دلایل مهمی که سئو را پر درآمدترین شغل جهان می نماید

به گزارش وبلاگ دیدگاه، ممکن است تا کنون نام سئو سایت را شنیده باشید ولی دقیقا ندانید که این علم یا تکنیک چه کاربردی در دنیای بازاریابی دارد. اما شاید هم بدانید که سئو چیست و چطور خیلی از کسب وکارها با یاری سئو توانسته اند عایدی خود را 100 برابر یا حتی بیشتر کنند. بله درست متوجه شدید. با یاری دانش سئو می توان عایدی خود را 100 برابر نمود و کسب وکار خود را رونق بخشید. با ما همراه باشید تا با شما دلایل اهمیت سئو را برای یک وب سایت در میان بگذاریم.

دلایل مهمی که سئو را پر درآمدترین شغل جهان می نماید

سئو چیست و چطور می تواند عایدی شما را بیش از 100 برابر کند؟

ابتدا باید درک کنیم که مفهوم سئو (SEO) چیست؟ سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو است. در طول روزمره ممکن است احتیاج باشد خرید را به صورت اینترنتی انجام دهید یا بخواهید راجع به کلیدواژه ای اطلاعات کسب کنید. در این زمان کلیدواژه مدنظرتان را در گوگل سرچ می کنید. در این حالت صفحه از نتایج گوگل به شما نشان داده می گردد. به طور معمول شما اولین وب سایت از نتایج نشان داده شده را انتخاب می کنید. در این حالت می گوییم که آن وب سایت در کلیدواژه ای که شما جستجو کردید سئو شده است.

حال تصور کنید که شما یک فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی دارید. اگر در عبارت هایی نظیر خرید رژ لب یا خرید لاک ناخن و … رتبه نخست را در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید، روزانه بیش از 1000 بازدیدنماینده و مطمئناا بیش از 100 نفر خریدار خواهید داشت. اگر در رتبه دوم و سوم باشید، بازهم بازدیدها و فروش محصولات شما بالا خواهد بود. ولی مطمئنا مقدار بازدید به میزان رتبه 1 نتایج گوگل نخواهد بود.

رابطه رتبه های برتر گوگل و مقدار فروش شما

رسیدن به رتبه 1 (یا حتی 2 و 3) نتایج گوگل مستلزم به کارگیری تکنیک ها و ترفندهایی است که با نام سئو شناخته می گردد. ولی همان طور که ذکر شد، اگر سایت شما در کلمات کلیدی هدفتان سئو شده باشد می تواند شما را به عایدی خیلی بالایی برساند.

خیلی از افراد سئو را یک راه چاره بازاریابی نو می دانند که شما می توانید با آموزش ترفندهای آن، انبوهی از مشتریان را جذب خود نمایید. می دانیم که رقابت سختی میان سایت ها و فروشگاه های اینترنتی برای بالابردن فروش و جذب مخاطب است. شما با سئو کردن سایت خود به راحتی می توانید از رقبای خود سبقت بگیرید.

گفتنی است که موتورهای جستجو انواع مختلفی دارند که پرکاربردترین آن موتور جستجوی گوگل است. ترفندهایی که یک شخص خبره به عنوان مشاوره سئو به شما پیشنهاد می دهد به طور معمول برای گوگل است. در واقع به دلیل پرکاربرد بودن گوگل بین کاربران دنیای وب، معمولا کسی در پی سئو کردن سایت خود برای Bing یا سایر موتورهای جستجو نیست. همه در پی این هستند که در گوگل جزو نتایج برتر باشند. البته در بسیاری از مواقع زمانی که یک سایت در یک عبارت کلیدی برای گوگل سئو می گردد، در آن عبارت، جز نتایج برتر موتورهای جستجوی دیگر هم هست.

بررسی سئو سایت اولین گام برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل

بررسی سئو سایت یک مبحث بسیار مهم است که در ادامه نکاتی راجع به آن مطرح می گردد. تحلیل سئو سایت اولین قدم برای سئو کردن یک سایت است. شما باید ابتدا از شرایط فعلی و امتیازی که از سئو می گیرید آگاه باشید تا بتوانید برای سایت خود استراتژی تعیین کنید. در واقع استراتژی سئو یک سایت می تواند با استراتژی سئو سایت دیگر متفاوت باشد. چرا که عبارات کلیدی و نیز شرایط حال حاضر سئو سایت ها با هم فرق دارد.

اگر شما قصد دارید برای افزایش فروش سایت خود ترفندهای سئو را به کار بگیرید، بدانید که اولین گام تجزیه و تحلیل شرایط فعلی سئو سایتتان است. تحلیل سئو معمولا به وسیله کارشناس ارشد سئو انجام می گردد و مشتمل به شرایط سئو داخلی، شرایط سئو خارجی، شرایط سرچ کنسول و در نهایت شرایط سئو تکنیکال سایت شما است. یکی از بهترین سایت هایی که تا کنون توانسته است خدمات حرفه ای در زمینه تحلیل سئو سایت ارائه نماید، آنلاین وب مستر است. آنلاین وب مستر علاوه بر این که به صورت کامل شرایط سئو سایت شما را تحلیل می نماید، راه چارههایی ابتدایی هم برای رفع کردن مسائل اولیه ارائه می دهد. ضمن اینکه قیمت فوق العاده مناسبی را هم به مخاطبان خود پیشنهاد می نماید.

مزایای سئو سایت برای کسب و کارها

در ادامه مهم ترین مزایایی که سئو سایت برای کسب و کارها دارد اشاره می گردد.

کاربران شما را به راحتی پیدا می نمایند

اگر تکنیک های سئو به شکل صحیحی بر روی سایت شما پیاده سازی گردد، برند شما در کلمات کلیدی هدف خود جزو بهترین نتایج گوگل خواهد بود. در این صورت روزانه مخاطبان زیادی خواهید داشت و اگر در فروش حرفه ای باشید، می توانید عایدی بالایی را کسب کنید. در واقع با یاری سئو، برند شما در دنیای اینترنت خودنمایی می نماید و مشتریان زیادی به طرق مختلف (از جستجوی گوگل تا گوگل مپ) وارد فروشگاه آنلاین شما می شوند. در مشاوره ای که کارشناسان سئو آنلاین وب مستر به شما می دهند، تمام تلاششان بر این است هر چه سریع تر به نتایج 1 تا 2 گوگل دست یابید.

سبقت گرفتن از رقبا با استفاده از چند تکنیک ساده

تعیینا برای این که فروش ما افزایش یابد، باید از رقبای خود پیشی بگیریم. به عبارت دیگر مشتریان و خریداران وب سایت ما باید بیشتر از مشتریان وب سایت رقیب باشد. این امر چطور امکان پذیر است؟

باید حتما متوجه باشید که رقبای شما نیز از تکنیک های سئو به صورت کم وبیش برای بهینه سازی سایت خود استفاده می نمایند. حال شما باید از این تکنیک ها و ترفندها تحت نظارت یک مشاور خبره یا سئوکار حرفه ای به شکل موثرتر و قوی تری بهره ببرید. در این صورت می توانید به راحتی رقبای خود را جا گذاشته و در نتایج برتر گوگل بدرخشید.

گام های سئو سایت برای کسب رتبه در گوگل

برای اینکه سایت شما در کلمات کلیدی مدنظرتان به رتبه های برتر و حتی رتبه 1 گوگل برسد، باید استراتژی صحیح سئو را طی کند. این استراتژی معمولا بر مبنای تحلیل شرایط اولیه سایت تدوین می گردد. اما مواردی که به شکل عمومی به صاحبان وب سایت ها توصیه می گردد به توضیح زیر است:

فراوری محتوا حرفه ای

یکی از مهم ترین کارهایی که شما باید بر روی سایت خود انجام دهید، فراوری محتوای باکیفیت و به صورت روزانه است. این محتواها و مقالات باید بتواند احتیاجهای کاربر را جوابگو باشد. به گونه ای که مخاطب دقایق زیادی را در سایت شما سپری نموده و از صفحات دیگر سایت شما بازدید نماید. مطمئنا فراوری محتوا حرفه ای احتیاجمند رعایت مواردی است. بسیاری از کسب و کارها خود فراوری محتوا انجام نمی دهند و این کار را برون سپاری می نمایند. در واقع این کسب و کارها سفارش فراوری محتوا را به وب سایت های دیگری که در این امر خبره هستند می سپارند.

لینک سازی روزانه و طبیعی

یکی دیگر از ترفندهای فوق العاده موثر برای سئو کردن سایت شما، گرفتن بک لینک از سایت های دیگر است. لینک سازی شما باید به گونه ای باشد که طبیعی باشد. یعنی از انواع انکر تکست ها بهره ببرید و آن را به صورت روزانه و کاملاً رندوم انجام دهید. به عنوان مثال یک روز 3 بک لینک بگیرید، روز دیگر 2 بک لینک، روز سوم 5 بک لینک و … .

منبع: اتاق

به "دلایل مهمی که سئو را پر درآمدترین شغل جهان می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل مهمی که سئو را پر درآمدترین شغل جهان می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید