چگونه پستانک را از کودک بگیریم؟

به گزارش وبلاگ دیدگاه، خانم جین تونج می دانست که سن دخترش از حد پستانک مکیدن گذشته است اما از آرامشی که پستانک برای این دختر 3 ساله و هم برای مادر و پدرش ایجاد می کرد، راضی بود. خانم تونج که استاد روان شناسی در دانشگاه سان دیه گو است، می دانست که گرفتن پستانک از کودک به این سادگی ها هم نیست. بنابراین مانند بسیاری از والدین در این زمانه از

چگونه پستانک را از کودک بگیریم؟

چگونه پستانک را از کودک بگیریم؟

نویسنده:دکتر علی ملائکه

خانم جین تونج می دانست که سن دخترش از حد پستانک مکیدن گذشته است اما از آرامشی که پستانک برای این دختر 3 ساله و هم برای مادر و پدرش ایجاد می کرد، راضی بود. خانم تونج که استاد روان شناسی در دانشگاه سان دیه گو است، می دانست که گرفتن پستانک از کودک به این سادگی ها هم نیست. بنابراین مانند بسیاری از والدین در این زمانه از داستان پری پستانک (پری بینکی) استفاد کرد تا پستانک را از کودک بگیرد و او را راضی کند که آنها را به بچه هایی که به پستانک نیازمندند، بدهد!

پستانک مکیدن کودک را آرام می نماید و به او تسکین می بخشد. به علاوه اینکه آنالیز ها نشان دهنده رابطه ای میان استفاده از پستانک حین خواب و کاهش خطر نشانگان مرگ ناگهانی نوزاد بوده اند. اما هنگامی که کودک نوپا آغاز به گزارش دادن وقایعی که در طول روز بر او گذشته است، از میان دندان های گاززده به پستانک می نماید، زمان آن فرا می رسد که پستانک از او گرفته گردد. در خصوص خانم تونج، این زمان چند ماه پس از جشن تولد 3 سالگی دخترش فرا رسید . پری در دیرهنگام شب آمد. چند هدیه کوچک و یادداشتی برای دخترش گذاشت که از یاری او به بچه های دیگر تشکر نموده بود. تونج می گوید: احساسی که در صورت دخترم ظاهر شده بود، مخلوطی از غرور و ترس بود. و خدا را شکر هیچ نشانه ای از خشم نسبت به مامان دیده نمی شد. بسیاری از والدین امروزه در پی آن هستند که گرفتن پستانک از کودک را به آرامی انجام دهند و کتاب های مختلفی با نام های مختلف برای یاری به آنها برای گرفتن پستانک قفسه کتاب فروشی ها را اشغال نموده است.

در نسل های قبلی، والدین پستانک را از دهان بچه بیرون می آوردند و دور می انداختند و کل کار همین بود. به قول تونج در آن موقع بچه ها می خواستند با کنار گذاشتن پستانک والدین شان را راضی نمایند اما والدین امروزی می خواهند بچه هایشان را راضی نمایند.

به نظر تونج والدینی که اجازه می دهند بچه هایشان به مکیدن پستانک ادامه دهند، گرایش دارند که سبک بچه داری آسان گیرانه ای را دنبال نمایند؛ سبکی که باعث می گردد که بچه ها نسبت به همسالان شان خودشیفته تر تربیت شوند. البته دلایل دیگری برای کنار گذاشتن دیر یا زود پستانک وجود دارد. استفاده از پستانک در بچه ها نوپا و در بچه ها در سنین پیش از مدرسه ممکن است به مسائل دندانی، مسائل گفتاری و عفونت های گوش میانی بینجامد، به جز اینکه کودک را به پستانک معتاد می نماید. بچه ها نباید پس از 2 سالگی با پستانک در دهان به این طرف و آن طرف بروند.

کلر بی کاپ ، متخصص روان شناسی رشد، در لس آنجلس می گوید: استفاده طولانی مدت از پستانک تا سال سوم یا چهارم زندگی، ممکن است بیانگر آن باشد که کودک اندازه زیادی استرس تحمل می نماید که چندان متفاوت با روی آوردن یک فرد بزرگسال نگران به خوردن غذا، نوشیدن قهوه یا سیگار کشیدن نیست. او می گوید: بهتر است در این موارد دلیل استرس مثلا مدت ناکافی گذراندن وقت با کودک از طریق مادر یا پدر، اشکال در خواب یا ملال و ناراحتی کودک را پیدا کرد.

بسیاری از والدین برای رفع کردن این عادت به گفتن داستانی خیالی حتی اگر به معنای دروغ گفتن به کودک باشد، روی می آورند و این والدین همراهان بسیاری دارند.

دو آنالیز اخیر در ژورنال آموزش اخلاقی نشان داد که والدین به طور منظم به بچه های شان دروغ می گویند. گیل هایمن، استاد روان شناسی در دانشگاه کالیفرنیا در سان دیه گو و همکار تحقیقاتی اش کانگ لی، استاد دانشگاه تورنتو این شیوه را بچه داری با دروغ گفتن نامیده اند. هایمن می گوید: بیش از 80 درصد والدین برای تاثیر گذاشتن بر احساسات یا رفتار بچه هایشان به آنها دروغ می گویند. او می گوید: ما از اندازه بالای دروغ گفتن والدین به بچه ها حیرت زده شدیم. به نظر می رسید آنها این دروغ گفتن را به خاطر هدفی که می خواهند تحقق یابد، موجه می دانند.

ملیسا برنت پس از آنکه متخصص اطفال او در شهر انریکو در کالیفرنیا به او آموخت که گفتن داستان پری پستانک (پری بینکی) را کنار بگذارد، در سال 2008 میلادی کتاب پری پستانک را برای هدایت والدین در این زمینه منتشر کرد. برنت در نظر داشت به شیوه ای مثبت و بدون اشک و احساسات گرفتن پستانک را انجام دهد. او می گوید: روشن است که بچه ها به پستانک اعتیاد پیدا می نمایند اما روشن نیست که سهم والدین در این اعتیاد چقدر است.

روش پری پستانک (پری بینکی) که در ابتدا به آن اشاره کردیم، ممکن است روشی ساده برای والدین باشد اما ممکن است باعث ترک عادت کودک نگردد. دکتر جنیفر شو، یکی از نویسندگان کتاب رفتن به خانه با نوزاد: از تولد تا واقعیت می گوید: به سادگی گفتن این موضوع به بچه که ما دیگر از پستانک استفاده نمی کنیم، می تواند به خوبی موثر باشد. والدین اغلب می ترسند که بچه شان حسابی به گریه بیفتد اما چنین واقعه ای همواره رخ نمی دهد. کودک احتمالا خود را با نداشتن پستانک تطبیق خواهد داد و پس از یک یا دو روز حتی دیگر دلش هم برای پستانک تنگ نمی گردد.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون

به "چگونه پستانک را از کودک بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه پستانک را از کودک بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید