کتاب

آیا خرید اسکوتر برای بچه ها کار درستی است؟

حالا دیگر هیجان بخش جدایی ناپذیر بازی بچه ها است. دیگر یک جا نشستن و کارت بازی و ماشین بازی و عروسک بازی، نسل بچه های امروزی را ارضا نمی کند. حالا دیگر دنیا دنیای راندن است. هر چیزی که هیجان بیشتر داشته باشد بچه ها دوستش دارند. جایی در طول مسیر تغییر اسباب...

9 اسفند 1402

نشست نقد و آنالیز کتاب کوی طریقت برگزار می گردد

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، نشست نقد و آنالیز کتاب کوی طریقت برگزار می گردد.

1 مرداد 1402

انیشتین در مازندران، جوان نابغه ایرانی که در 13 سالگی وارد دانشگاه شد و در 20 سالگی دکترای فیزیک گرفت

اوایل دهه 80 وقتی نام نوجوان 13 ساله در مازندران به عنوان کم سن ترین داوطلب کنکور سراسری سال 81 سر زبان ها افتاد، کمترکسی پیش بینی می کرد که فرهنگ فلاح آن قدر تند و تیز حرکت کند که در مدت کوتاهی در حال آماده کردن تز دکترایش باشد.

1 تیر 1402

12 فیلم انگیزشی برتر برای پیدا کردن هدف تان در زندگی

سال که نو می گردد، آدمی هم، نه همانند طبیعت، هوشمند و ذاتی، اما به حکم طبیعت نو می گردد. یعنی قصد می نماید که نو گردد. آخر همه چیز مهیاست. شکوفه ها جوانه می زنند، همه جا سبز می گردد و ما می رویم تا یک بار دیگر در کوتاه زمانی که همراه زمینیم، یک بار دیگر با...

12 فروردین 1402

سلفی های باورنکردنی از دوران فراعنه و وایکینگ ها!

شاید حتی برای لحظه ای تصور نمی کردیم که بتوانیم عکس های سلفی مردم در زمان های قدیم را ببینیم، اما به لطف هوش مصنوعی این تصور به واقعیت تبدیل شده است.

8 فروردین 1402

عرضه نوشت افزارهای ایرانی در فروشگاه های مدارس فارس

استاندار فارس گفت: به منظور حمایت از تولیدات داخلی، نوشت افزار های ایرانی اسلامی در فروشگاه های مدارس استان فارس عرضه می گردد.

2 مهر 1401

جمجمه سوراخ شده دختر 13 ساله در امیرآباد

با راه اندازی دانشگاه جندی شاپور نخستین مرکز آموزش طب ایران دوران طلایی پزشکی ایران حد فاصل سده چهارم تا نهم هجری با ظهور بزرگانی چون بوعلی سینا و زکریای رازی شکل گرفت. بعدها با تکامل و اکتشافات جدیدعلمی و تاسیس درالفنون در سال 1230 شمسی به همت امیرکبیر،...

4 شهریور 1401

زیباترین دیدنی های تاشکند و نقاط گردشگری مرکز ازبکستان

طبق مرزبندی ها، کره زمین و قاره های آن به بخش های مختلف کوچک و بزرگ تقسیم می شوند، هر کی از این تقسیمات جغرافیایی دارای شرایط آب و هوایی، پوشش گیاهی، فرهنگ غذایی و آداب و رسوم متفاوت می باشند؛ قطعا در منطقه ها گرمسیر و حاره ای جادبه های گردشگری با منطقه...

13 مرداد 1401

چرا هنوز فکر می کنیم با انداختن نانوا در تنور، قیمت پایین می آید؟

روزنامه شرق نوشت: آقای رئیسی در گفت وگوی تلویزیونی اخیر خود بار دیگر نهاد های تعزیراتی و نظارتی را به یاری طلبید. این درخواست و دستور ایشان در حدود 10 ماه سکانداری امور بار ها و بار ها تکرار شده است.

31 تیر 1401

نسخه ضد حریق رمان سرگذشت ندیمه هزاران دلار به فروش رسید

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، نسخه ضد حریق رمان سرگذشت ندیمه هزاران دلار به فروش رسید.

24 تیر 1401

تحلیل و پیشنهاد کتاب قلب سگی ، نوشته میخائیل بولگاکف

مرضیه یحیی پور: در میان آثار میخائیل بولگاکف، داستان قلب سگ، از اهمیت خاصی برخوردار است. داستان در سال 1925 نوشته شد، ولی به علت نظریات ضدانقلابی آن، تا سال 1987 در روسیه به چاپ نرسید.

7 تیر 1401

92 درصد مخاطبان نمایشگاه مجازی کتاب از حضور در آن رضایت دارند

تهران (پانا) - طبق نظرسنجی اجرا شده از خریداران کتاب در اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان بیش از 92 درصد مخاطبان، فعالیت شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران را مطلوب ارزیابی کردند.

3 خرداد 1401

نقش اسلیمی یکی از هفت نقش اصلی در نگارگری سنتی ایران است

ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، نقش اسلیمی یکی از هفت نقش اصلی در نگارگری سنتی ایران است.

4 اردیبهشت 1401

حامی داستان زندگی با طعم سرطان است، اینجا زندگی 13 جوان سرطانی با شما قسمت می گردد

به گزارش خبرنگاران نشست معرفی و آنالیز کتاب حامی روایت جوانان مبتلا به بیماری سرطان با حضور منصوره میرفتاح نویسنده اثر، سیده نسترن رضوی گردآورنده، هومن بنائی کارشناس ادبی، میثم رشیدی مهرآبادی فعال رسانه و کتاب و سمیه جمالی مجری و منقد ادبی در کتابفروشی...

22 بهمن 1400

چرا از حافظ فال می گیریم؟

محمدعلی اسلامی ندوشن درباره تفأل به حافظ می گوید: حافظ اگر تا این پایه مورد قبول مردم قرار گرفته، برای آن است که الگوی وجدان مطلع و نامطلع ایرانی بوده و مردم صدای درون خود را از زبان او می شنوند و حیرت می نمایند از این که او آن گونه به سراچه ضمیر آنان راه...

6 بهمن 1400

اهداء 15 جلد کتاب نفیس به اداره کل میراث فرهنگی کردستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: به منظور حفظ، اشاعه و غنی سازی موسیقی در سنندج 15 عنوان کتاب در حوزه های مختلف مرتبط با موسیقی به این اداره کل اهدا شد.

30 دی 1400

10 شگرد ایده آل برای یادگیری سریع زبان

در شروع کلام باید به این نکته اشاره کنم که یادگیری زبان های خارجی شگرد خاصی دارد و شما می توانید با به کار بستن آن سیر حرکت به سوی تسلط گفتار را از چند ده سال به فقط چندین ماه برسانید.

25 دی 1400

بیرانوند و پرتاب دستی برای ثبت در گینس

خبرگزاری خبرنگاران- رکورد دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسید.

23 دی 1400

نگاهی به فیلم اخبار جهان

محمدجواد لسانی؛ وه که در نبود تنها یک تن، جهان چه خالی به نظر می رسد... آلفونس دو لامارتین- شاعر فرانسوی

18 دی 1400

راهبرد منحصر به فرد پادتن ها برای از کار انداختن ویروس ها

یک گروه بین المللی از پژوهشگران در آنالیز مشترکی، راهبرد جدیدی را کشف نموده اند که پادتن ها به واسطه آن می توانند جلوی ورود ویروس ها به سلول های بدن را بگیرند.

15 دی 1400
تعداد: (37)