسب برای لبنیات در آشپزی ژاپن

به گزارش وبلاگ دیدگاه، ژاپن یکی از فراوری نمایندگان و مصرف نمایندگان اصلی سویا در دنیا است. آشپزهای این کشور به خوبی می دانند که چگونه از فرآورده های سویا غذاهای خوش طعم تهیه نمایند. آنها محصولات سویا را در غذاهای شور و شیرین استفاده می نمایند.

خامه سویا، سرشار از پروتئین و جایگزینی مناسب برای لبنیات در آشپزی ژاپن

خامه سویا، حاوی پروتئین بدون ضرر و جایگزینی خوب برای لبنیات حیوانی است. این خامه برای رژیم غذایی ورزشکاران و پایکوبینده ها که در پی خوراک سالم هستند هم بسیار مناسب است.

رستوران دنس کیوب در توکیو که غذاهای متنوع خود را از آشپزی ایتالیایی الهام گرفته می گیرد، از ریزوتو تا اسپاگتی را با خامه سویا تهیه می نماید.

میتسوهیرو تانیشیکا، سر آشپز این رستوران که غذاهایش مورد استقبال پایکوبیندگان و بالرین ها قرار گرفته درباره دلیل استفاده از خامه سویا می گوید: شیر سویا و خامه سویا در مقایسه با لبنیات حیوانی پروتئین بیشتری دارد و کالری و چربی کمتر. همانطور که می بینید این ماده برای پخت غذاهای شیرین و طعم دار بسیار مناسب است.

به کانال تلگرام وبلاگ دیدگاه فارسی بپیوندید

یکی از این بالرین هایی که به هر روز برای صرف نهار به رستوران آقای تانیشیکا می آید درباره غذاهای او می گوید: من اسپاگتی با سس کاربونارا سفارش داده ام که با کرم سویا آماده شده و طعم آن دقیقا مثل کاربونارای معمولی است که البته سبک تر هم هست.

یکی دیگر از مشتریان او که مربی پایکوبی و بالرین است هم که دسر تیرامیسو سفارش داده می گوید: توفو یا پنیر سویا، میزان زیادی پروتئین دارد و برای افرادی که فعالیت فیزیکی دارند مفید است. شیر و خامه سویا را می توان در دسر هم به کار برد. شیرینی مرا راضی می نماید و به همین دلیل خامه سویا را خیلی دوست دارم.

خامه سویا که به آن کرم تونیو هم می گویند، تنها در ژاپن ماده اولیه محبوب نیست بلکه در کشورهای غربی هم سرآشپزها استفاده از آن را شروع نموده اند.

تیری ووآزن سرآشپز فرانسوی برگزیده میشلن در دستور پخت تیرامیسوی نمکی مرغ خود خامه سویا را جایگزین ماسکارپونه می نماید. او درباره این دستور پخت می گوید: می خواهم تیرامیسوی نمکی مرغ درست کنم و به جای ماسکارپونه از کرم سویا استفاده می کنم. اما باز هم می توانید طعم پنیر ماسکارپونه را احساس کنید.

مطالب وبلاگ دیدگاه را در واتس اپ دریافت کنید

دستور تهیه این تیرامیسو را می توانید در بخش برنامه مزه وب سایت وبلاگ دیدگاه فارسی دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

  • خوراک صدف سن ژاک با سیب زمینی پخته و سس پرتقال

  • واسابی؛ گرانترین چاشنی غذاهای ژاپنی

منبع: یورونیوز

به "خامه سویا، سرشار از پروتئین و جایگزینی مناسب برای لبنیات در آشپزی ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خامه سویا، سرشار از پروتئین و جایگزینی مناسب برای لبنیات در آشپزی ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید