7 غذای نروژی که در سفر به نروژ نباید از دست داد!

به گزارش وبلاگ دیدگاه، مهمترین بخش هر سفری، تجربه طعم های جدید است. در سفر به نروژ زیباترین کشور اروپا هم نباید غذاهای نروژی را از دست داد. غذاهای نروژی طعم منحصر به فردی دارند و بی شک، زمانی که آن ها را تست می کنید،

7 غذای نروژی که در سفر به نروژ نباید از دست داد!

برای همواره در ذهنتان باقی می ماند. تا جایی که احتمالا هوس سفر به نروژ را دوباره داشته باشید. در ادامه 7 غذای نروژی جذاب و خوشمزه را به شما معرفی می کنیم که حتی تماشای عکس آن ها، گرسنه تان می نماید چه برسد به طعم دلپذیر آن ها!

  1. کوفته نروژی Kjøttkaker

کوفته نروژی، ترکیب پیاز و گوشت چرخ نموده است که شبیه کوفته قلقلی های خودمان است با این تفاوت که این کوفته ها در سس گریوی با پوره نخود و سیب زمینی ریخته میگردد و کاملا طعم متفاوتی ایجاد می نماید. اولین غذای نروژی که در سفر به نروژ تست می کنید بهتر است کوفته نروژی باشد تا ترکیبی از ذائقه ایرانی و نروژی را تجربه کنید.

  1. نان لفسه Lefse

هر ایرانی ای که به نروژ میرود، با لفسه ارتباط خوبی برقرار می نماید. در کشورهای غربی، کمتر می توان نان هایی مشابه نان ایرانی ها پیدا کرد اما لفسه کاملا شبیه نان لواش ایرانی هاست. با این تفاوت که این نان، با شیر یا خامه درست می گردد و معمولا نروژی ها در بین این نان، کره، دارچین و شکر می ریزند و با قهوه میل می نمایند.

از آن جایی که کشاورزان نروژی در گذشته، احتیاج به تغذیه مناسبی در حین فعالیت داشتند، این نان که بسیار سریع هم پخته می گردد، مخصوص کشاورزان بود و بعدها، جزو غذاهای سنتی نروژی ها شد.

رمز و رازهای اهرام عظیم مصر

ادامه مطلب

  1. فیسکبلر یا گلوله ماهی

یکی از غذاهای کلاسیک نروژی است که از ماهی سفید، آرد، تخم مرغ و شیر تهیه می گردد. این غذا یکی از اصلی ترین غذاهای نروژی است که معمولا در سس غلیظ سفید همراه با سبزیجات بخار پزی همچون سیب زمینی و هویج، سرو می گردد. دلیل این که به آن گلوله ماهی می گویند به این خاطر است که شباهت زیادی به کوفته های گرد دارد و نام گلوله ماهی را به آن ها داده اند. گلوله ماهی را به سوپ و خورش ها هم می توان افزود.

حتی می توانید به صورت کنسروی این غذای خوشمزه را از سوپرمارکت ها تهیه کنید. بیش از صد سال است که کنسروهای گلوله ماهی در سوپرمارکت های نروژ به فروش می رسد و تا به امروز بیش از یک میلیون قوطی از این غذای ملی، فراوری شده است. اگر دلتان می خواهد که عطر و طعم بیشتری بگیردف حتما از سس بشامل و پودر کاری بهره ببرید.

  1. ترشی شاه ماهی Pickled Herring

اشتباه نکنید، این یک ترشی به سبک ترشی های ما ایرانی ها نیست. ترشی شاه ماهی یکی از غذاهای خوش طعم نروژی است که بین گردشگران هم محبوبیت بسیاری دارد. در این غذا، پیش از این که ماهی طبخ گردد، در سرکه و نمک فراوان قرار میگیرد و سپس همراه با پیاز و شکر و ادویه های مخصوص، پخته می گردد. طعم شور و شیرین این غذا، یک شاهکار است. ترشی شاه ماهی محبوب ترین غذای نروژی در بین گردشگران است. شما هم حتما این خوشمزه دوست داشتنی را امتحان کنید.

قدرتمند ترین پاسپورت های جهان 2017

ادامه مطلب

  1. سمالاها کله پاچه بی پاچه Smalahove نروژی

یکی دیگر از غذاهایی که با مذاق ایرانی ها جور است، کله گوسفند کباب شده است که بعد از کباب شدن، در دیگ آب جوش می جوشد. این غذا مخصوص شب کریسمس نروژ غربی است و البته باید بدانید که پاچه ای در کار نیست.

  1. راسپبالر Raspeballer

نروژی ها به سیب زمینی و آرد علاقه وافری دارند و تقریبا در بیشتر غذاهای نروژی سیب زمینی وجود دارد. راسپیبالر هم یک جور دامپلینگ سیب زمینی است که از ترکیب آرد و سیب زمینی درست شده است. داخل این پوره، با گوشت چربی دار پر میشه و به نظر می رسه که حسابی خوشمزه باشه.

  1. گوشت گوزن شمالی نروژی

در نروژ پرورش گوزن رایج است و خوردن گوشت گوزن، هزاران سال است که انجام می گردد. در رستوران های نروژی می توانید گوشت گوزن شمالی را سفارش دهید و یا غذاهایی که در آن از این نوع گوشت استفاده می نمایند، انتخاب کنید. معمولا به شکل سوسیس، کوفته و بیکن ورقه ای، این گوشت خوش طعم و ویژه را مشاهده خواهید کرد.

منبع: سفرمی

به "7 غذای نروژی که در سفر به نروژ نباید از دست داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 غذای نروژی که در سفر به نروژ نباید از دست داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید